וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בענף הביטוח: המדד באחד העם צונח ב-6%

ערן אזרן

11.7.2012 / 12:26

על רקע הכוונה להעמיק את העתודות של חברות הביטוח נסחר המדד בבורסה התל אביבית במגמה שלילית. מניות הראל, כלל והפיניקס צונחות בעד 7%

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל היום על רקע הפצצה שהטיל הממפקח על הביטוח, עודד שריג, בנוגע לשוק הפנסיוני, והירידות שנרשמו אמש בוול סטריט. אתמול פורסם ב-TheMarker כי האוצר מתכוון להורות לחברות הביטוח להעמיק את העתודות הביטוחיות שברשותן על רקע העלאת תוחלת החיים הצפויה בישראל. כתוצאה מכך, חברות הביטוח ייאלצו לרשום הפסדי ענק של מיליארדי שקלים כבר במהלך 2012.

מדד הביטוח מוביל כעת את הירידות באחד העם ומאבד כעת ב-6%. מניות חברת הביטוח הראל, כלל והפניקס צונחות עד 7%. מדד ת"א 25 יורד ב-0.5%, ומדד ת"א 100 מאבד 0.7%. בניגוד למגמה, מדד ת"א בנקים מתחזק בשיעור של 0.5%, מדד נדל"ן 15 נסחר ביציבות. מחזור המסחר עומד על 300 מיליון שקל, נכון לשעה 12:30.

מניות הביטוח במרכז

אתמול נחשף ב-TheMarker כי משרד האוצר החליט לקדם תוכנית חדשה להתמודדות עם בעיית העלייה בתוחלת החיים, שמערערת את יציבותן של חברות הביטוח. על פי התוכנית, האוצר יערוך עדכון דרמתי בטבלאות התמותה על רקע נתונים חדשים שמראים על עלייה של כשנה עד שנתיים בתוחלת החיים.

עוד הוחלט באוצר כי חברות הביטוח יפסיקו למכור ביטוחי מנהלים ללקוחות בני פחות מ-55 החל משנת 2013. הסיבה לכך היא שביטוחי מנהלים כוללים הבטחה של מקדם הקצבה. הבטחת המקדם נועדה להגן על החוסך מפני הרעה כללית של המקדם עקב עלייה כללית בתוחלת החיים. מצד שני, היא יוצרת התחייבות וסיכון לחברות הביטוח, במקרה של שיפורים רפואיים.

בעקבות השינויים, חברות הביטוח צפויות להידרש לבצע הגדלה משמעותית בעתודות הביטוחיות, מה שיוביל אותן לרשום הפסדי ענק של מאות מיליוני שקלים כבר בדוחות שנת 2012. ההערכה באוצר היא שחמשת החברות הגדולות - מגדל , כלל , הראל , ה פניקס ו מנורה מבטחים - ירשמו בעקבות כך הפסדים בהיקף שבין חצי מיליארד שקל למיליארד שקל. גם חברות הביטוח האחרות, הבינוניות והקטנות, צפויות לרשום הפסדים.

טבלאות התמותה בישראל עודכנו בפעם האחרונה ב-2008, לפני פחות מ-4 שנים, כך שמדובר בשינוי דרמתי בתחזיות לתוחלת החיים של גברים ונשים. בגברים מדובר בעלייה של כשנתיים בתוחלת החיים ובנשים מדובר בעלייה של כשנה בתוחלת החיים הצפויה.

אתמול זימן המפקח על הביטוח, פרופסור עודד שריג, פגישה דחופה עם מנכ"לי חברות הביטוח. הפגישה נקבעה להיום בשעה 8 בבוקר, ובה הוא צפוי להודיע להם על העדכון הדרמתי בטבלאות התמותה ועל תוכנית חדשה להתמודדות עם בעיית העלייה בתוחלת החיים המערערת את יציבותן של חברות הביטוח.

שוק האג"ח

בשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמות הבוקר ירידות שערים. אג"ח ממשלתית מסוג שחר (שאינה צמודה למדד) לפדיון ב-2022 נסחרת בירידות קלות, בתשואה נמוכה של 4.21%. אג"ח מקבילה מסוג גליל (צמודה למדד) נסחרת בירידה של 0.15% לתשואה של 2.04%.

בשוק איגרות החוב הקונצרניות, מדד התל בונד נסחרים ביציבות. אג"ח אי.די.בי סדרה ז' יורדות ב-1.8% ועולות לתשואה של 36%. אג"ח ב' של בי קומיוניקיישנס מאבדת 1.7% לשתואה של 12.6%. דסק"ש סדרה ו' נחלשת ב-1.32% ועולה לתשואה של 12.5%.

מנגד, בולטות בעלייה איגרת ט' של אי.די.בי פיצוח שמזנקות ב-5%, ויורדות לתשןאה של 18.7%. אינטרנט זהב סדרה ג' מוסיפה 3.8%, לאחר שכבר איבדה השבוע 7.4%. האיגרת נסחרת בתשואת זבל של 26%.

מניות בולטות במסחר

חברות הנמצאות בשליטת משפחת עופר פרעו בחצי השנה האחרונה יותר מ-1.3 מיליארד שקל ל בנק הפועלים בעקבות הוראת המפקח על הבנקים, דודו זקן, הנוגעת לחשיפת הבנקים לקבוצות הלווים הגדולות. משפחת עופר היא קבוצת הלווים הגדולה ביותר של בנק הפועלים. בסוף 2011 הסתכמה החבות נטו של החברות הנמצאות בשליטתה של משפחת עופר לבנק הפועלים בכ-11.3 מיליארד שקל.

הקטנת החובות של משפחת עופר לבנק הפועלים נעשתה בעיקר בחודש שעבר באמצעות בריטיש ישראל שמוזגה לתוך מליסרון . החברה פרעה לבנק הפועלים חוב בסכום של 644 מיליון שקל. פירעון החוב התאפשר באמצעות הנפקת אג"ח של מליסרון לציבור (באמצעות הרחבת סדרה ה) בהיקף של 760 מיליון שקל בסוף מאי 2012.

הבוקר דיווחה חברת ADO, העוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה, כי נחתמו הסכמי השקעה מפורטים עם חברת הביטוח הראל . על פי ההסכמים קבוצת הראל תשקיע 9 מיליון יורו (כ-44 מיליון שקל) כנגד הקצאת מניות וכתבי אופציה של ADO, ותעמיד הלוואה מסך 6 מיליון יורו (כ-29 מיליון שקל) כאשר מתוכה מיליון יורו ניתנים להמרה למניות נוספות של החברה. חברת ADO נשלטת (49%) על ידי חברת נדל"ן שיכון ובינוי בה מחזיקה שרי אריסון ב-47% מהון מניות ומנוהלת על ידי שלמה זהר.

הסאגה במניית בונוס ביוגרופ נמשכת: המניה עולה כעת ב-15% לאחר שאתמול נפלה המניה ב-25%. שווי חברת תאי הגזע, שהגיע לשיא של 130 מיליון שקל ב-2 ביולי לאחר זינוק של 630%, התפרק בשבוע האחרון ב-54% לשווי חברה של 58.9 מיליון שקל בלבד - כ-47 אגורות למניה וכל זאת כאשר בדו"חות החברה נמצאת הערת "עסק חי".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully