וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ חתם: הורדו מכסים על מאות מוצרים

אורה קורן

11.7.2012 / 14:55

הפחתת המכסים צפויה להוזיל בשיעור ניכר את מחיריהם של מוצרי מזון טקסטיל וכלים חשמליים. "ההפחתות נועדו לסייע לציבור בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל"

שר האוצר, יובל שטייניץ חתם היום על הפחתת מכסים ומסים של מאות מוצרים. ההפחתה צפויה להוזיל בשיעור ניכר את מחיריהם - כך מסרו מקורבים לדיונים על הגברת התחרות במשק. על הפחתות המכס והמסים המליצו ועדת טרכטנברג וועדת המזון.

המוצרים כוללים מזון, טקסטיל וכלים חשמליים לבית כמו מכונות כביסה, מייבשים ומיקרוגלים. הפחתות המסים והמכסים הן המשך להפחתה קודמת עליה חתם שטייניץ בינואר 2012 שכללה מוצרים שאין להם יצור מקומי מתחרה.

ממשרד האוצר נמסר, כי ההפחתות נועדו לסייע לציבור בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל ולשם הגברת התחרותיות במשק.

הפחתת שיעורי המכס הינה מיידית וזאת בהמשך להפחתה קודמת בהיקף של 387 מיליון שקל, שבוצעה בינואר 2012 על מוצרים להם אין יצור מקומי. הצווים שנחתמו מבטלים לחלוטין את המכס שנע בין 8%-12% על שורת מוצרים בעלי זיקה צרכנית גבוהה, בהם מייבשי כביסה, שואבי אבק, מיקרוגלים, מאווררים, קולטי אדים, מייבשי שיער, טוסטרים, סדינים חשמליים, שמיכות חשמליות, מברשות שיניים חשמליות, מכונות להכנת קפה, מגהצים, טוסטרים, נורות, אוזניות, מנורות, משקפי שמש, משקפי מגן, משקפי ראיה, כיורים וסוללות.

בנוסף, כמהלך משלים להפחתות מס על טקסטיל שבוצעו בינואר 2012, יבוטל החל מ-1 בינואר 2013 המכס על מוצרי טקסטיל מוגמרים כביגוד והלבשה למעט הלבשה תחתונה. כמו כן, במועד זה יופחת שיעור המכס ב-10% על מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה בהם אין גביית מכס בפועל מתוך כוונה לעודד את יבואם לישראל. בנוסף, בהתאם לצווים עליהם חתם השר, יפחתו ב-1 בינואר 2014 שיעורי המכס על מוצרים תעשייתיים ב-15%.

כמו כן, חתם שר האוצר על צו, לפיו החל מ-1 באוקטובר 2012 יבוטל מס הקנייה על יבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית. כיום, חל מס קניעה בשיעור של 15% על יבוא מסכי טלוויזיה, מערכות סטריאו, מטולי וידיאו ומכשירי DVD. על יבוא ממירים לטלוויזיה וכרטיסים חכמים לממירים חל מס קנייה בשיעור של 10%. ברשות המסים מעריכים כי לאור התחרותיות בענף מוצרי האלקטרוניקה הבידורית, הצרכנים צפויים ליהנות מהפחתת המס ומחירי המוצרים לצרכנים עתידים להיות מוזלים באופן ניכר.

בנוסף, בהתאם להמלצות ועדת קדמי, חתם שר האוצר על צווים המפחיתים את המכס החל ביבוא מוצרי מזון במהלך השנים 2012 עד 2015, בהתאם למתווה הבא:

א. הפחתת שעורי מכס על מוצרים המיוצרים בארץ ושעורי המכס עליהם יחסית גבוהים ומהווים חסם סחר, הכוללים בשר בקר טרי, בשר כבש, פטם טרי וקפוא נקניקים ומיצים.

ב. הפחתה מיידית של שיעורי המכס על מגוון מוצרי מזון טרי שאין בהם יצור מקומי וביניהם סוגי דגים, סוגי פרחים, סוגי תבלינים, סוגי אגוזים, סוגים שונים של פירות מיובשים, סוגי זרעים, סוגי פטריות , סוגי ריבות וכו'. שיעור ההפחתה שונה ממוצר למוצר.

ג. הפחתה דיפרנציאלית של שיעורי המכס במהלך שלוש שנים על מגוון מוצרי מזון תעשייתיים שחלקם מוצרים המהווים חומרי גלם לתעשייה המקומית וחלקם מוצרים מוגמרים לצרכן הסופי ובהם סוגים שונים של עמילן, שימורי דגים שונים, חלבה, ממתקים, עוגיות, גלידה, אבקת אפיה, בורגול כוסמת וכו'. מתווה ההפחתה של שיעורי המכס במוצרים אלה נקבע בהתאם למדיניות הסכמי הסחר של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully