וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם וסוגת: מחירי המזון יעלו בחודשים הקרובים

עדי דברת-מוריץ, אורה קורן

11.7.2012 / 19:04

התייקרות הסחורות בחו"ל, הנגרמת בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים, צפויה להשפיע גם על מחירי המוצרים בישראל. גם בחברות החלב מזהירים מהתייקרות

בחברות אסם וסוגת מצהירים היום (רביעי) כי צפוי גל גדול של עליות מחירים בענף המזון בתוך חודשים ספורים על רקע התייקרות הסחורות בחו"ל.

באסם, חברת המזון השלישית בגודלה בישראל, טוענים כי אם מחירי הסחורות ימשיכו לעלות, גם מחירי המוצרים יעלו. מהחברה נמסר כי "מדובר בתופעה של השבועות האחרונים, שנובעת מתנאי מזג אויר קיצוניים. עדיין אין לדעת אם המגמה תימשך. במידה שמדובר במגמה ארוכת טווח, ניתן לשער כי היא תשפיע על מחירי המזון גם בישראל".

לדברי גיל גמון, מנכ"ל סוגת: "מחירי הסחורות עולים ובנוסף אתה קונה סחורה בדולרים שהשער שלהם עולה ומוכר את הסחורה בשקלים. בינתיים ספק הקמח שלי עוד לא העלה לי את המחיר אבל אני בטוח שזה יקרה בקרוב. את חלק מהעלייה אני אספוג אבל חלק אני אצטרך לגלגל הלאה ולהעלות מחירים לצרכן. אם הרשתות לא יתנו לנו להעלות מחירים לא נספק מוצרים כי אי אפשר להפסיד כסף. הצרכנים יחושו את גודל ההשפעה של גל עליית מחירי הסחורות רק בעוד שלושה ארבעה חודשים, כי בינתיים יש לספקים עוד סחורות במלאי ויתקיים משא ומתן על המחירים אבל בסוף נראה את זה משפיע. זה ישפיע על הכל - עופות, בקר, ביצים, חלב עוגות, שמנים והכל".

גם בחברות החלב מזהירים כי אם המגמה תימשך נראה שוב את מחירי מוצרי החלב עולים. "מחיר המטרה של החלב הגולמי מאוד משופע ממחיר התירס, שמשמש מזון לפרות. עם זאת, לוקח 3-6 חודשים עד שמעדכנים את מחיר המטרה של חלב הגולמי כך שאם מחיר התירס ישאר גבוה כמה חודשים מועצת החלב תמליץ להעלות את מחיר המטרה ואז כמובן שמחיר המוצרים בפיקוח יעלה וגם אנחנו נאלץ להעלות מחירים", אומר בכיר באחת מחברות החלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully