וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בירידות זה היום החמישי ברציפות

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

11.7.2012 / 23:24

המדדים המרכזיים נסגרו בירידות שערים, זאת לאחר שפורסם פרוטוקול של ישיבת הריבית של הבנק הפדרלי בארצות הברית, שממו עלה כי מעטים מבכיריו תמכו בתמריצים נוספים

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות זה יום המסחר החמישי ברציפות בדרכן לרצף הירידות הממושך ביותר מאז חודש מאי, על רקע פרסום פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי בארה"ב, אשר ממנו עלה כי רק מעטים מבכירי הבנק המרכזי תמכו בהרחבה כמותית נוספת.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4%; מדד S&P 500, אשר נסוג ב-2.4% בארבעה ימי המסחר הקודמים - רצף הירידות היומי הממושך ביותר מאז חודש מאי - נסגר בירידות קלות; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 1.5% - קרוב לשפל של חמישה שבועות.

מעטים מבכירי הבנק הפדרלי העריכו כי יהיה צורך בתמריצים נוספים

מעטים מבין בכירי הבנק הפדרלי בארה"ב גרסו כי יש מקום להרחבה כמותית נוספת, לפי פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי שנערכה ב-20 ביוני, ואשר פורסם היום.

רק מעטים מבכירי הבנק תמכו ברכישות נכסים נוספות על ידי הבנק הפדרלי, ואילו מספר חברים נוספים בוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) גרסו כי יהיה מקום להרחבה כמותית נוספת במקרה של הרעה נוספת בתנאים הכלכליים.

"חברים מעטים הביעו עמדה לפיה סביר להניח שיהיה צורך בתמריצי מדיניות נוספים לקידום צמיחה מספקת בתעסוקה, וכדי להבטיח ששיעור האינפלציה יהיה בהתאם ליעד של הוועדה", נכתב בפרוטוקול ישיבת הוועדה.

רק ארבעה מבין חברי הוועדה הזכירו את הצורך בהרחבה כמותית נוספת בתחזיות האישיות שלהם, כאשר שניים הביעו תמיכה בכך ושניים נוספים רק אמרו כי ישקלו זאת. עם זאת, מאז ישיבת הבנק הפדרלי בחודש שעבר פורסמו נתונים חלשים בתחום מגזר הייצור והתעסוקה לחודש יוני, ויתכן כי נתונים אלו גרמו למספר גדול יותר מבכירי הבנק המרכזי לתמוך בהרחבה כמותית נוספת.

מספר בכירים בבנק הפדרלי הביעו רצון כי הבנק המרכזי "יבחן אפשרות לפיתוח כלים חדשים לקידום תנאים פיננסים חיוביים יותר ובתוך כך לתמוך בהתאוששות כלכלית איתנה יותר", לפי פרוטוקול הישיבה.

בתום פגישת הריבית שפרוטוקול ישיבתה פורסם היום, הודיע הבנק הפדרלי על הרחבת "מבצע טוויסט", תוכנית שבמסגרתה הבנק המרכזי מוכר אג"ח קצרות טווח ורוכש במקומן אג"ח ארוכות טווח, ב-267 מיליארד דולר נוספים, ועל הארכת התוכנית - שהיתה אמורה להסתיים בסוף יוני - עד סוף השנה. הבנק הפדרלי גם שב והעריך לאחר הישיבה כי התנאים הכלכליים בארה"ב עשויים להצדיק את השארת הריבית בשפל הנוכחי של 0%-0.25% לפחות עד שלהי שנת 2014.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, צפוי להתייחס לתחזית המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בעדותו בפני הקונגרס בשבוע הבא, ואנליסטים העריכו כי יתכן שברננקי יספק עדכונים לגבי עמדות הבנק הפדרלי בעקבות נתוני המקרו החלשים שפורסמו בשבועות האחרונים.

נתוני מקרו והורדת תחזית הצמיחה לארה"ב

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התכווץ בחודש מאי לאחר שנפילה במחירי הנפט הגולמי והיחלשות הביקוש למוצרי צריכה גררה ירידה ביבוא לארה"ב. הגירעון במאזן הסחר התכווץ בחודש מאי ב-3.8% ל-48.7 מיליארד דולר לעומת גירעון של 50.6 מיליארד דולר בחודש אפריל, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון של 48.6 מיליארד דולר במאזן הסחר.

המלאי הסיטונאי בארה"ב גדל בחודש מאי ב-0.3% לרמה של 484.1 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 0.5% באפריל, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 0.3% לאחר עלייה של 0.6% שעליה דווח במקור באפריל. המכירות הסיטונאיות נפלו ב-0.8% במאי ל-409.6 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 0.6% באפריל.

כלכלנים של גולדמן סאקס, ברקליס ומקרואקונומיק אדווייזרס הורידו היום את תחזיות הצמיחה של כלכלת ארה"ב לרבעון השני של השנה, בעקבות פרסום נתוני מאזן הסחר והמלאי הסיטונאי בארה"ב.

כלכלני ברקליס חתכו את תחזית הצמיחה בשיעור החד ביותר וצופים כעת כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ירשום צמיחה של 1.5% במונחים שנתיים ברבעון השני של השנה, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.5%.

כלכלני גולדמן הורידו את תחזית הצמיחה לרבעון השני ל-1.3% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.4%, בעקבות פרסום נתוני המלאי הסיטונאי בארה"ב. כלכלני מקרואקונומיק אדווייזרס הורידו את התחזית לצמיחה של 1.2% לעומת תחזית של 1.4% בעקבות פרסום נתוני מאזן הסחר בארה"ב.

האירועים באירופה

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, הודיע היום על העלאת מסים וקיצוצים בסך של 65 מיליארד יורו (80 מיליארד דולר) שיהיו בתוקף במהלך השנתיים וחצי הקרובות - מהלך שעשוי להוביל להעמקת המיתון במדינה, אך לעזור לה לעמוד ביעדי הגירעון התקציבי שעליהם הסכימה ספרד עם מדינות גוש היורו.

במסגרת חבילת הצנע הרביעית של בשבעת החודשים האחרונים, יעלה המע"מ ל-21% לעומת 18%; ביטול החזרי מס לרוכשי בתים; הורדה של דמי האבטלה; איחוד רשויות מקומיות וביטול הבונוס השנתי לעובדי המגזר הציבורי. הקיצוצים הנוכחיים מקיפים הרבה יותר מקיצוצים שהוצגו בעבר. השינויים בתקציב נרשמים שבועיים בלבד אחרי שהוא נכנס לתוקף ויום אחרי שהאיחוד האירופי התיר לספרד לחרוג מיעד הגירעון שלה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מניות בולטות במסחר

מניית ענקית הקופונים גרופון נפלה במהלך המסחר בוול סטריט אל מתחת למחיר של שמונה דולרים - רמתה הנמוכה מעולם - והשלימה בכך נפילה של יותר מ-60% ממחיר של 20 דולר למניה בו הונפקה בראשונה לציבור ב-4 בנובמבר 2011.

ביום שישי יפרסם ג'יי.פי מורגן את דו"חותיו לרבעון השני, בהן הוא צפוי להודיע כי הפסד המסחר שהסבה אסטרטגיית הגידור השגויה של "הלווייתן מלונדון" לבנק הסתכם ב-5 מיליארד דולר, דיווח "וול סטריט ג'ורנל". ההפסד נמוך מחלק מההערכות שהועלו בשבועות האחרונים. לפי ה"ג'ורנל", אשר ציטט מקורבים לבנק, הבנק אף צפוי לדווח על רווח רבעוני. ההפסדים העתידיים כתוצאה מהפרשה צפויים להיות נמוכים ממיליארד דולר, ואף עשויים ליהפך לרווחים אם המגמה בשוק תהיה לטובתו של הבנק, אמרו המקורות.

ישראליות בוול סטריט

אודיוקודס, ספקית טכנולוגיות VoIP, הודיעה היום על יישום תוכנית התייעלות ועדכון תחזיותיה לרבעון השני של השנה. החברה צופה כעת כי הכנסותיה במהלך הרבעון יסתכמו ב-31 מיליון דולר - נמוך ב-4% מתחזית מוקדמת של אנליסטים למכירות של 32.3 מיליון דולר. בה בעת, החברה צופה לרשום הפסד של 4 סנט למניה על בסיס מתואם (Non-GAAP), כאשר האנליסטים היו מעט אופטימיים וחזו הפסד של 2 סנט. על פי קצב מכירות מעודכן זה, החברה לא תעמוד בתחזית השנתית הקודמת אשר עודכנה כלפי מטה כבר במארס האחרון והסתכמה ב-140 מיליון דולר (35 מיליון לרבעון בממוצע).

עוד בגזרת המניות הישראליות, אתמול פורסם כי בואינג ואלביט מערכות חתמו במהלך התערוכה האווירית בפארנבורו, אנגליה, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בשווק ובמכירות של מטוסים ללא טייס (מל"טים), מדגמי הרמס 450 והרמס 900 מתוצרת אלביט מערכות בארה"ב ובמדינות נוספות.

חברת טבע זכתה בניצחון משפטי נוסף כאשר הצליחה להגן גם בבריטניה על מרכז הרווח העיקרי שלה - התרופה קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. בית המשפט העליון פסק היום לטובתה של טבע במשפט שניהלה נגד UK Generics, חברה בת של מיילן האמריקאית. בית המשפט דחה את התביעה שהגישה UK Generics בניסיון לקבל הצהרה של בית המשפט שהפטנט שרשמה טבע בבריטניה על הקופקסון בטל ושהגירסה הגנרית שלה אינה מפרה את הפטנט שתקף עד למאי 2015.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully