וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפך פרוייקט השאטלים לרוטשילד לקו אוטובוס

אבי בר-אלי

12.7.2012 / 9:28

עובדי הבנקים ברוטשילד עמדו להנות מקו שאטלים מיוחד מתחנת הרכבת לעבודה וחזרה, אך בעקבות התנגדות דן ומשרד האוצר יהפוך ככל הנראה הפרויקט לקו דן רגיל

ב-1 ביולי אמורים היו 1,000 מעובדי בנק הפועלים ובנק דיסקונט בתל אביב להגיע למקום עבודתם ברכבת, כאשר הפעם, היו מחכים להם ביציאה מהתחנה שורת מיניבוסים שיסיעו אותם בחינם היישר למשרדיהם ברחוב יהודה הלוי בעיר. את המיזם הזה קידמה בשנתיים האחרונות עיריית תל אביב במטרה לעודד את העובדים שבמרכז העסקים הראשי של העיר לעזוב את רכבם הפרטי לטובת שירות תחבורה ציבורית משולבת "מדלת לדלת".

בשלב ראשון, אמור היה הפרויקט לשרת כ-1,000 עובדים שהסכימו להשתתף במיזם החדשני, הדורש מהם להירשם באתר אינטרנט ייעודי שתפתח עיריית תל אביב, להחזיק בכרטיס מגנטי אישי, להגיע ברכבת אל תחנות ההגנה והשלום בשעות 06:30-9:00 בבוקר ולחזור בשעות 15:00-19:00, באמצעות מיניבוס שימתין להם מחוץ למשרדים כדי להסיעם חזרה אל תחנת הרכבת. 650 מתוכם, אגב, עושים כיום שימוש בכלי רכב פרטיים כדי להגיע לעבודה.

שאטלים לרוטשילד. TheMarker
שאטלים לרוטשילד/TheMarker

אלא שהפיילוט המבטיח נתקל בלא מעט התנגדויות ובסבך מלחמות הטריטוריה של ענף התחבורה. זאת, כאשר הרוח החיה מאחוריו, סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי (מרצ), התפטרה מתפקידה על רקע מדיניות העירייה כלפי משתתפי אירועי המחאה בחודש הקודם. כל אלה דחו בינתיים את מועד חנוכת השירות בחודשיים לספטמבר, ועל הדרך, כבר הותירו בו חותם.

ראשית, נתקל המיזם בהתנגדות מובנת מאחר שיועד לעובדי הבנקים בלבד. לפיכך, בדיון שהתקיים לפני חודש במשרד התחבורה, סוכם כי שירות השאטלים יינתן לכל נוסעי הרכבת שרכשו כרטיס נסיעה חודשי או שבועי לרכבת ומעוניינים להגיע לציר רוטשילד/יהודה הלוי - ולא רק לעובדי הבנקים.

לאחר מכן, הופיעה בחדר הדיונים הסנונית הראשונה שבישרה על התרעומת של חברת דן כלפי המיזם. כדי להרגיע את מונופול ההיסעים של גוש דן, נקבע כי הפיילוט יופעל לתקופת ניסיון של שישה חודשים בלבד וכי במהלך תקופה זו תיבחן כדאיותו הכלכלית. ואולם במידה שהפיילוט יוגדר כהצלחה - ייהפך השירות לקו אוטובוס סטנדרטי, במסגרת מערך האוטובוסים הקיים של דן.

במקביל, שונה גם התוואי המתוכנן של השאטלים - כך שלא יתחרה בקווי השירות של דן העוברים באזור.

לאחר "עדכונים" אלה במיזם, נותרה הבעיה של ריב הסמכויות על הזכות להפעיל את שירותי ההסעה. לפי המתווה המקורי, את השירות אמורה היתה לתפעל דן, באמצעות חברת ההיסעים שלה מש-דן, בעוד שניהול המיזם מופקד בידי החברה העירונית של תל אביב, אחוזות החוף. בדן התנגדו בחריפות לניהול ההיסעים בידי חברה עירונית - בטענה כי לא ייתכן שתינתן רשות להפעלת קו תחבורה ציבורית בגוש דן לגוף אחר מלבדה. במשרד התחבורה, שיחסיו המתוחים עם עיריית תל אביב מופיעים בכותרות העיתונים זה חודשים, מיהרו ליישר קו עם הדרישה.

לפיכך נקבע כי דן תתקשר ישירות מול רכבת ישראל, ללא מעורבות אחוזות חוף בניהול השירות. כך, גם אתר האינטרנט שבו יירשמו המעוניינים בשירות יהיה זה של מש-דן, והיא זו שתנפיק עבור הנוסעים את הכרטיסים החכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully