וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות ביתן במשא ומתן לרכישת כמעט חינם

אורן פרוינד

12.7.2012 / 12:14

המשא ומתן בין שתי הרשתות מתנהל לפי שווי של 400 מיליון שקל - 20% יותר ממחיר כמעט חינם בשוק. מניית צים שיווק המפעילה את כמעט חינם מזנקת ב-10%

עסקת המכירה של רשת הקמעונות כמעט חינם לרשת יינות ביתן מתקרבת הבוקר לכדי חתימה. ל-TheMarker נודע כי הצדדים מנהלים מו"מ לרכישת החברה בשווי מוערך של 400 מיליון שקל, גבוה ב-20% ממחיר צים שיווק (המפעילה את רשת כמעט חינם) בשוק. המחיר הגבוה הוא ככל הנראה בגין פרמיית שליטה. הצדדים שומרים על שתיקה.

אתמול בערב דיווחה החברה כי היא מנהלת מו"מ עם צד שלישי לביצוע הליך של מיזוג עסקי החברה. על רקע זה מזנקת הבוקר מניית צים שיווק (המפעילה רשת כמעט חינם) בשיעור של 10% ומשלימה עלייה של 15% בחודש האחרון.

מניית צים שיווק, שבבעלות האחים רני ועדי צים, איבדה במהלך השנה האחרונה 33% משווייה. החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של 335 מיליון שקל - נמוך בכ-5% מאז הנפקת המניה בבורסה בספטמבר 2010. על רקע הצניחה בערך המניה בשנה האחרונה, החברה המחזיקה ברשת המרכולים מחסני כמעט חינם דיווחה לפני שלושה שבועות כי אישרה תכנית לרכישה חוזרת של מניות (buy back) בהיקף כולל של כ-5 מיליון שקל.

במהלך השנה וחצי האחרונות מניות רשתות השיווק - ובכללן מניית צים שיווק - סובלות מלחץ רב. מניות החברות רשמו ירידות של עשרות אחוזים, ושוויין נחתך. הירידות החדות הן במידה רבה תוצאה של המחאה החברתית הצרכנית שהתפשטה בארץ - במיוחד כנגד הרשתות הגדולות שופרסל ומגה. המחאה הביאה להפחתת מחירים אגרסיבית, והתגברות של התחרות בענף. כתוצאה מכך, רווחיותן של כלל החברות בענף - כולל רשתות הדיסקאונט - רשמו קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully