וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "קיבלנו הנחה של 48% על הב.מ.וו."

12.7.2012 / 13:15

לדברי משרד האוצר למכרז על קניית רכבי השרד הוכנס גם רכיב הנראות הציבורית ושוקלל. "המכרז לרכישת רכבי שרד לשרים גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון והתחרות החופשית"

חברת דלק מוטורוס, יבואנית ב.מ.וו, העניקה למדינה הנחה של 48% במחיר לאספקת מכוניות מסוג ב.מ.וו 528I לשרים - כך הודיע משרד האוצר. מחיר הרכב לצרכן הינו 398 אלף שקל אך במכרז נסגר מחירו למדינה על 206,960 שקל למכונית. שכלול הציון במכרז כלל את הקריטריונים איכות, אחריות ושווי שימוש זכה ה"ב.מ.וו" ל-81%.

מבחן ב.מ.וו סדרה 5. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 5/קובי ליאני

מהודעת האוצר עולה עוד כי בגין רכישת הסיטרואן C5 קיבלה המדינה הנחה של 13% בגין כל מכונית. מחיר הסיטרואן C5 לצרכן הוא 204,991 שקל, והמחיר שנסגר במכרז הוא 178,445 שקל. בשכלול הציון במכרז הכולל את הקריטריונים איכות, אחריות ושווי שימוש, זכה הסיטרואן ל-75%. בלשכת שר האוצר הדגישו כי בקשת השר לבחון את ביטול המכרז בעינה עומדת במיוחד לנוכח ההנחות שהוצעו במכרז.

במשרד האוצר הדגישו כי "המכרז לרכישת רכבי שרד לשרים גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון, התחרות החופשית והיעילות הכלכלית העומדים בבסיס חוק ותקנות חובת המכרזים. כחלק ממכלול הקריטריונים הנבדקים במכרז מעין זה, נלקחים בחשבון גם היבטי הנראות הציבורית, שנשקלו ושולבו באופן מידתי ומאוזן אל מול עקרונות החוק והתקנות וזאת, בהתבסס על לקחים שהופקו ממכרז קודם".

עוד אמרו באוצר כי "המכרז בוצע בהליך דו שלבי המשלב מרכיבים איכותיים, כגון: זיהום אויר, צריכת דלק, בטיחות, תחזוקה שוטפת ועוד, ובהתבסס על מרכיבים כלכליים משוקללים המבוססים על מחיר הרכב לאחר הנחה. בתום ההליך, נבחרו שני זוכים, אשר הציעו את השילוב המיטבי בין המחיר הכלכלי ומרכיבי האיכות שנדרשו במכרז, ואפשרו חיסכון משמעותי בהוצאה הציבורית", הדגישו באוצר.

הדגמים שהתמודדו במסגרת המכרז הם: קדילק CTS פרימיום 3 ליטר, קרייזלר LTD 300C נפח 3.6 ליטר, ביואיק לקרוס 3.6 ליטר, ב.מ.וו 528I שני ליטר בנזין, פיז'ו 508 GT דיזל 2.2 ליטר, סיטרואן C5 אקסלוסיב 1.6 ליטר בנזין וסיטרואן C5 אקסלוסיב 2.2 ליטר דיזל.

בלשכת שר האוצר הרימו גבה לנוכח תוצאות המכרז, הן בשל "הניראות הציבורית הבעייתית בשל הרכב היקר", והן בשל ההנחה הגבוהה שניתנה למדינה עבור רכישת הב.מ.וו שמגיעה ל-48%. בלשכת השר אמרו כי "לא ניכר הבדל בין הנחה של 50% שניתנת למדינה עבור רכישת מכוניות לבין כל הנחה אחת בשיעור דומה שניתנת לשר או לנבחר ציבור והיא לא מקובלת בשום מקום. יש פה סוג של מראית עין לכאורה וטובת הנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully