וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אדום באחד העם: ת"א ביטוח איבד 8.07%

12.7.2012 / 16:56

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסה התל אביבית המשיך את המגמה השלילית של המסחר השבוע. ת"א 25 ירד במהלך השבוע ב-1.5% ואילו ת"א 100 ירד ב-1.83% במהלך השבוע

יום המסחר האחרון של השבוע באחד העם נחתם במגמה שלילית, וסגר שבוע אדום במיוחד - מדד ת"א ביטוח איבד השבוע 8.07% מערכו, מדד ת"א טכנולוגיה השיל 6.66% מערכו בסיכום שבועי ומדד בלוטק 50 צנח ב-6.24% בתום השבוע.

מדד ת"א 25 נחלש היום ב-0.7% וחתם את השבוע בירידה של 1.5%. מדד ת"א 100 ירד ב-0.6% וסגר ירידה שבועית של 1.83%, מדד הבנקים ירד ב-0.25% בתום יום המסחר ונעל שבוע שלילי עם ירידה של 0.3%, מדד הנדל"ן דווקא התחזק היום ב-0.2% ומדדי התל בונד 60,40,20 רושמים עליות קלות של - 0.26%.

הדואליות מאבדות גובה לפני הדו"חות

את הירידות מובילות מניות הטכנולוגיה הדואליות - אלוט תקשורת נפלה ב-6%, מלאנוקס ירדה ב-5.25% ו איזיצ'יפ ירדה ב-4.25%. עונת הדו"חות בארה"ב החלה וחברות אלו צפויות לפרסם את דו"חותיהן הכספיים בשבעות הקרובים.

הנתונים החדשים על העלייה בתוחלת החיים בישראל עדיין מטלטלים את ענף הביטוח - מגדל ננעלה בירידה של 4.7% ו הראל החסירה עוד 3.6%. עוד בלטו בירידות דסק"ש מבית אי.די.בי עם ירידה של 4.35%.

בעליות היום ניתן למצוא את HOT שהוסיפה בתום יום המסחר 4.1% לערכה, מפתחת תוכנת התרגום בבילון המשיכה לטפס ב-4% לאחר שכבר הוסיפה לערכה 290% מתחילת השנה, ו דלק רכב התחזקה ב-2.6% בעקבות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסת ניו יורק של דלק לוגיסטיקה.

נדידת הכספים נמשכת

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות, התייחס לשבוע המסחר באחד העם וציין כי "בדומה לשבועות האחרונים המשיכה התופעה של 'נדידת הכספים' מהאפיקים המסוכנים ובעיקר ממניות אל עבר האפיקים הסולידיים. החשש מפני התדרדרות המצב באירופה לצד הסימנים המטרידים שמספק המשק המקומי גורמים למשקיעים לנקוט בעמדה דפנסיבית. בשבועות הקרובים השוק ימשיך לעקוב אחרי התנהלותה של הממשלה בנושא התקציב ויגיב בהתאם. יש לציין כי עד כה שווקי האג"ח המקומיים משקפים ביטחון ביכולתה של הממשלה לעמוד ביעדים התקציביים".

תכלית תעודות סל מנצלת את הביקוש הגובר בשוק לאג"ח ממשלתיות: החברה, שבבעלות בית ההשקעות דש וקבוצת מייקל דיוויס, הנפיקה שתי תעודות חדשות שעקבות אחר המדדים לאג"ח ממשלתיות צמודות (גלילים) ואג"ח ממשלתיות שקליות (שחרים) במח"מ בינוני. במסגרת ההנפקה נרשמו ביקושים גובהים של 72 מיליון שקל, מתוכם גייסה החברה כ-32 מיליון שקל.

במהלך החודשים האחרונים עלה הביקוש מצד משקיעים פרטיים ומוסדיים לאג"ח ממשלתיות, על רקע התנודתיות הגוברת בשוק ההון וחשש המשקיעים מפני החרפה אפשרית במשבר הגלובלי. הביקושים הגבוהים הביאו לעלייה משמעותית של עד 12% במחירי האג"ח בבורסה (שחר ל-10 שנים), מה שהוריד את התשואה לשפל של 4.18% בתחילת השבוע.

בעקבות נתונים חדשים שהצטברו בידי האוצר המראים על עלייה של כשנה עד שנתיים בתוחלת החיים של גברים ונשים, ביחס לנתונים הקיימים, צפויות חברות הביטוח להידרש לבצע הגדלה משמעותית בעתודות הביטוחיות, מה שיוביל אותן לרשום הפסדי ענק של מאות מיליוני שקלים כבר בדוחות שנת 2012.

ההערכה באוצר היא שחמשת החברות הגדולות - מגדל, כלל , הראל, הפניקס ומנורה מבטחים - ירשמו בעקבות כך הפסדים בהיקף שבין חצי מיליארד שקל למיליארד שקל. גם חברות הביטוח האחרות, הבינוניות והקטנות, צפויות לרשום הפסדים.

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' בהצעת "חוק הקלון הכלכלי" המטילה קלון כלכלי על מנפיקי אג"ח שלא עמדו בהתחייבויותיהם ולהגביל רכישת אג"ח שלהם על ידי הגופים המוסדיים.

הצעת החוק שנוסחה על ידי התנועה לאיכות השלטון הוגשה על ידי 8 ח"כים לפי הצעת החוק, מוצע לאסור רכישת אג"ח של חברות שביצעו תספורת, באמצעות כספי קופות הגמל וקרנות פנסיה, מהרגע שלא עמדו בהתחייבות לפירעון, ובמקרה של הגעת להסדר חוב, במשך 10 שנים לאחר תחילת הסדר התספורת.

מניות במרכז

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ' חתמה על הסכם לרכישת מתקן פוטו וולטאי נוסף בהספק כולל של 1 מגה וואט, באזור לצ'ה שבדרום איטליה, בתמורה ל-3.6 מיליון יורו. ההכנסות הצפויות ממכירת חשמל מהמתקן, שכבר קיבל את אישור התעריף מרשות החשמל האיטלקית (ה-GSE) ומייצר חשמל, צפויות להסתכם בכ-10 מיליון יורו על פני תקופה של 20 השנים הבאות. בחברה מעריכים כי העסקה תושלם עד נובמבר הקרוב.

ידין ענתבי, מנכ"ל בית ההשקעות דש אייפקס, פרש אמש מתפקידו על רקע החלטת דירקטוריון דש איפקס ומיטב למנות את אילן רביב - מנכ"ל מיטב, לעמוד בראש בית ההשקעות המשותף. ענתבי, שהתמנה לתפקיד בינואר 2011, כיהן לפני כן כמפקח על הביטוח והחליף את המנכ"ל המיתולוגי קובי לוינסון. כעת הדירקטוריון מבקש מלוינסון למלא את החלל שייווצר בחודשים הקרובים עד המיזוג.

טאואר התכופפה תחת לחץ של בעלי מניות וביטלה הנפקת מניות בכורה. טאואר ניסתה להעביר לסמכות הדירקטוריון את ההחלטה על הנפקת מניות בכורה, שעלולות לדלל את הזכויות של בעלי המניות הקיימים לדיווידנד ולזכויות הצבעה. חוות דעת משפטיות והתנגדות של בעלי המניות - גרמו לדחיית המהלך.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully