וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה הערב בבני ברק: "חילונים וחרדים דורשים צדק חברתי"

נתי טוקר

12.7.2012 / 21:38

פעילי המחאה: "הניסיון להציג את החרדים כנטל על החברה בישראל לא רק שאינו נכון אלא משרת בעיקר את בעלי ההון שמבקשים להסיט את הזרקור מן הבעיה האמיתית - הריכוזיות במשק"

המחאה החברתית הגיעה הערב לראשונה לבני ברק: עשרות מפגינים התקבצו הערב בכניסה לעיר בני ברק, ליד מכון מור, ומחו נגר יוקר המחיה ושליטת בעלי ההון במשק הישראלי. ההפגנה כללה מסר של שילוב ידיים בין חילוניים לחרדים במאבק החברתיים, ועלו בה קריאות להימנע משיסוי של אוכלוסיות זו בזו שמסיטות את הדיון הציבורי מהבעיות העיקריות בחברה הישראלית.

המחאה המשותפת מגיעה לאחר שאחד ממנהיגי המחאה החברתית בקיץ האחרון, יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, בחר להתמקד בתקופה זו במאבק לשוויון בנטל ולהעברת חוק לגיוס חרדים. לפני כשבועיים התקיימה הפגנה גדולה שבה נטלה חלק התאחדות הסטודנטים, בקריאה לגיוס חרדים.

בהפגנה בבני ברק הערב נכחו פעילי המחאה החברתית, בהם דפני ליף ואיציק אלרוב, לצד תושבי העיר בני ברק. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "די להפרד ומשול", "חרדים וחילוניים מסרבים להיות אויבים" ו"כולנו חרדים מבעלי ההון".

"המדינה שלנו קורסת פנימה בגלל שאזרחים לא מפסיקים להיות משוסעים אחד בשני, והתקשורת מכל צדדי המתרס אומרת 'הם הבעיה שלכם'", אמרה בהפגנה דפני ליף. "שהנהגה כוחנית של כל סקטור עושה שימוש ציני בבני האדם כשהם צריכים לשרת אותם, וזה לא ישתנה אם אנשים לא יתחילו לעצב את המסר בעצמם ולא יפחדו לצאת לרחובות ולהגיד את אשר על ליבם".

מאחורי הקלעים של המחאה בבני ברק נרשמו לא מעט מאבקים בהנהגת המחאה החברתית, ורבים מחו על כך שהמפגינים עושים יד אחת עם החרדים. בפסייבוק כבר היו שמתחו ביקורת חריפה על הבקשה להגיע להפגנה בלבוש הולם.

ליף: "אין צבע אחד של שחור"

ליף סיפרה בהפגנה כי "קיבלתי הרבה טלפונים מאנשים מהקהילה שבה אני חיה שמאוד כועסים על כך שאני כאן היום, כי הם בטוחים שהקושי הכלכלי שלהם קשור בכך שיש חלק נרחב מהאוכלוסייה שלא עובד. אחרי שנה מאוד ארוכה אני יודעת שאין צבע אחד של שחור ושזה לא הוגן לשפוט אנשים לפי איזו ידיעה בתקשורת".

איציק אלרוב, חרדי בעצמו שהוביל את מחאת הקוטג', אמר בהפגנה: "כולנו לא מצליחים לגמור את החודש, כולנו נתקלים באותן בעיות - לא משנה אם יש לך כיפה או לא. הדבר הזה הצליח להביא לשינוי עמוק בחברה הישראלית. אם אנחנו רוצים לתפור בעיות נצטרך לשמוע את האחר ולהבין מה גורם לצד השני להתרחק, וזה יביא אותנו לפתרונות ארוכי טווח".

אורחי אורח חרדים שהגיעו למקום הביעו תמיכה במאבק של אנשי המחאה. במקום נוצרו התקהלויות של קבוצות חרדים וחילוניים שניהלו שיחות ערות על מאבקי החרדים-חילוניים בישראל. "גם אני חי מ-2,000 שקל ולא מצליח לגמור את החודש", אמר בנימין בן ישי, חרדי תושב אופקים שעבר במקום והצטרף למפגינים. "צרם לי מאוד שנשמעו קולות כביכול התקציב הדל שאני זה מה שיפתור את הבעיה של המדינה לשיפור המצב הכלכלי, בעיית הדיור, בעיית מקומות העבודה. אני עצמי חי כרגע בחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully