וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שישי רצוף של ירידות בוול סטריט: S&P איבד 0.5%

שלי אפלברג

12.7.2012 / 23:51

למרות השיפור במספר תביעות האבטלה להגירעון בארה"ב, המשקיעים עדיין חוששים מהמשך ההרעה בכלכלה הגלובלית

המדדים בארה"ב ממשיכים ליום שישי רצוף של ירידות שערים על רקע הפחד להמשך הרעה בכלכלה העולמית ולמרות השיפור אותו ראו במספר התביעות לאבטלה.

דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.24% לרמת 1,2673.8 הנקודות, נאסד"ק נסגר בירידה של 0.75% לרמת 2,866.19 נקודות, ו- S&P 500 איבד 0.5% וסגר על רמת 1,334.81 נקודות.

הזהב נסוג ב-0.2% ונסגר ב-1,572.5 דולר לאונקיה. הנפט התחזק ב-0.1% ל-85.88 דולר לחבית. תשואת איגרות החוב לזמן ארוך של 10 שנים בארצות הברית נמצאות בשפל של 1.476%.

בנק אוף אמריקה וג'יי. פי מורגן נסחרו בירידות על רקע הבעיות באירופה. קיצוץ התחזיות לצמיחה מחוץ לצפון אמריקה הפיל את רשת המלונות מריוט ב-6.5%. ואילו רשת המזון השלישית בגודלה בארה"ב Supervalu צנחה ב-49% על רקע הצהרת הדירקטוריון כי יבחן חלופות אסטרטגיות לעסק וישהה את חלוקת הדיבידנדים.

במרכז המסחר

הגירעון במאזן התקציבי של ארה"ב התרחב ביוני ב-38.7% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, על רקע גידול בהוצאות הממשל. הגירעון בתקציב האמריקאי הסתכם ב-59.7 מיליארד דולר, לעומת גירעון של 43.1 מיליארד דולר ביוני 2011, דיווח היום משרד האוצר האמריקאי. הגירעון היה בהתאם לתחזיות, בין היתר בעקבות יום העצמאות האמריקאי

הפתעה חיובית נרשמה במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב שירד בשבוע שעבר ב-26 אלף ל-350 אלף - הרמה הנמוכה ביותר זה יותר מארבע שנים, לפי דיווח משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה חדה מתחזיות אנליסטים, שצפו כי מספר התביעות הראשונות יסתכם ב-365 אלף, לעומת נתון מתוקן של 376 אלף בשבוע הקודם.

המשקיע המיליארדר וורן באפט, אשר נוהג להתבטא באופטימיות לגבי כלכלת ארה"ב, שינה את הטון שלו לטון פסימי יותר, ואמר כי בששת השבועות האחרונים נראו סימני האטה בכלכלת ארה"ב.בראיון ל-CNBC אמר באפט כי הצמיחה בארה"ב הואטה כל כך, עד כי היא כמעט במצב של קיפאון, אך ציין כי הוא למרות ההאטה, הוא רואה התחלה של התאוששות בשוק הדיור האמריקאי.

באפט אמר כי אירופה חוותה הידרדרות מהירה למדי בשבועות האחרונים, בעקבות הירידה בצריכה. הוא אמר כי אין תשובה ברורה מאליה למשבר, וכי הוא אינו יודע אם היורו עדיין יתקיים כמטבע עשר שנים מהיום. חלק גדול מהבעיה, לדברי באפט, היא ש"לא ברור מי אחראי, אם בכלל", ושאירופה לא יכולה להדפיס כסף.

מניות ישראליות במרכז

טאואר התכופפה תחת לחץ של בעלי מניות וביטלה הנפקת מניות בכורה. טאואר ניסתה להעביר לסמכות הדירקטוריון את ההחלטה על הנפקת מניות בכורה, שעלולות לדלל את הזכויות של בעלי המניות הקיימים לדיווידנד ולזכויות הצבעה. חוות דעת משפטיות והתנגדות של בעלי המניות גרמו לדחיית המהלך.

על אף ירידה של למעלה מ-9% במחיר מניית מלאנוקס בשבוע החולף, שלושת האנליסטים שמסקרים את ענף הטכנולוגיה - רמי רוזן מהראל פיננסים, יונתן קרייזמן מכלל פיננסים ואביעד שימון מפסגות, העלו היום את מחיר היעד לקראת פרסום הדוחות הכספיים בשבוע הבא. מחירי היעד מעט שונים - אך כולם מגלמים אפסייד של 30%-50% המעדכון הקודם. רוזן העלה את מחיר היעד ל-80 דולר למניה, קרייזמן ל-90 דולר למנייה והיום שימון ל-81 דולר למנייה.

לאור הטלטלה האחרונה בשוק התקשורת והרצון להקטין עלויות מימון, חברת פרטנר הודיעה היום כי דירקטוריון החברה החליט להקטין את מסגרת האשראי הבנקאית שלה ב-780 מיליון שקל ולחתוך במקצת את עלויות המימון. עד כה המסגרת הבנקאית של פרטנר לא נוצלה ועתה יבקש הדירקטוריון מהבנק כי היא תעמוד על 60 מיליון שקל.

באמצעות הקטנת המסגרת, מנסה הדירקטוריון לחסוך לחברה בעלויות המימון הנגרמות עקב ריתוק ההון - אותו מבצע הבנק בשביל להעמיד לה אשראי - דבר שגורר את פרטנר לשאת בריביות שנתיות יותר גבוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully