וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפה הסנקציות: ארה"ב הקפיאה נכסי חברות נפט אירניות

סוכנויות הידיעות

13.7.2012 / 10:34

ממשל אובמה הקפיא כל פעילות פיננסית של חברת מיכליות הנפט האיראנית NITC ועוד ארבע חברות איראניות הקשורות לסחר בנפט. מחיר הנפט נסחר ביציבות לאחר הודעת הממשל

ממשל אובמה מחריף את הסנקציות הכלכליות על איראן, על רקע המבוי הסתום בשיחות של שש המעצמות עם הרפובליקה האיסלאמית. הממשל הודיע אמש על הקפאת נכסים של חברות איראניות העוסקות בסחר בנפט, על מנת לגרום לצמצום נוסף בהכנסותיה של איראן מייצוא נפט, דבר המכביד קשות על הכלכלה האיראנית.

משרד האוצר של ארה"ב הודיע כי הקפיא נכסים אמריקאים השייכים לחברת מיכליות הנפט האיראנית NITC וחסם אפשרות לעסקאות פיננסיות של החברה בשוק האמריקאי. הממשל הסביר כי ממשלת איראן שולטת ישירות בחברה, למרות שהופרטה לפני כ-12 שנה מחברת הנפט הלאומית של איראן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף הודיע הממשל האמריקאי על הקפאת נכסים של עוד ארבע חברות איראניות העוסקות בסחר בנפט, וזיהה עוד 27 ישויות עסקיות הקשורות לחברת מיכליות הנפט, שחלק מהן הסוו עצמן כמשתייכות למדינות אחרות על מנת לחמוק מהסנקציות הבינלאומיות על הנפט האיראני. ההחלטה של הממשל אינה גוררת סנקציות על חברות לא אמריקאיות שממשיכות לנהל עסקים עם NITC.

הסנקציות המחריפות על איראן הביאו לנפילה של למעל מ-5% בתפוקות הנפט שלה בחודש יוני, ואיפשרו לשכנתה עירק לעקוף אותה בהיקף הייצוא, על פי נתוני אופ"ק שפורסמו השבוע. ב-1 ביולי נכנסו לתוקפן סנקציות מחמירות של האיחוד האירופי נגד איראן. אמברגו הנפט של האיחוד האירופי על איראן אוסר על רכישה, הובלה, מימון וביטוח של נפט מתוצרת איראנית ל-27 המדינות החברות באיחוד.

בחודש שעבר ייצרה איראן 2.96 מיליון חביות נפט ביום - ירידה של 190 אלף חביות מחודש מאי. מדובר ברמות ייצור הנפט הנמוכות ביותר מזה למעלה מעשרים שנה, שכבר גבו מאיראן הפסדים של למעלה מ-10 מיליארד דולר, על פי הערכות של מומחים במגזר הנפט.

למרות הסנקציות החדשות לא נרשמו תזוזות חדות במסחר על הנפט. הנפט מסוג טקסס מתוק נסחר הבוקר בירידות של 0.15% למחיר 85.9 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. הנפט מסוג ברנט נסחר בירידות של 0.1% למחיר 100.9 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully