וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שש שנים: נהגי המוניות במנהטן יגבו 17% יותר

בלומברג

13.7.2012 / 11:07

לראשונה מאז 2006, אישרה נציבות המוניות והלימוזינות בניו יורק העלאה של 17% בדמי הנסיעה במוניות צהובות. החל מספטמבר, עלות נסיעה ממוצעת תעלה 15 דולר, במקום 13

נציבות המוניות והלימוזינות בעיר ניו יורק אישרה העלאה של 17% בדמי הנסיעה במוניות צהובות – העלאת שכר ראשונה עבור נהגי המוניות מאז 2006. החל מספטמבר, עלות נסיעת מונית ממוצעת בניו יורק תעלה בכ-2 דולרים לכ-15 דולר, אמר דובר הנציבות, אלן פרומברג. פירוש הדבר הוא כי נהג מונית ירוויח בממוצע 160 דולר במשמרת של 12 שעות, במקום 130 דולר בממוצע כיום, לדבריו יו"ר הנציבות דיוויד יאסקי.

"הגיעה העת להעלאת שכר, ואני חושב שהציבור מבין זאת", אמר יאסקי בישיבה. "הציבור מוכן לשלם יותר על מנת שנהגי המוניות יוכלו להשתכר למחייתם". המונה במוניות יעלה כל 300 מטרים בחצי דולר, או כל דקה בעצירה או בפקקים. בעבר הייתה כל דפיקת מונה 40 סנט. נסיעה משדה התעופה JFK למנהטן תעלה מ-45 דולר ל-52 דולר, לא כולל אגרות כביש. תוספת המחיר לנסיע לשדה התעופה ליברטי בניוארק תעלה מ-15 דולר ל-17.5 דולר.

מונית טקסי של ניו יורק. AP
מונית טקסי של ניו יורק/AP

הנציבות גם דחתה העלאה בדמי חכירת המוניות מציי מכוניות, והתירה לנהגי מוניות המחזיקים בבעלות על המונית שלהם ומחכירים אותה בשעות הפנאי, לגבות דמי חכירה גבוהים יותר. נהגי מוניות משלמים לבעלי הצי כ-120-130 דולר ליום על השימוש במונית וברשיון שלה. נהגים גם משלמים על דלק, ועמלה של 5% לבעל הצי על כל תשלום שהתבצע בכרטיס אשראי – כ-8 דולר ליום. הנציבות קבעה כי בעלי הצי יהיו אחראים לתשלום עמלת כרטיסי האשראי, ודורשת מנהגים לשלם 9 דולר נוספים ביום על מנת לקזז את העלות.

בעקבות השינויים, ניו יורק תהיה לעיר הרביעית במחיר הממוצע למונית, אחרי טוקיו, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, לפי נתוני הנציבות. 13 אלף המוניות הצהובות של ניו יורק מסיעות כ-600 אלף אנשים ב-450 אלף נסיעות מדי יום, לדברי פרומברג.

  • עוד באותו נושא:
  • מונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully