וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מקדם הנפקה של דלק לוגיסטיקה בארה"ב

מיכאל רוכוורגר

15.7.2012 / 8:39

יצחק תשובה מקדם את הנפקת השותפות שבשליטת דלק יו אס - זרוע האנרגיה של קבוצת דלק בארה"ב על פי שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר

יצחק תשובה מצוי בעיצומו של הליך להסדר לפריסה ומחיקה של חובות בהיקף של יותר מ-2.5 מיליארד שקל של חברת דלק נדל"ן לבעלי האג"ח שלה ולבנקים. המהלך מגלם לבעלי האג"ח תספורת של יותר מ-60%.

במקביל, תשובה מקדם הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסת ניו יורק של השותפות המוגבלת דלק לוגיסטיקה, שבבעלות מלאה של דלק יו.אס , זרוע האנרגיה של קבוצת דלק בארה"ב, המנוהלת בידי עוזי ימין. דלק יו.אס נסחרת בניו יורק לפי שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר.

דלק לוגיסטיקה הגישה לרשות ניירות ערך בארה"ב תשקיף (1-S) להנפקה ראשונית לציבור של יחידות ההשתתפות שלה. דלק יו.אס תנפיק כ-50% מדלק לוגיסטיקה במטרה לגייס עד 135 מיליון דולר. את ההנפקה מובילים בנקי ההשקעות מריל לינץ', בנק אוף אמריקה וברקליס.

תוצאות דלק לוגיסטיקה. TheMarker
תוצאות דלק לוגיסטיקה/TheMarker

בדומה לעסקות מסוג Lease Back & Sale, דלק יו.אס תקבל לקופתה מזומנים בהיקפים גדולים שיאפשרו לה לפרוע את התחייבויותיה לבנקים ואת הלוואות הבעלים לקבוצת דלק בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. מצד שני, דלק יו.אס תתחייב מראש לשלם ולהשתמש בצינורות ובטרמינלים של דלק לוגיסטיקה, שהוקמה בידי דלק יו.אס כדי להחזיק, להפעיל, לרכוש ולבנות נכסים להובלה, לאחסון ולהפצה של נפט גולמי ומוצרי זיקוק.

מהתשקיף להנפקה עולה כי היקף המאזן של דלק לוגיסטיקה הוא 222 מיליון דולר, וההון העצמי שלה הוא 90 מיליון דולר. מדו"חות פרופורמה לרבעון הראשון של 2012 עולה כי הכנסותיה של דלק לוגיסטיקה הסתכמו ב-199 מיליון דולר, והחברה ייצרה EBITDA (רווח תפעולי תזרימי לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) של 12.1 מיליון דולר ורווח נקי של 9 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully