וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובשו המלצות להסדרת פעילות הלוביסטים בכנסת

צבי זרחיה

15.7.2012 / 9:14

ההמלצות שיוצגו בשבועות הקרובים גובשו על ידי המכון לדמוקרטיה ואם ייכנסו לתוקף הן יוחלו במושב החורף של הכנסת. ההערכות הן שההמלצות יתרכזו בשקיפות פעילות הלוביסטים

המכון לדמוקרטיה יציג בשבועות הקרובים לכנסת כללים להסדרת פעילותם של הלוביסטים במשכן. אם יאומצו הכללים על ידי יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), הם יופעלו רק במושב החורף, מאחר שהכנסת תצא בעוד 10 ימים לפגרת הקיץ. לפי ההערכות, תוגבר השקיפות בהתנהגות הלוביסטים מול הח"כים וכן בישיבות ועדות הכנסת.

יצוין כי בעקבות הכתבה בתוכנית "עובדה" על פעילות הלוביסטים ממשרד הלובינג גלעד הטיל ריבלין מגבלות ואיסור כניסה ללוביסטים לאזורים שונים בכנסת, ובהם מזנון הכנסת, משרדי הוועדות, הייעוץ המשפטי ומרכז המחקר והמידע. כמו כן, ניתנו הנחיות על ידי מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, האוסרות על עובדי הכנסת לבוא במגע עם לוביסטים בלי אישור מפורש ממנהל חטיבה.

בנוסף, במגמה להסדיר כללים חדשים לפעילותם של הלוביסטים הוקם כבר לפני כארבעה חודשים במכון לדמוקרטיה צוות בראשות פרופ' מרדכי קרמניצר, החוקר את סוגיית פעילות הלוביסטים. הצוות עורך, בין היתר, מחקר השוואתי על המצב במדינות אחרות. במסגרת העבודה פורסמה פנייה לציבור ובעקבותיה הגיעו תגובות שונות. כמו כן, התקיימו פגישות עם מנכ"ל הכנסת, היועץ המשפטי של הכנסת, מנהלת מרכז המידע של הכנסת ונציגי הלוביסטים. פורום הלוביסטים פירסם בנפרד מסמך עקרונות לדרכי פעילותו, שאינו מחייב את הכנסת.

"דובר הכנסת מסר כי "אם יועברו לכנסת מסמכים והצעות לכללי התנהגות של הלוביסטים - הכנסת, ללא כל התחייבות מראש לקבל את ההצעות, תעיין בהן בכובד ראש וברצינות".

מהמכון לדמוקרטיה נמסר כי "הצוות אינו עוסק בגיבוש כללי אתיקה ללוביסטים, אלא בהסדרת פעולת השתדלנים בכנסת. המלצותיו יוגשו בקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • לוביסטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully