וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 8 שנים: נחנך קו הרכבת המהיר לבאר שבע

15.7.2012 / 15:40

ארבע וחצי שנים אחרי מועד החניכה המקורי ושמונה שנים אחרי תחילת הפרוייקט נחנך קו הרכבת המהיר לבאר שבע שעתיד לקצר את זמן הנסיעה בצורה משמעותית

תושבי באר שבע, הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון והחיילים שמשרתים בדרום יכולים לנשום לרווחה. באיחור של ארבע שנים וחצי, ולאחר אין ספור השבתות קווים ושיבושים, נחנך היום קו הרכבת המהיר בין בירת הנגב לגוש דן.

שמונה שנים עמלו ברכבת ישראל על הכפלת המסילה בין לוד לבאר שבע, כך שתוכל לשמש שתי רכבות מהירות בשעה – במקום רכבת איטית אחת לשעה כיום. 3 מיליארד שקל הושקעו בפרויקט שכלל שדרוג 93 ק"מ של מסילה, הקמת עשרות גשרים ובניית תחנות רכבת חדשות בבאר שבע צפון, להבים ובכפר מנחם.

החל מהיום, יוכלו הנוסעים לעלות על רכבת ישירה בתחנת השלום שבתל אביב ולהגיע במהירות של 140 קמ"ש לבאר שבע בתוך שעה – במקום כ-80 דקות כיום. זמן הנסיעה בין קרית גת לתל אביב יתקצר מ-44 דקות ל-32 דקות בלבד, ומשום שקו הרכבת משמש גם את תנועת הרכבות מירושלים – יתקצר זמן הנסיעה בין תל אביב לעיר ב-20 דקות ובין תל אביב לבית שמש בשבע דקות.

בשלב הראשון, תצא רכבת אקספרס אחת לשעה (מכל כיוון) – גם בשעות השפל, לצד רכבת פרברית שתעצור בכל תחנות הביניים. "לקראת סוף השנה נעלה לשלוש רכבות לשעה, בשעות העומס, ובעוד שנה-שנה וחצי נגיע לארבע רכבות בשעה לבאר שבע", אמר יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אורי יוגב.

בספטמבר צפויות הרכבות מבאר שבע ואליה לפעול 24 שעות ביממה, ולראשונה – לעצור גם בנתב"ג."סוף סוף ניתן יהיה לבטל את המושג פריפריה בישראל", אמר ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ'. "אין סיבה שמשך הנסיעה בין באר שבע לתל אביב לא יקוצר ל-40 דקות, ואני מקווה שזה יתממש במסגרת הפעימה השנייה", הוסיף. מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, הוסיף כי "במרבית התחנות יותקן הקיץ אינטרנט אלחוטי ומערכת מידע חכם תאפשר לנוסעים לקבל עדכונים בזמן אמת על תנועת הרכבות, כפי שנעשה בחברות התעופה".

שר התחבורה ישראל כץ התייחס לעיכוב בהשלמת הפרויקט ותלה זאת ביחסי העבודה הרעועים בחברה: "רבים מהעיכובים נבעו מהתנהלות ועד העובדים בחברה. רק השביתות והעיצומים האחרונים דחו את הפתיחה בחצי שנה, כשכל דחייה כזו משמעותה כסף וסבל לציבור. אני שמח שיו"ר הוועד לשעבר (גילה אדרעי) לא נמצאת במקומה. זה לקח שאפשר לדאוג לעובדים – ולא על חשבון הציבור".

באשר לכוונתו להוציא מידי רכבת ישראל את ביצוע פרויקט חישמול המסילות העדיף כץ לשמור על עמימות וציין כי הנושא מצוי בבחינה. "היחידים שמתלוננים היום הם פקידי האוצר, ששואלים אותנו מדוע העלינו את תקציב הפיתוח מ-10 ל-15 מיליארד שקל, והתשובה שלנו היא שצריך לתמרץ את מי שעובד", הוסיף כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully