וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת כוח לעובדים: ההסתדרות היא הארגון היציג ברכבת

חיים ביאור

15.7.2012 / 18:59

בית הדין לעבודה: כניסתו של ארגון כוח לעובדים כטוען ליציגות נוגדת, יש בה כדי לערער את הוודאות והיציבות ביחסי העבודה ברכבת

בית הדין הארצי לעבודה בראשות הנשיאה נילי ארד קבע היום שההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי רכבת ישראל. בכך דחה ביה"ד את בקשת הארגון המתחרה, כוח לעובדים, לקבל הכרה כמייצגם של עובדי הרכבת.

ארד והשופטים יגאל פליטמן וורדה וירט-ליבנה ציינו בפסק הדין כי לאחר שנה וחצי של סכסוכים ושביתות ברכבת, שהיו מלווים בהליכים משפטיים, מתקיים כיום משא ומתן בין הנהלת הרכבת להסתדרות, שהגיע לישורת האחרונה לקראת חתימת הסכם מיוחד המתייחס למבנה החדש של חברת הרכבת.

ב-1 ביולי החליטה ההסתדרות להדיח את ועד עובדי הרכבת, בראשות גילה אדרעי, על רקע משבר ממושך ביניהם. בעקבות הדחת הוועד, הודיע "כוח לעובדים" כי הוא הארגון היציג של עובדי הרכבת וכי הוועד שהודח על ידי ההסתדרות פועל מעתה בחסותו.

במקביל, הגישו "כוח לעובדים" והוועד בקשה לביה"ד הארצי כי יקבע ש"כוח לעובדים" הוא הארגון היציג, וכן יורה להנהלת הרכבת להמשיך עמו את המו"מ על ההסכם החדש ברכבת.

הדיון בבקשת כוח לעובדים התקיים לפני שבוע, והיום קבע ביה"ד הארצי כי ההסתדרות היא הארגון היציג, כפי שהיה במשך עשרות שנים: "זאת, לאור עקרונות ההוגנות, הוודאות והיציבות שהם חלק מהותי מיחסי העבודה, וכן לנוכח המו"מ המתקדם המנהלת כיום בין ההסתדרות להנהלת הרכבת".

על פי השופטים, כניסתו של ארגון כוח לעובדים כטוען ליציגות נוגדת, יש בה כדי לערער את הוודאות והיציבות ביחסי העבודה ברכבת - ולפיכך קם המחסום בפני טענתו להיות הארגון היציג בה".

עוד קבעו שופטי ביה"ד הארצי: "תחרות בלתי מבוקרת בין ארגוני עובדים טומנת בחובה נזק לצדדים למו"מ. מצב של חוסר ודאות לגבי הארגון היציג עשוי להקנות למעסיק יתרון במו"מ ולהחליש את כוח המיקוח של העובדים במאבקם הלגיטימי לשיפור זכויותיהם ותנאי עבודתם".

המשמעות של פסיקת ביה"ד הארצי אינה רק בכך שההסתדרות תמשיך לייצג את עובדי הרכבת, אלא שהחלטתה להדיח את הוועד בראשות אדרעי לגיטימית. ההסתדרות החליטה להדיח את הוועד בשל התנהגותו האלימה בדיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים בביה"ד האיזורי לעבודה בתל אביב. לפני שבועיים, ההסתדרות מינתה ועד פעולה מקרב עובדי הרכבת, המשתתף במו"מ על ההסכם החדש ובקרוב ייבחר מקרב העובדים יו"ר לוועד החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully