וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צומת ספרים תשלם רבע מיליון שקל על עבריינות בנייה בגעש

אריק מירובסקי

15.7.2012 / 21:06

ביהמ"ש: "המדיניות השיפוטית בעבירות אלה צריכה להיות מדיניות של ענישה תקיפה"

שופטת בית משפט השלום בנתניה, אביבה טלמור, גזרה על צומת ספרים קנס של רבע מיליון שקל, ועל מנהלה אברהם שומר קנס בגובה 50 אלף שקל בשל הפעלת הסניף של הרשת בגעש, כשימוש חורג במבנה חקלאי, ללא היתרים כנדרש.

פסק הדין התקבל בימים אלה לאחר שצומת ספרים הורשעה בהתאם להודאתה כי השתמשה ללא היתר בשטח של 1,800 מ"ר, מהם 800 מ"ר למכירה ואחסון ספרים ו-1,000 מ"ר לחניה בשטח המיועד לחקלאות ללא היתר -בניגוד לחוק התכנון והבניה, וזאת במטרה להפיק רווחים כלכליים מהשימוש בקרקע.

השופטת ציינה בפסק הדין כי "בית המשפט רואה בחומרה עבירה על חוק התכנון והבניה הפוגעת בשלטון החוק ובסדר הציבורי. בהתאם לכך קבעה הפסיקה כי המדיניות השיפוטית בעבירות אלה צריכה להיות מדיניות של ענישה תקיפה. יש לפעול לעקירת הנגע של עבירות על חוק התכנון והבניה וככל שמציאות זו מתמשכת נדרשת מדיניות ענישה תקיפה ומוחשית".

מצומת ספרים נמסר כי: "פסק הדין אינו עוסק בבנייה לא חוקית כלל ועיקר, אלא במבנה שנבנה בהיתר כדין לפני למעלה מ-75 שנה. החברה ומנהליה הפעילו את החנות במסגרת היתר לשימוש חורג במשך 10 שנים, מתוך ידיעה כי התכנית העתידית אמורה להכשיר את החנות באופן סופי כחנות ספרים. עם זאת, השימוש החורג הופסק באופן מפתיע וגורף על ידי הוועדה המחוזית, באופן בו הפך השימוש לבלתי חוקי. פסק דינה של טלמור שיבח, בין היתר, את הפעולות התכנוניות והאישיות של החברה ומנהליה. נכון להיום ,עתיד להתקבל פסק דין בביהמ"ש המחוזי, בעתירה מנהלית שהוגשה על ידי החברה נגד המועצה הארצית, שיכריע לעניין התכנון והשימוש במקרקעין דנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully