וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשיא חדש: השער נסגר על 3.984 שקל

רם עוזרי

16.7.2012 / 16:08

שער הדולר עלה ב-0.4% מאתמול והוא מתקרב לרף ארבעת השקלים. גם היורו התחזק היום בשיעור של 0.25% ושערו היציג נסגר ברמה של 4.856 שקלים

הדולר המשיך להתחזק אל מול השקל וגם היום שבר שיא של שלוש שנים. לאחר שהמטבע האמריקאי נסחר בין הבנקים בעליות לאורך רוב היום, נסגר שערו היציג ברמה של 3.984 שקלים, עלייה של 0.4% ביחס לשערו היציג מאתמול. בניגוד להתחזקות של הדולר מהשבועות האחרונים, שהוסברה בעיקר בהיחלשותו של היורו בעולם, היום קשה להציע את ההסבר הזה: גם היורו התחזק היום בשיעור של 0.25% ושערו היציג נסגר ברמה של 4.856 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM אומרים כי המסחר בדולר-שקל ימשיך להיות מושפע מהסנטימנט בשווקים הפיננסיים העולמיים. עם זאת, הם מוסיפים, לא ניתן להתעלם מחולשתו היחסית של השקל בהשוואה למטבעות אחרים בעולם: "ההיחלשות הכלכלית בישראל ואי-הוודאות הגיאו-פוליטית נותנת את אותותיה. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שהצביע על ירידת מחירים של 0.3%, רק מבליט את החולשה של המשק הישראלי ומחזקת את החששות מפני האטה כלכלית", כתבו שם.

הנתונים החלשים, מוסיפים ב-FXCM, צפויים להגביר את הספקולציות לפיהן בנק ישראל בראשות פישר יבצע בחודשים הקרובים הפחתות ריבית נוספות. זה מקטין את התמריץ עבור משקיעים זרים ושחקנים מרכזיים בשוק המט"ח המקומי לקנות את השקל, ומחליש אותו אל מול הדולר בטווח הבינוני.

הכיוון אליו ילך הדולר תלוי כמובן לא רק בצעדים שינקוט בנק ישראל, אלא גם באלה שינקוט הבנק המרכזי בארה"ב. "המשקיעים ימשיכו בנואשות לייחל לצעדים מרחיבים נוספים של הבנק הפדרלי, וייקוו שיושב ראש הבנק הפדרלי בן ברננקי ירמוז על כך בעדותו בפני הסנאט והקונגרס בימי שלישי ורביעי", כתבו ב-FXCM. התגברות הספקולציות לצעדים מרחיבים מצדו של הבנק הפדרלי יכולות אולי להסביר את עליות השערים שנרשמו בבורסת ניו יורק ביום שישי.

מבחינה טכנית, הם כותבים, "לאחר העלייה החדה בשבועיים האחרונים עד לשיא של מעל 3.98 שקלים, בהחלט ייתכן שנראה השבוע תיקון כלפי מטה. ירידה מתחת ל-3.94 שקלים תסלול את הדרך עד ל-3.92 שקלים. מנגד, אם הצמד יעלה שוב מעל 3.97 שקלים, הדבר עשוי לספק לצמד מומנטום לשיא - מעל 3.98 שקלים ולעבר 3.99 ורף 4 השקלים".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully