וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחאה היא הגורם המשפיע ביותר על הכלכלה המקומית"

ערן אזרן

16.7.2012 / 20:27

כך אמר מנהל קרנות הנאמנות של אפסילון, עידן אזולאי. "המחאה מכתיבה את האופן שבו אנו צורכים ואת האופן שבו החברות בארץ צריכות להתמודד עם הסביבה העסקית", הוסיף

"המחאה היא הגורם המהותי ביותר שמשפיע על הכלכלה המקומית - גם בשנים הבאות. כנראה שאנו עומדים בפני תהליך ארוך ומאסיבי שישנה את פני המשק", כך אמר הערב (שני) עידן אזולאי מנהל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, בכנס משקיעים שנערך בתל אביב. "אין ספק שהמחאה החברתית היא הצלחה אדירה מכיוון ששנה מאז שפרצה, אנו ממשיכים לדבר עליה ללא הפסקה. היא מכתיבה את האופן שבו אנו צורכים ואת האופן שבו החברות בארץ צריכות להתמודד עם הסביבה העסקית שהשתנתה", הוסיף.

אזולאי התייחס לעלייה הצפויה בגירעון ולגידול בהוצאות הממשלה על רקע המחאה החברתית. "בעבר הורדנו את החוב ממאה אחוז לתוצר לרמה של 75 אחוז מהתוצר. אנו עשויים להיכנס למצב שיחס החוב תוצר שלנו יהיה רע יותר, ולכן אנו מצפים מהממשלה שתנקוט בפעולות על מנת להתמודד עם הגרעונות הללו. נתניהו אמר שאנו אי של יציבות. זה עדיין נכון, אבל אנו מזהים מספר דברים שקורים בעת האחרונה שאולי מראים שהדברים לא מתנהלים כפי שהיו".

אזולאי הסביר כי בבית ההשקעות תרים אחרי השקעות אלטרנטיביות לאג"ח הממשלתיות שנותנות כעת תשואות נמוכות מאוד. "איגרות החוב הממשלתיות עלו בצורה חדה והתשואות ירדו בצורה משמעותית - בדומה למה שקורה בשווקים מערביים אחרים כדוגמת גרמניה וצרפת. אנחנו שואלים את עצמנו האם אנו מוכנים להסתפק בתשואות מאוד נמוכות או שאנו מחפשים משהו עם רמת סיכון יותר גבוהה, אך ייתן תשואות גבוהות יותר מהאג"ח הממשלתיות".

אזולאי התייחס בהמשך גם לשוק האג"ח הקונצרניות (של חברות), שסבלו בחודשים האחרונים מירידות חדות על רקע עלייה בחשש לגבי יכולתן של חברות שונות לפרוע את חובותיהן. "בעקבות העובדה שבחלק מהמקרים יש אג"ח של חברות שנקלעו למצבים בעייתים, אנו עושים בחירה סלקטיבית של אג"ח קונצרניות. האג"ח של הבנקים הן גורם יציב בשוק, נותנת רק אחוז מעל אג"ח ממשלתי, אך זו תשואה טובה יותר".

ביחס לשוק המניות, ממליצים בבית ההשקעות לתת משקל יתר למניות הבנקים, הגז, והדשנים. משקל שוק - לנדל"ן המניב, ומשקל חסר לחברות הקמעונות, יצרני מזון, והתקשורת. "העלייה במחיריי הסחורות שלא ניתן היה לתרגם אותה למחיר הסופי, צפויות לפגוע ברווחיות יצרני המזון", הסביר אזולאי. "גם בענף התקשורת אין טריגר שיניע אותן מעלה".

אזולאי ציין עוד כי מכפיל ההון של לאומי (הון עצמי לעומת שווי שוק), נמצא במכפיל של 0.4 - אחד מרמות השפל ב-15 שנים אחרונות. "לכן, לדעתנו הבנקים נסחרים פה במחירים מאוד אטרקטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully