וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות, פייסבוק השילה 7%

דרור רייך, רם עוזרי

16.7.2012 / 23:30

את הירידות בבורסות בניו יורק הובילו סקטור התעשייה וסקטור המוצרים. בגזרת המניות: סיטי בנק עלתה ב-0.5% ואפל התחזקה ב-0.7%

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסות ניו יורק נחתם בירידות שערים. S&P 500 ירד ב-0.3%; מדד הדאו ג'ונס השיל 0.4% מערכו ומדד הנאסד"ק הפחית 0.5% מערכו. את הירידות הובילו סקטור התעשייה והמוצרים, הויקס (מדד הפחד) התחזק ב-2%.

בגזרת המניות בלטה לחיוב סיטי בנק שפירסמה את דו"חותיה לפני פתיחת המסחר ורושמה עלייה של 0.5%, אפל התחזקת ב-0.7% וענקית הטלקום ספרינט-נקסטל הוסיפה 3.8% לערכה. מניית פייסבוק שהשילה 7% אל מתחת למחיר ההנפקה ג'נרל אלקטריק צנחה ב-1.1% ואיביי החסירה 3.2%. סאנדיסק נפלה ב-2%.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הורידה היום את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הבאה על רקע המשבר המתמשך בגוש היורו וההאטה הצפויה בשווקים המתעוררים. הקרן מסרה כי התאוששותה של כלכלת ארה"ב מתמתנת וכי התחזית לכלכלת המתפתחות מידרדרת.

לפי התחזית המעודכנת של ה-IMF, הכלכלה העולמית תצמח ב-3.9% בשנה הבאה, ירידה לעומת התחזית מחודש אפריל שצפתה צמיחה של 4.1%. עבור 2012, הותירה הקרן את התחזית כמעט ללא שינוי והיא צופה צמיחה של 3.5% בתמ"ג העולמי. כלכלות גרמניה ויפן צפויות אף לצמוח בקצב מהיר מכפי שצפתה הקרן בתחזיתה הקודמת.

טרם פתיחת המסחר פורסם בארה"ב כי המכירות הקמעוניות התכווצו בחודש יוני ב-0.5% כאשר הערכות השוק היו להתרחבות של 0.2%. "ישנו פער משמעותי בין הצפי לדיווח", אמר בתגובה רון אייכל, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב. לדבריו, "על רקע התכווצות של 0.2% ו-0.5% בחודשים מאי ואפריל, נוצר כבר רצף של 3 חודשים בהם המכירות הקמעוניות מידרדרות. התפתחות זו מעידה כי שלהי המחצית הראשונה וגם תחילת המחצית השנייה במשק האמריקאי הן חלשות למדי - ובהתאם גם הצמיחה".

בנוסף, היום צפויה הנפקה של ממשלת ארצות הברית - מדובר בהנפקת איגרות חוב ל-3 ו-6 חודשים. לגבי עונת הדו"חות צפויים לפרסם היום שלל דוחות לרבעון השני של 2012 לפני ובתום יום המסחר.

משקיעים רבים בארה"ב ממשיכים לצפות לדבריו של נגיד הבנק הפדרלי. "המשקיעים יעקבו מקרוב אחר העדות של בן ברננקי בקונגרס השבוע, כדי לבחון האם המשך ההתמתנות בנתונים עשוי להוביל לצעדים מרחיבים נוספים של הפד", כך כתבו הבוקר באקסלנס.

תכניות רכישה קודמות שנקט הבנק תמכו באופן משמעותי בשוק המניות בארה"ב וכפועל יוצא גם בשוקי ההון בשאר העולם ובכלל זה בישראל. הזרמה של נזילות לשווקים הביאה לעליית מחירים לא רק בשוק המניות והאג"ח, אלא גם בשוקי הסחורות החקלאיות, הנפט, הזהב והנדל"ן. בימים האחרונים נרשמת עלייה מחודשת במחירים הן בשל תוכניות הרחבה של בנקים מרכזיים של אירופה, בריטניה וסין, והן בשל התגברות ההערכות שגם הבנק המרכזי של ארה"ב יצטרף למדיניות המרחיבה.

מניות במרכז

סיטי בנק דיווח היום על ירידה של 12% ברווחיו הרבעוניים, אך עלה על תחזיות אנליסטים ומסר כי "הצליח לתפקד היטב", ברבעון השני למרות האווירה המאתגרת. הרווח הנקי של סיטי, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, הסתכם ברבעון השני ב-2.95 מיליארד דולר או 95 סנט למניה בהשוואה לרווח של 3.34 מיליארד דולר או 1.09 למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. בניכוי סעיפים חד פעמיים, בהם הפסד על מכירת נתח בבנק טורקי, הסתכם הרווח ב-3.1 מיליארד דולר או דולר למניה מעל לתחזיות לרווח של 89 סנט למניה.

חברת אורמת שבשליטת משפחת ברוניצקי וקרן פימי (22.5% לכל אחת) חתמה על הסכם לתכנון רכש והקמה של תחנת כח גיאותרמית עבור חברת אנל גריין פאוור (Enel Green Power) בהיקף כספי של 61.4 מיליון דולר. כחלק מההסכם תספק אורמת טכנולוגיות שתי יחידות כוח מקוררות אוויר לתחנת הכוח הגיאותרמית שתמוקם בדרום יוטה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully