וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים תגבש המלצות לתחרותיות בבנקים

סיון איזסקו

17.7.2012 / 15:43

לטענת יו"ר הרשות, דיוויד גילה, ועדת זקן הציגה מסקנות ראויות אך לא מספקות. "הוועדה דנה בשינוי התנהגותי ולא דנה באפשרויות לשינוי מבני"

יו"ר רשות ההגבלים העסקיים דיויד גילה חשף היום בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת כי רשות ההגבלים העסקיים - אשר נציגיה היו חברים בוועדה להגברת התחרות במערכת הבנקאות - תגבש המלצות עצמאיות להגברת התחרות במערכת הבנקאות.

גילה ציין בדיון בוועדת הכלכלה כי "היינו חברים בוועדה (הוועדה להגברת התחרות במערכת הבנקאות בראשות המפקח על הבנקים דודו זקן -ס"א) וחושבים שהדבר חשוב שהוועדה עשתה היה להציף את הבעיה. זה באמת מצביע על העובדה ששוק הבנקאות במשקי בית והעסקים קטנים הוא לא תחרותי והוא מאד ריכוזי.

"החוזה עם הצרכן הוא מאוד מסובך עד שהצרכן לא מסוגל להשוות בין הבנקים כדי לעבור לבנק מתחרה. הלקוח לא יכול היום לאבחן האם ההצעה מהבנק המתחרה היא יותר טובה מה שיש לו. מבחינתו, מבחינת הצרכן הקטן או העסק הקטן זהו כתב חידה שהוא לא מצליח לפענח. לכן הפתרון להקטין את עלויות המעבר ולפשט את המוצר וגם להכניס שחקנים חדשים בשוק - כמו שנעשה בשוק הסלולר".

גילה הוסיף "כל המסקנות של הוועדה הם מסקנות מאוד ראויות והולכות בכיוון הנכון, בעיקר בנושא של פישוט המוצר ובפרט בנושא הקטנת עלויות המעבר של צרכנים בין הבנקים. נראה שיש עוד עבודה בנושא פישוט המוצר ויש עוד חסמי מעבר שצריך להקטין".

גילה מתח ביקורת על עבודת הוועדה וציין כי "בוועדה לא נידונו האפשרויות של פיצול מבנים קיימים במערכת הבנקאית. הוועדה לא דנה באפשרות לעודד שחקן מוסדי לחבור לבנק קטן".

הממונה על ההגבלים אמר כי "אני לא רוצה לפרט אבל באופן עקרוני הוועדה דנה בצעדים התנהגותיים במישור של שינוי אופן ההתנהגות ולא דנה באפשרויות של שינוי מבני. אני לא אומר ששינוי מבני הוא דבר שצריך לעשות כאן ועכשיו אבל אני אומר שזה דבר שצריך לשקול ולבדוק האם ראוי. הוועדה המליצה לרשות ההגבלים העסקיים לבדוק את השוק הזה ואנחנו באמת מתכוונים לעשות זאת ולהביא את ההמלצות שלנו - האם יש אפשרות לעודד שחקנים חדשים להכנס לשוק בין היתר באמצעות שינויים מבניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully