וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נאום ברננקי: המסחר בוול סטריט נסגר בעליות

ואדים סבידרסקי

17.7.2012 / 23:22

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד S&P 500 מתחזק ב-0.75% ונאסד"ק עולה ב-0.45%. מניית גולדמן סאקס נסחרה עם נטייה לעליות קלות עד של 0.5%

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים לאחר שנאום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, טילטל את המשקיעים בין הגזרה שלילית לחיובית. כמו כן, המסחר התנהל בהשפעת המשך דיווחי חברות הרשומות למסחר בארה"ב על פעילותן הפיננסית במהלך הרבעון השני 2012.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד S&P 500 מתחזק ב-0.75% ונאסד"ק עולה ב-0.45%. מניית גולדמן סאקס נסחרה עם נטייה לעליות קלות עד של 0.5% וקוקה קולה הוסיפה כ-1.6% על רקע פרסום הדו"חות הכספיים. מחיר האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירד והתשואה עליהן הסתכמה ב-1.5%.

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, העיד היום (שלישי) בפני חברי ועדת הבנקאות בסנאט האמריקאי במסגרת דיווח דו-שנתי שהוא מחויב להעביר. בטקסט המלא של עדותו, שפורסם עם תחילת הנאום, ציין ברננקי כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים כדי להמריץ את הכלכלה, אך נמנע מלהבטיח באופן מפורש הרחבה כמותית שלישית. השווקים ציפו כי ברננקי יודיע היום על הזרמת תמריצים נוספת לשוק.

כמו כן, ברננקי התייחס למצב התעסוקה בארה"ב וציין כי הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב "תהיה איטית באופן מתסכל" בחודשים הקרובים וכי על הקונגרס האמריקאי להתערב במהירות כדי למנוע משבר כלכלי חריף. עוד הוא אמר כי משבר החובות באירופה הוא איום משמעותי על הכלכלה בארה"ב וכי התאוששות הכלכלה מתעכבת בשל האי-ודאות ששוררת סביב המדיניות התקציבית של ארה"ב.

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם בחברת הקרנות פימקו, אמר כי ארה"ב קרובה למיתון. בכך מצטרף גרוס לשלל אנליסטים שהורידו את תחזיות הצמיחה שלהם לכלכלת ארה"ב. יאן הציוס, הכלכלן הראשי לכלכלת ארה"ב מגולדמן סאקס, הוריד את תחזיתו לצמיחת התמ"ג האמריקאי ברבעון השני מ-1.3% ל-1.1%. ג'וזף לבורנה, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, הוריד את תחזיתו לאותה התקופה מ-1.4% ל-1%.

שטף של דיווחי מקרו בארה"ב

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסם היום מדד הבנייה של אגודת הקבלנים הלאומית בארה"ב והראה על השיפור בגזרה זו. קונסנסוס הכלכלנים צופה שיפור קל במדד, אשר על פי התחזית יסתכם בחודש יולי ב-30 נקודות בהשוואה ל-29 נקודות בחודש יוני, אך בפועל עלה המדד לרמה של 35 נקודות, לאחר שבדיווח האחרון נרשמה רמת שיא במכירות בתים חדשים בארה"ב מאז המיתון.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי ביוני, לאחר שמחירי המזון הגבוהים התקזזו עם הירידה במחירי האנרגיה כך לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי. במונחים שנתיים, נרשמה אינפלציה של 1.7%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2% לעומת מאי וב-2.2% לעומת יוני 2011.

התפוקה התעשייתית בארה"ב עלתה ביוני ב-0.4% בניכוי השפעות עונתיות - כך מסר היום הבנק הפדרלי בארה"ב. הנתון הזה מעודד את השווקים במדינה אחרי ירידה של 0.2% בתפוקה התעשייתית במאי, ומכיוון שהעלייה גבוהה מתחזיות אנליסטים שהעריכו כי התפוקה תעלה ב-0.3%. בהשוואה ליוני 2011, הייצור בארה"ב עלה ב-4.7% וברבעון השני עלה הייצור ב-2.2%. אך העלייה בתפוקה ברבעון השני מעידה על האטה מסוימת לאחר שברבעון הראשון של 2012 עלתה התפוקה ב-5.8%.

עונת הדו"חות נמשכת

עונת הדיווחים הכספיים השנייה השנה בארה"ב שנפתחה בשבוע שעבר צוברת תאוצה. היום ענקית השבבים אינטל תפרסם את דו"חותיה לציבור לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, כמו גם מפעילת מנוע החיפוש יאהו.

גולדמן סאקס, מבנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב, דיווח על רווח נקי של 962 מיליון דולר ברבעון השני של 2012. התוצאות שהציג גולדמן ברבעון האחרון קרובות לאלו של הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז דיווח הבנק על רווח נקי של 1.09 מיליארד דולר. במונחי מנייה הרוויח הבנק 1.78 דולר למניה, לעומת 1.85 דולר למניה ברבעון השני של 2011. ההכנסות של בנק ההשקעות ברבעון השני ירדו ב-9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכמו ב-6.3 מיליארד דולר. עם זאת, ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, שצפו כי הן יעמדו על 6.25 מיליארד דולר.

ענקית מוצרי הבריאות, ג'ונסון אנד ג'ונסון, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים והציגה ירידה של 49% ברווח הרבעון השני ל-1.41 מיליארד דולר, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2011. זאת לאחר שמכירותיה הרבעוניות ירדו ב-0.7% ל-16.48 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-1.3 דולר - נמוך מעט מתחזית רויטרס שצפתה רווח של 1.29 דולר. גם מחזור המכירות הרבעוני של החברה עומד בתחזיות המוקדמות של האנליסטים, כך שהמניה כמעט ואינה מגיבה היום לדיווח.

קוקה קולה יצרנית המשקאות הגדולה בעולם, הציגה תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הכספים השני של 2012, למרות הירידה בצריכה באירופה והודות לצמיחה בשווקים בכלכלות המתעוררות. ענקית המשקאות דיווחה על רווח נקי של 2.79 מיליארד דולר - הזהה כמעט לחלוטין לרווח ברבעון המקביל בשנה שעברה, שעמד על 2.8 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.21 דולר למניה. ההכנסות עלו ב-3% ל-13.09 מיליארד דולר ועקפו את התחזיות, שעמדו על 12.98 מיליארד דולר.

טבע, חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, ממשיכה את הסנטימנט החיובי זה יום רביעי ברציפות ופורצת היום את קו ה-MA 200 כלפי מעלה וחוזרת לרמות מאי. קו ממוצעי הערכים הנעים של המניה במשך 200 יום מסחר האחרונים מהווה עבור סוחרים רבים המתבססים על ניתוח טכני רמת תמיכה/התנגדות מעבר לרמות מסורתיות כגון קווי מגמה. המניה מזנקת היום במעל ל-3% במחזור הגבוה מהממוצע היומי. נציגות נוספות בסקטור מתאפיינות היום בעליות שערים נאות, ביניהן מרק עם עלייה מעל ל-2% ומיילן שעולה ב-2.3%.

יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז', שומר על אופטימיות לגבי מניית מלאנוקס לקראת הרבעון השני. מלאנוקס תדווח את תוצאות רבעון Q2 ביום רביעי לאחר המסחר. "אנו מצפים לתוצאות ותחזיות גבוהות מהצפי של השוק ונותרים עם המלצת קנייה, ומחיר יעד של 90 דולר למניה. להערכתנו, המימושים מהשבוע האחרון מונעים בעיקרם מירידה במדדי הטכנולוגיה ומעצבנות לקראת תוצאות הרבעון. אנו לא מזהים סיבה ממשית לחולשה בתוצאות הקרובות – אלא להיפך, אנו ממשיכים לצפות לרבעון ותחזיות חזקים מקונצנזוס האנליסטים", כותב היום קרייזמן.

בית השקעות הניו יורקי אגיס החל לסקר אתמול את מניית פרולור ביוטק, חברת ביומד דואלית המפתחת גרסאות משופרות וארוכות טווח של תרופות קיימות. אגיס מעניקים המלת "קנייה" ונוקבים במחיר יעד של 12 דולר לתקופה של 18 חודשים הקרובים - כ-140% מעל למחיר השוק כיום. האנליסטים מציינים כי החברה המפתחת חלבונים בעלי תכונות משופרות, מהווה הזדמנות השקעה בעלת פיזור סביר ורמת סיכון ממותנת ביחס לחברות אחרות מסקטור חברות ביומד קטנות.

יצרנית השבבים מיקנעם איזיצ'יפ, שנכנסה רק בחודש שעבר למדד 25 החברות הגדולות בבורסה בתל אביב, סבלה מירידות חדות בשבוע שעבר וירדה אתמול ב-4% נוספים. בסך הכל ירדה המניה בכ-20% בשבוע. עם זאת, הירידות במניית החברה, שאמורה לפרסם את דו"חותיה לרבעון השני של 2012 בעוד כחודשיים, אינן ייחודיות ומאפיינות את מגזר השבבים כולו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully