וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל החום: הפירות והירקות עלולים להתייקר בעד 15%

עמירם כהן

18.7.2012 / 8:26

נשיא התאחדות התעשיינים דב אמיתי מעריך כי פירות וירקות שנפגעו מגל החום הכבד הפוקד את ישראל עשויים להתייקר בשיעור של 10%-15%. אבטיחים, מלונים, עגבניות ועוד בסכנה

גל החום הכבד המתמשך, שבאזורים רבים מתבטא בשרב כבד, פגע פגיעה קשה בגידולי הירקות והפירות. עיקר הפגיעה כך לדברי נשיא התאחדות האיכרים דב אמיתי, היא באבטיחים, מלונים, תירס, עגבניות תפוחים, שזיפים ועוד.

בערבה, שהטמפרטורות עלו בה בשטחי הגידול בשבוע שעבר ל-43-45 מעלות (בצל) כבר נמצאו צריבות חום באבטיחים ומלונים ודווח על פחת גדול. בעגבניות הצריבות מתבטאות בכתמים צהובים, שקועים ומקומטים ובהמשך נמנע מהעגבנייה לפתח צבע אדום והיא נפסלת לשיווק. בחלק מהאזורים שנפגעו הטמפרטורה בחממות הגיעה ל-50 מעלות ויותר. הערכה מדויקת יותר של הנזקים תתקבל, רק לאחר ששמאי הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות (קנט), חברת הביטוח הממשלתית המעריכה את הנזקים, ישלימו את עבודתם.

להערכת אמיתי, הפירות והירקות שנפגעו עלולים להתייקר ב-10%-15% ויש גם הערכות גבוהות יותר.

בעקבות השרב ועומס החום הכבד, החלו הרפתנים ברחבי הארץ להפעיל את מערכות הצינון ברפתות גם בשעות הלילה. הפרה הישראלית היא אמנם שיאנית העולם בתנובת חלב, אבל רגישה מאוד לחום בשל מוצאה הגנטי מצפון אירופה, והיא חייבת לאזן את חום גופה שעולה בעקבות השרב. מערכות הצינון המתקדמות שהותקנו ברפתות בשנים האחרונות מאפשרות לצנן את הפרות בשיעור ניכר ולמנוע ירידה תלולה בייצור החלב.

בשנים רגילות, 53% מהחלב בישראל מיוצר בחורף ובחודשי המעבר הקרירים ו-47% בחודשי הקיץ ובחודשי המעבר החמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully