וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2009 - הדולר מעל 4 שקלים

18.7.2012 / 10:20

הדולר מתחזק מול רוב המטבעות בעולם וגם מול השקל. שערו עלה הבוקר ב-0.5% ועבר את רף ארבעת השקלים. גם היורו התחזק ב-0.5% ושערו נסחר לפי 4.9131 שקלים

הדולר מזנק הבוקר ב-0.5% וחוצה את רמת ה-4 שקלים לדולר - לראשונה מאז 2009. היורו עולה ב-0.5% ונסחר לפי שער של 4.9131 שקלים. במקביל, הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, לאחר שיו"ר הבנק הפדראלי, בן ברננקי, נמנע אמש מלהכריז על תוכנית נוספת של הרחבה כמותית בארה"ב (QE3). הרחבה כמותית אמורה להחליש את הדולר, מכיוון שהיא מלווה בהדפסת כסף על ידי ממשלת ארה"ב.

נאום ברננקי אכזב

אמש (ג') העיד ברננקי בפני חברי ועדת הבנקאות בסנאט האמריקאי, במסגרת דיווח דו-שנתי שהוא מחויב להעביר. בטקסט המלא של עדותו, שפורסם עם תחילת הנאום, ציין ברננקי כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים כדי להמריץ את הכלכלה, אך נמנע מלהבטיח באופן מפורש הרחבה כמותית שלישית. השווקים ציפו כי ברננקי יודיע היום על הזרמת תמריצים נוספת לשוק.

ברננקי התייחס למצב התעסוקה בארה"ב וציין כי הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב "תהיה איטית באופן מתסכל" בחודשים הקרובים וכי על הקונגרס האמריקאי להתערב במהירות כדי למנוע משבר כלכלי חריף. עוד הוא אמר כי משבר החובות באירופה הוא איום משמעותי על הכלכלה בארה"ב וכי התאוששות הכלכלה מתעכבת בשל האי-ודאות ששוררת סביב המדיניות התקציבית של ארה"ב.

הגירעון יעמיק, הקיצוצים יחכו

מלבד נאום ברננקי מעבר לים, המסחר בדולר מושפע הבוקר מהיבטי מקרו שליליים, לפיהם בכוונת הממשלה להעמיק את הגירעון ולדחות את אישור תקציב 2013 לאחר הבחירות הבאות. העמקת הגירעון עלולה להחליש את השקל בטווח הארוך אל מול המטבעות המרכזיים בעולם.

אמש אמרו במשרד האוצר כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחליט להקדים את הבחירות לתחילת השנה הבאה, תקציב המדינה ל-2013 לא יובא לאישור הממשלה החודש, וישראל תמשיך להתנהל על פי מסגרת התקציב של 2012.

מקורות באוצר ציינו כי נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, יעדיפו שלא להביא לאישור הממשלה בחודש הקרוב את אישור תקציב המדינה החדש ל-2013, שאמור להיות תקציב של גזרות קשות הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות. בתקציב צפויים קיצוצים של כ-10 מיליארד שקל, לצד מסים חדשים בהיקף כ-8 מיליארד שקל.

במקביל למסחר בדולר-שקל, גם איגרות החוב הממשלתיות ממשיכות להיסחר היום על רקע העמקת הגירעון הצפויה, והערכות כי בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית במשק במהלך החודשים הקרובים. בתחילת השבוע טיפסו איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים לשיא, ותשואותיהן צנחו לשפל של כל הזמנים. אתמול המשיכו האג"ח בעליות וננעלו שוב בתשואת שפל של 4.03%.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully