וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיס דיפו סוגרת 10 סניפים מתוך 52

עדי דברת-מזריץ

18.7.2012 / 13:53

נשיא רשת אופיס דיפוא צחי פישביין יצא כנגד מחיר השכירות הגבוה שגובים בקניונים - בעיקר של קבוצת עזריאלי, שמקשה על חנויות להיות רווחיות

אופיס דיפו של המשביר לצרכן יוצאת נגד מחירי השכירויות הגבוהים בקניונים - בעיקר בקבוצת עזריאלי - וסוגרת עשרה סניפים מפסידים מתוך 52 שמפעילה הרשת. "אנחנו בהחלט רוצים לסגור סניפים מפסידים. מדובר בעשרה סניפים שאינם רווחים ואם נגיע להסדר של שכר דירה נמוך יותר אז אולי לא נסגור", כך אמר הבוקר ל-TheMarker צחי פישביין, נשיא הרשת.

"אי אפשר לחיות היום בחלק מהקניונים. אם שכ"ד מגיע ל-20-30% מהמכירות זה לא תקין כי הוא צריך להיות לא יותר מ-8%", אומר פישביין. "עזריאלי פתח קניון בקרית אתא שלא עובד ואני משלם שם שכר דירה של 50% מהמכירות למרות שלא נכנסים אנשים לקניון. אם הייתי משאיר את החנות סגורה הייתי מרוויח יותר. מצב דומה קיים גם בקניון של קבוצת עזריאלי בעכו ובבאר שבע. אדון עזריאלי היה צריך להוריד את השכ"ד באותם מיקומים אבל לא. בקרית אתא אני משלם שכר דירה יותר מבקניון איילון - זה מגוחך. אנחנו במשא ומתן להוריד את השכ"ד באותם מקומות ואם לא נצליח אז נצא".

לדבריו, סגירת החנויות היא פועל יוצא הן של התקופה והן של המצב של אופיס דיפו: "אופיס דיפו נכנסו לחנויות עם שכ"ד כמו של רשתות האופנה למרות שהרווח הגולמי בתחום שלנו הרבה יותר נמוך מבאופנה ואי אפשר לחיות ככה. אולם בלי קשר לאופיס דיפו, רוח התקופה היא של האטה ואנחנו רואים הרבה רשתות שלא יכולים לחיות עם ההאטה לצד עלויות שגדלות ורווחיות שנשחקת. הרבה מאוד רשתות, כולל המשביר לצרכן, מבינות שצריך לשנות את ההתנהלות מול הקניונים ובכלל. כך למשל קם לאחרונה איגוד של השוכרים בקניונים".

פישביין מספר על מיקומים בעייתים נוספים של הרשת: "אני נוסע היום לקניון קטן בקרית גת כדי לדבר איתם על גובה שכ"ד ואם הם יבינו אז בסדר ואם לא אז אצא משם. בטבריה הגעתי להבנה עם המשכיר והקטנו את החנות כך שאני לא יוצא משם. נסגור בירושלים וסגרנו כבר חנויות בבארות יצחק ובדן דיזיין. על השאר אני מנהל מו"מ להוריד שכר דירה".

פישביין סיפר כי במקביל ממשיכה הרשת עם המשא ומתן עם האמריקאים לביטול התמלוגים: "יש כבר הסכם בעל פה שהם יבוטלו ואנחנו צריכים להעלות אותו על הכתב".

מעזריאלי נמסר: "איננו מגיבים ליחסינו העסקיים עם השוכרים".

ההפסדים תופחים באופיס דיפו

פישביין חזר לאופיס דיפו כמנכ"ל בחודש פברואר האחרון, לאחר שהקים את הרשת בישראל בשנת 1994. בשנת 2008 מכר יחד עם שותפיו את אחזקותיו ברשת לאופיס דיפו העולמית לפי שווי של כ-80 מיליון דולר.

רכישת אופיס דיפו גררה את קבוצת המשביר לצרכן להפסד של 29 מיליון שקל ב-2011. אופיס דיפו, אשר ספגה הפסד משמעותי כתוצאה מטעויות בדו"חותיה הכספיים, גרמה למשביר להציג ירידה של 75% ברווח התפעולי השנתי שהסתכם בכ-11 מיליון שקל בהשוואה לכ-45 מיליון שקל בשנת 2010. הפסדי אופיס דיפו וההפרשות בגינם הובילו את המשביר לסיים את שנת 2011 עם הפסד מפעולות נמשכות של כ-25.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח מפעולות נמשכות של כ-16.2 מיליון שקל בשנת 2010. ברבעון הראשון של 2012 דיווחה החברה על ירידה של 5.4% במכירות והפסד תפעולי של 5.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully