וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון: "נעתור נגד חוק הרווחים הכלואים"

צבי זרחיה

18.7.2012 / 14:07

ביום ראשון צפוי להעלות חוק הרווחים הכלואים המעניק פטור חלקי לחברות בינלאומיות מתשלום המס למדינה. יו"ר מרצ זהבה גלאון: "השם הנכון: חוק השוד הגדול"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה שימנע את ההצבעה ביום ראשון בממשלה על הצעת תזכיר "חוק הרווחים הכלואים". גלאון טוענת כי "תזכיר נוסח החוק הסופי שיובא לאישור כולל הנחת פלאט (קיצוץ שווה; צ"ז) של 50% על גובה המס של כל החברות הרלוונטיות. המשמעות: פטור ממס בגובה של לפחות 10-20 מיליארד שקל".

בהצעת החוק מוצע כי "ישולם מס חברות מוטב על הכנסתה הפטורה של החברה, עליה היא מבקשת לשלם מס חברות. שיעור ההטבה המזערי שלו תזכה החברה הוא 40%, כך שהחברה תשלם מס חברות בשיעור של 60% משהיתה נדרשת לשלם לולא הוראת השעה, בעוד שהשיעור המרבי יהיה 70%, כך שהחברה תשלם מס חברות בשיעור של 30% מהמס שאותו היתה נדרשת לשלם לולא הוראת השעה".

לפי תזכיר הצעת החוק, "הכנסות המדינה ממסים מיום פרסום החוק ועד סוף 2013 יגדלו בכ-3 מיליארד שקל בלבד - עקב תשלום מס מופחת על ה"רווחים הכלואים".

גלאון מאיימת לעתור לבג"ץ נגד החוק אם הוא יאושר בממשלה. לדבריה, "החוק משנה את כללי המשחק עבור אוסף קטן של חברות ענק בינלאומיות כדי שהן יוכלו להוציא כספים שנצברו בישראל, בלי לשלם עליהם את המס שנקבע כחוק ושהיה ידוע להן היטב". לדבריה, "השם הנכון להוראת השעה, ששטייניץ מתכוון לאשר בממשלה ביום ראשון, הוא חוק השוד הגדול".

במקביל הגישה גלאון שאילתה דחופה לשר האוצר בבקשה לקבל נתונים עדכניים על שיעור המס האפקטיבי ששילמו החברות המחזיקות ברווחים הכלואים. גלאון הסבירה כי "בעשור האחרון ירד גובה המס הממוצע שמשלמות החברות המשתייכות למאיון העליון של החברות המוטבות עד ל-7.2% בלבד ב-2008, בזמן שהמס הקבוע בחוק היה 27%. קיים חשש כבד שבשנים האחרונות הוא היה אף נמוך עוד יותר, ולכן דרשתי משר האוצר לחשוף במליאה את הנתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully