וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם במשרד האוצר: החשמל נותק עקב תקלה

איתי טרילניק

18.7.2012 / 15:59

חברת החשמל הודיעה על סיכון להפסקות חשמל יזומות ובמשרד האוצר נבהלו כאשר פסק החשמל בבניין. לבסוף התברר כי מדובר בתקלה בבניין בלבד. בינתיים המזגנים בבניין מושבתים

במשרד האוצר נתקפו כמה רגעי חרדה לאחר שהחשמל בבניין המשרד בירושלים נותק לפני כשעה. ואולם, לאחר בדיקה, התברר כי מדובר בתקלה בלוח החשמל של הבניין - ולא בהפסקות חשמל באזור. בשלב זה, נעזר המשרד בגנראטורים עד לתיקון התקלה והמעליות והמזגנים בו מושבתים.

מוקדם יותר, הזהירה חברת החשמל מפני הפסקות חשמל יזומות בין 14 ל-16 בשל חשש ממשי ממחסור בחשמל כאשר צריכת החשמל צפויה להגיע לשיא של 11,850 מגה-וואט. חברת החשמל קראה לציבור שלא להשתמש במכשירים עתירי אנרגיה בשעות אלו, ולכבות מכשירים שאינם הכרחיים על מנת למנוע את הצורך בהפסקות חשמל. החברה הודיעה כי אם יבוצעו הפסקות חשמל יזומות, הן יהיו מקומיות ויימשכו בין שעה לשעתיים, ויבוצעו באופן שוויוני ברחבי הארץ.

הבוקר פירסמה חברת החשמל את יכולת הייצור וצפי צריכת החשמל בשעות שיא החום, כאשר הצפי הוא לפער של 100 מגה-וואט בלבד ביניהם - 0.8% בלבד. על פי נתונים שמסרה החברה, כושר הייצור במשק החשמל היום הוא 11,900 מגה-וואט, וצפי הצריכה בשעות שיא הביקוש בצהריים הוא 11,800 - גבוה אף משיא הצריכה בכל הזמנים שנמדד ב-2010: 11,530 מגה-וואט. צפי הצריכה היום גבוה ב-300 מגה-וואט מתחזית הצריכה שפירסמה חברת החשמל אתמול - 11,500 מגה וואט.

במקרה של הפסקות חשמל, הן יימשכו כשעה לכל היותר בכל איזור. החברה פירסמה בעבר כי תיתן התראה מוקדמת לאזורים הצפויים להיות מנותקים באמצעי התקשורת ובאתר האינטרנט שלה.

החברה שוב קראה לציבור להימנע מהפעלת מכשירי חשמל עתירי אנרגיה, כמו מכונות כביסה ומדיחי כלים, בשעות 17:00-12:00. בנוסף, ביקשו בחברה לכוון את המזגנים לטמפרטורה של 25 מעלות. בימים האחרונים אמר מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, כי התגייסות הציבור הפחיתה 250 מגה-וואט מהצריכה בשעות השיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully