וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום ברננקי לא עזר: אחד העם ננעל בירידות

ערן אזרן

18.7.2012 / 16:53

למרות העליות בוול סטריט ננעל המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. מדדי ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.1% כל אחד ואילו מדד הבנקים ירדו ב-0.8%

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל היום בירידות שערים קלות, בהמשך למגמה השלילית שנרשמה הבוקר בבורסות אסיה. העליות שנרשמו אמש בבורסות וול סטריט ונאום יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי לא הצליחו להפיח אופטימיות במשקיעים. המסחר מתנהל ברקע להמשך התחזקות הדולר מול השקל, לאחר שהדולר חצה הבוקר את רמת ה-4 שקלים.

ת"א 25 ות"א 100 נחלשים ב-0.1%; מדד הבנקים מאבד 0.8% בהמשך לירידות של 1% אתמול. מדד הנדל"ן נותר ללא שינוי. מדד ת"א תקשורת נחלש ב-0.7%, לאחר שאיבד מתחילת השנה 47%. בולטות במסחר: מניית טבע שעולה ב-2% , מניית מלאנוקס שיורדת בכ-5%, ומניית לאומי שנחלשת ב-1.8%.

מניות מודיעין אנרגיה והכשרה אנרגיה , המחזיקות בקידוחי הגז "מירה" ו"שרה" מזנקות כעת ב-5%6% ודוחפות את מדד ת"א גז ונפט לעליה של 2%. בימים אלה, אסדה שבשטחי רישיון חיפושי הגז הטבעי מירה, שבו מחזיקה הכשרת היישוב 41%, מנסה להגיע לשכבת היעד ולהוכיח שיש במקום כמויות מסחריות של גז או נפט. השותפות בקידוחים אמורות לפרסם את התוצאות בשבועות הקרובים.

עוד במגזר האנרגיה, מניית גוליבר מזנקת בשעה זו ב-7%, על רק ההודעה כי איש העסקים יונס נזריאן ישקיע כ-2.6 מיליון שקל בחברה, בהקצאה פרטית, ויגדיל השקעתו בחברה לכ-10% מהמניות. עם גיוס ההון מיונס נזריאן תשלים גוליבר גיוס הון כולל של קרוב ל-9 מיליון שקל בתקופה האחרונה.

נאום ברננקי והקדמת הבחירות

אמש, בנאום בפני חברי ועדת הבנקאות בסנאט האמריקאי, ציין ברננקי כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים כדי להמריץ את הכלכלה, אך נמנע מלהבטיח באופן מפורש הרחבה כמותית שלישית. השווקים בארה"ב ובעולם הגיבו במגמה מעורבת להצהרתו.

מלבד נאום ברננקי, המסחר מושפע הבוקר מהיבטי מקרו שליליים, לפיהם בכוונת הממשלה להעמיק את הגירעון ולדחות את אישור תקציב 2013 לאחר הבחירות הבאות. אמש אמרו במשרד האוצר כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחליט להקדים את הבחירות לתחילת השנה הבאה, תקציב המדינה ל-2013 לא יובא לאישור הממשלה החודש, וישראל תמשיך להתנהל על פי מסגרת התקציב של 2012.

מקורות באוצר ציינו כי נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, יעדיפו שלא להביא לאישור הממשלה בחודש הקרוב את אישור תקציב המדינה החדש ל-2013, שאמור להיות תקציב של גזרות קשות הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות. בתקציב צפויים קיצוצים של כ-10 מיליארד שקל, לצד מסים חדשים בהיקף כ-8 מיליארד שקל.

במרכז המסחר

לחברת הדירוג S&P מעלות הודיעה היום כי הכניסה את חברות הביטוח כלל ביטוח , הפניקס , אקסלנס השקעות ו הראל לרשימת מעקב לצורך בחינת החשיפה לסיכון התארכות תוחלת החיים והשפעת השינויים הרגולטוריים. צעד זה מתווסף להחלטה דומה של חברת הדיורוג מידורג משבוע שעבר, להכניס את החברות לרשימת מעקב לאור עדכון טבלאות התמותה עיל ידי משרד האוצר.

חברת דירוג האשראי מעלות S&P אישררה את דירוג האשראי של חברת הנדל"ן מליסרון שבשליטת אחים עופר השקעות ברמה של AA מינוס עם אופק שלילי. הדירוג אושרר לצורך תוכניותיה של מליסרון, המנוהלת ע"י אבי לוי, לבצע הנפקה נוספת של אג"ח בהיקף של עד 150 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרות קיימות שהיקפן הכולל מוערך ב-3 מיליארד שקל.

הממונה על ההגבלים העסקיים מתכוון לאשר ל קבוצת עזריאלי שבשליטת דוד עזריאלי לרכוש את הפאוור סנטר One פלאזה בבאר שבע מידיה של חברת מבני תעשייה , כך נודע ל-TheMarker. מבני תעשייה שבשליטת אליעזר פישמן מחזיקה במלוא המתחם הממוקם בדרך חברון בעיר ועל פי ההערכה המגעים בין הצדדים התנהלו לפי שווי של כ-320 מיליון שקל. לפני כחודשיים פנו הצדדים לממונה על מנת לבדוק את היתכנות מיזוג שכזה אם תצא עסקה כזו אל הפועל.

יו"ר רשות ההגבלים העסקיים דיוויד גילה חשף אתמול בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת כי רשות ההגבלים העסקיים - אשר נציגיה היו חברים בוועדה להגברת התחרות במערכת הבנקאות - תגבש המלצות עצמאיות להגברת התחרות במערכת הבנקאות. גילה ציין כי אין לפסול אפשרות לפיצול הבנקים הקיימים וחיבור בין בנק קטן לגוף מוסדי. מניות הבנקים לאומי , הפועלים , מזרחי , דיסקונט ו הבינלאומי נסחרות גם היום על רקע הצהרתו, לאחר שרשמו אתמול ירידות שערים של כ-1%.

אתמול דיווחה אי.די.בי אחזקות כי בעל השליטה נוחי דנקנר רכש 108 אלף מניות נוספות של החברה תמורת 1.5 מיליון שקל. הרכישה מתווספת למספר סבבי רכישות שביצע דנקנר בחודשיים האחרונים בהם השקיע בסך הכול 32.5 מיליון שקל על פי הודעת החברה. על רקע הרכישות שביצע דנקנר עלתה מנית אי.די.בי אחזקות בשיעור של 8.6% וחזרה להיסחר לפי שווי שוק של מעל 700 מיליון שקל.

עוד בקבוצת אי.די.בי: מניית קרדיט סוויס עולה בשעה זו בכ-5.5% בבורסת ציריך, לאחר פרסום הדו"חות לרבעון השני. מניית כור מקבוצת אי.די.בי, שמחזיקה בכ-2.5% ממניות הבנק, נסחרת כעל בעליות של כ-2%.

קרן המינוף אוריגו, שהוקמה ב-2009 על ידי קבוצת משקיעים בראשותו של רו"ח גבי טרבלסי, תעניק אשראי של 70 מיליון שקל לחברת הנדל"ן בוני התיכון - 20% מסך ההתחייבויות הבנקאיות הנוכחיות של בוני התיכון המסתכמות בכ-360 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully