וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ספר הבז': וול סטריט נסגרה בעליות של עד 11%

שלי אפלברג

18.7.2012 / 23:47

מניות הטכנולוגיה סחפו את נאסד"ק לעלייה של 1.05%. התחלות הבנייה בארה"ב עלו בקצב המהיר ביותר בארבע השנים האחרונות. הבנק הפדרלי: רמות התעסוקה השתפרו בקצב פושר ברוב

הבורסות בוול סטריט נסגרו בעליות על רקע נתוני נדל"ן מעודדים ולמרות האווירה הפסימית בספר הבז'. עליות במניות הטכנולוגיה העבירו את וול סטריט לעליות אחרי ירידות קלות בפתיחה. התחלות הבנייה בארה"ב עלו בקצב המהיר ביותר בארבע השנים האחרונות.

דאו ג'ונס עלה ב-0.7%, S&P 500 עלה ב-0.6% ונגע ברמה הגבוהה ביותר מאז תחילת מאי. נאסד"ק עלה ב-1.05%. הזהב ירד ב0.8% לרמה של 1,576.8 דולר לאונקיה. הנפט עלה ב-0.7% לרמה של 89.83 דולר לחבית. אגרות החוב ל-10 שנים בארה"ב נסחרו בתשואה של 1.489% - ירידה קלה של 0.019%.

כלכלת ארה"ב המשיכה לצמוח בקצב "צנוע עד מתון" בחודש וחצי האחרונים, ורמות התעסוקה משתפרות בקצב "פושר", כך לפי ספר הבז', הדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי על מצבה של כלכלת ארה"ב, אשר פורסם הערב.

ספר הבז' הנוכחי, אשר דיווח על מצב הכלכלה לפי 12 מחוזות הבנק הפדרלי בין יוני לאמצע יולי, הראה התמתנות בהערכה לגבי מצב הכלכלה, לעומת הדו"ח שקדם לו. שלושה מחוזות - ניו יורק, פילדלפיה וקליבלנד - דיווחו על האטה בקצב הצמיחה, לעומת מחוז אחד בלבד בדו"ח הקודם. "רמות התעסוקה השתפרו בקצב פושר ברוב המחוזות", ציין הדו"ח.

עם זאת, הבנק הפדרלי ציין כי ישנה עדיין אופטימיות בקרב עסקים לגבי הכלכלה, אם כי ישנן חברות שמעכבות גיוסי עובדים בשל אי הוודאות לגבי מדיניות הממשלה בנוגע למיסוי והוצאות.

האווירה הפסימית של הדו"ח תואמת את דבריו של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בעדותו בת היומיים בפני הקונגרס האמריקאי. אתמול אמר ברננקי כי הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב "תהיה איטית באופן מתסכל" בחודשים הקרובים, וכי על הקונגרס האמריקאי להתערב במהירות כדי למנוע משבר כלכלי חריף. עוד הוא אמר כי משבר החובות באירופה הוא איום משמעותי על הכלכלה בארה"ב וכי התאוששות הכלכלה מתעכבת בשל האי-ודאות ששוררת סביב המדיניות התקציבית של ארה"ב.

אמש נסגר המסחר בעליות שערים לחלקו הראשון של נאום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, טילטל את המשקיעים. ברננקי ציין כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים כדי לעודד את הכלכלה, אך נמנע מלהבטיח באופן מפורש הרחבה כמותית שלישית. השווקים ציפו כי ברננקי יודיע על הזרמת תמריצים נוספת לשוק. כמו כן, ציין ברננקי כי הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב "תהיה איטית באופן מתסכל".

מניית בנק אוף אמריקה נסחרה על רקע פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2012. הבנק עבר לרווח נקי ברבעון השני, שהסתכם ב-2.46 מיליארד דולר, לעומת הפסד בסך 8.83 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, בשל בעיות בשוק המשכנתאות שחייבו אותו בתשלומים חד פעמיים.

הרווחים עלו על תחזיות אנליסטים, הכנסות בנק אוף אמריקה ברבעון השני זינקו ב-63% והסתכמו ב-22.2 מיליארד דולר, מעט פחות מתחזיות אנליסטים. לעומת הרבעון הראשון, נרשמה ירידה קלה של 1.3% בהכנסות.

הכלכלן נוריאל רוביני דבק בתחזית האפוקליפטית שלו ל"סערה מוחלטת" בשווקים בשנה הבאה, לפיה כלכלות ברחבי העולם יסבלו מהאטה או מקיפאון מוחלט, המשבר בגוש היורו ימשיך להחריף והסיכונים הגיאו פוליטיים יגברו.

בראיון שהעניק ל"רויטרס" ציין רוביני חמישה גורמים שיוכלו להוריד מהפסים את הכלכלה העולמית: החמרת משבר החוב בגוש היורו; העלאות מסים וקיצוצים בארה"ב שעלולים לדרדר אותה לעבר מיתון; האטה חריפה בסין; האטה מתמשכת בשווקים המתעוררים; ועימות צבאי של המערב עם איראן.

מניות במרכז

מניות הבנקים ריכזו עניין. מניית גולדמן סאקס נסחרה על רקע הודעת הבנק כי קיצץ במשרות ובשכר וינסה לקצץ חצי מיליארד דולר נוספים בהוצאות החברה - זאת לאחר שהכנסות הבנק במחצית הראשונה ירדו לרמתן הנמוכה ביותר מאז 2005.

שכר העובדים בגולדמן, הכולל משכורות, ביטוחי בריאות ופנסיה, בונוסים, וחישוב עלות שכר דחוי משנים קודמות, ירד במחצית הראשונה ב-14% והסתכם ב-7.29 מיליארד דולר. מדובר בשיעור זהה לירידה בהכנסות הבנק במחצית הראשונה, שהסתכמו ב-16.6 מיליארד דולר.

מניית קרדיט סוויס נסחרה על רקע הצעדים להגדלת הונו של הבנק ב 8.7 מיליארד פרנק על פי דרישת הבנק המרכזי. הבנק דיווח כי הרווח הנקי שלו ברבעון השני עלה ל-788 מיליון פרנק שווייצי (805 מיליון דולר), עלייה של 2.6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

אינטל הצטרפה לשורות חברות ההיי-טק שחתכו את תחזיות הרווחים שלהם על רקע ההאטה בכלכלה העולמית אשר לדבריה פוגעת בהכנסות שלהם. "אנחנו רואים בבירור את הנגיסה של ההאטה העולמית בשורת ההכנסות של אינטל", הסביר נשיא חברת גולדברג שירותים פיננסים, אוליבר (Oliver Pursche ). "אנחנו מבחינים בפחדים המפוזרים על פני תעשיות השונות. תוצאות בנק אוף אמריקה היא דוגמא נוספת לכך שבאופן מפתיע הן טובות .הענף זורח בגלל שהציפיות מהכלכלה כה נמוכות".

ענקית התוכנה צ'ק פוינט פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2012. לראשונה לאחר שלוש שנים. החברה פיספסה במקצת את התחזיות המוקדמות של האנסליטים ברמת ההכנסות, אך עקפה במעט את תחזיות הרווח למניה. מאז ינואר 2006, לא פיספסה צ'ק פוינט מעולם את תחזיות האנליסטים. עם זאת, היא עמדה בתחזיות הרווח שלה. צ'ק פוינט דיווחה היום על עלייה של 9% בהכנסות ל-328.6 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל וגידול של 13% ברווח למניה שעמד על 0.77 דולר. ציפיות האנליסטים היו להכנסות של של 331.4 מיליון דולר ורווח של 0.76 למניה.

חברת התוכנה סאפיינס, הנסחרת בבורסות ת"א ונאסד"ק לפי שווי של 600 מיליון שקל ונמנית על קבוצת פורמולה מערכות, הודיעה היום כי חברת הביטוח MTL מאילינוי, ארה"ב, בחרה בפתרון ALIS שיאפשר לה לנהל את עסקי הביטוח בצורה מהירה יותר. החברה לא ציינה את היקף החוזה, אולם על פי ההערכות מדובר בסדר גודל של בין 25-20 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully