וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ב-yes: מקצצת בתנאי העובדים

אמיתי זיו

19.7.2012 / 10:38

במטרה לחסוך כמיליון שקל בשנה תקצץ חברת הלוויין בתנאי הנסועה של כ-800 עובדים הזכאים לרכב. בשבועות האחרונים פיטרה החברה עשרות עובדים

לאחר שפיטרה עשרות עובדים בשבועות האחרונים החליטה חברת הלוויין yes לקצץ את הנסועה של עובדי החברה כצעד התייעלות וחיסכון. yes החליטה, לאור מצבה העסקי הבעייתי, לקבוע לעובדים מכסות לנסיעה חודשית (לעומת קיצוץ גורף) בנפח שלוקח בחשבון את המרחק לביתו של העובד וצורכי העבודה שלו.

העובדים יוכלו לנהל את המכסה, לצבור עודף קילומטראז' בחודש מסוים ולצרוך אותו בחודש אחר. ב-yes יש כ-800 עובדים הזכאים לרכב, והמהלך צפוי לחסוך לה כמיליון שקל בשנה. במאי נקטה החברה האחות פלאפון בצעד דומה - וקבעה לכל עובד מכסת נסועה הנמוכה ב-5% מהשימוש הרגיל שלו.

yes חווה את אחת התקופות הקשות בתולדותיה. הרבעון הראשון והשני של 2012 הם הראשונים אי פעם שבהם החברה מאבדת לקוחות - 1,400 ברבעון הראשון ועוד כ-4,000 ברבעון הנוכחי. כדי להתמודד עם הנטישה, החברה נאלצה לגייס כוח אדם חיצוני שיסייע לה לאסוף ממירים מבתי לקוחות. החברה אף פיטרה עשרות מעובדי המטה שלה ביוני.

בחברה טוענים כבר שנים לתנאים רגולטוריים מפלים, שלא מאפשרים לה להתחרות מול חברת הכבלים HOT. הבעיה מתעצמת והולכת כעת, כאשר שוק התקשורת מתגבש לארבע קבוצות והחבילות נהפכות למרובות שירותים - אך yes, מכוח רגולציה, נשארת שחקנית בודדת עם מוצר אחד.

עיקר הזעם בחברה הוא על חבילת הטריפל שמשווקת חברת הכבלים אך נאסר על yes לשווק אותה. למעשה, HOT מוכנה להפסיד על מוצר הטלוויזיה על מנת להרוויח ממוצר האינטרנט והטלפון - אך yes צריכה להתבסס על הטלוויזיה בלבד. yes סובלת בנוסף מנטישה של לקוחות לפלטפורמה החינמית עיד"ן פלוס.

חוסר האיזון הרגולטורי בשוק מוביל את yes לבחון צעדים דרסטיים לצמצום הוצאות או ליצירת מקורות הכנסה חדשים. אם פרטנר וסלקום יקבלו יתרונות רגולטוריים ויוכלו לשדר פרסומות בשירות הטלוויזיה שלהם, צפויה גם yes להתחיל לשדר פרסומות - גם אם לא תקבל אישור לכך. כמו כן, אין בכוונת yes להמשיך להשקיע בהפקות מקומיות את אותם הסכומים שהיא משקיעה כיום, בשעה שפרטנר וסלקום לא מחויבות להשקעה דומה.

כפי הנראה, ב-yes חשים כי יש להם בסיס איתן לפנות בנושאים אלה לבג"ץ, ולחייב את משרד התקשורת להשוות בין החובות שלה לאלה של מתחרותיה החדשות.

  • עוד באותו נושא:
  • yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully