וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: עשירי העולם הסתירו 21 טריליון דולר

22.7.2012 / 11:33

ממחקר של ארגון הנאבק בהעלמות מס ברחבי העולם עולה כי לפחות 21 טריליוני דולרים מוסתרים בחשבונות במדינות כמו איי קיימן ושוויץ תוך ניצול פרצות בחוקי המסים

עשירי העולם ניצלו פרצות בחוקי המס במדינות השונות על מנת להסתיר סכום כולל של 21 טריליון דולר לפחות בחשבונות במקלטי מס – סכום השווה לתמ"ג של ארה"ב ויפן ביחד – כך לפי מחקר שערך ארגון Tax Justice Network, אשר נאבק בשחיתות והעלמות מס.

לפי הדו"ח, אשר פורסם בלעדית בעיתון "אובזרוור", סכומי כסף אדירים הועברו ממדינות שונות בעולם למקלטי מס כמו שווייץ ואיי קיימן בעזרתם של בנקים פרטיים, בהם UBS וקרדיט סוויס בשווייץ וגולדמן סאקס בארה"ב. המחקר, אשר הוכן על ידי מומחה המס ג'יימס הנרי, יועץ לשעבר במקינזי, הורכב מנתונים ממגוון רחב של מקורות, בהם הבנק הבינלאומי לסליקה (BIS) וקרן המטבע הבינלאומית. בדו"ח נטען כי היקף ההון שהועבר ממדינות מתפתחות רבות למקלטי מס מאז שנות ה-70 יכול היה להספיק לתשלום חובותיהן לשאר העולם.

מדינות עשירות בנפט מועדות יותר להעלמות מס מאשר מדינות אחרות, לפי המחקר. אם כוללים בחישוב את התשואות על השקעת הנכסים שהוצאו, הרי שרוסיה איבדה יותר מ-780 מיליארד דולר מאז שכלכלתה נפתחה בתחילת שנות ה-90. מסעודיה ברחו יותר מ-300 מיליארד דולר מאז אמצע שנות ה-70 וסכום דומה נעלם גם בניגריה.

היקף ההון שיושב מחוץ להישג ידן של רשויות המס כה גדול, עד כי ניתן להסיק מכך שהפערים האמיתיים בין העשירים לעניים בעולם גדולים מכפי שאנחנו חושבים. לפי חישוביו של הנרי, כ-10 טריליון דולר מוסתרים על ידי 92 אלף אנשים בלבד, שהם 0.001% מאוכלוסיית העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • מקלטי מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully