וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירידות בעולם: אחד העם ננעל בירידות

שלי אפלברג

22.7.2012 / 17:02

יום מסחר דליל במחזור של 498 מיליון שקל בבורסה התל אביבית ננעל בירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-0.6% ות"א 100 ירד ב-0.7%

המסחר בת"א נסגר בירידות שערים במחזור דליל של 498 מיליון שקל בלבד. ספקות לגבי יעילותה של תכנית החילוץ לבנקים הספרדים הפילו את שוקי העולם במהלך סוף השבוע והגיעו היום גם לת"א. תחזית צמיחה פסימית לספרד ונתוני מקרו שליליים שפורסמו בשבוע שעבר בארה"ב גם הם תורמים לירידות.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.6% ברמת 1073.11 הנקודות. מדד ת"א 100 נסגר בירידה של 0.7% ברמת 976.46 הנקודות. מדד ת"א בנקים המשיך להיחלש ואיבד 0.8%, מדד נדל"ן 15 איבד 1.7% מערכו ומדד ת"א טכנולוגיה נסגר בירידה של 0.9%. מנגד הציג מדד הביומד עלה ב-1.3% . מדד ת"א תקשורת צנח ב 2.1%.השוק הסולידי מדד התל בונד (20,40,60) נסחר בירידות של 0.2%.

לדברי שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר בחברת DBM: "המדדים בישראל מציגים חולשה ומחזורים נמוכים בעקבות האירועים בסוריה. קיימים בשוק דיבורים על מלחמה על כך שחיילים בצפון לא יצאו הביתה. הדריכות הביטחונית משדרת אי ודאות המושפעת מאוד גם מהמצב באירופה. נראה כי המשקיעים הישראלים והמשקיעים בחו"ל מעדיפים לא להשקיע כעת בבורסה הישראלית".

ספקות לגבי יעילותה של תכנית החילוץ לבנקים הספרדים

תכנית החילוץ הספרדית קיבלה בשישי האחרון אור ירוק משרי האוצר של מדינות גוש היורו. ואולם הכלכלנים בעולם הגיבו במידה של ספקנות לאישור תוכנית החילוץ למגזר הבנקאי של ספרד, בשעה שמחוז ולנסיה בספרד הודיע כי יבקש סיוע פיננסי מממשלת ספרד.

"לא ברור האם תוכנית החילוץ לבנקים בספרד תסייע להרגיע את השווקים ולהוזיל את עלויות המימון של הממשלה", כתב אנטוניו גריסה פסקואל, הכלכלן הראשי של ברקליס קפיטל לדרום אירופה, בדו"ח למשקיעים שפירסם היום בעקבות אישור שרי האוצר של גוש היורו את התוכנית לחילוץ המגזר הבנקאי של ספרד. "המשקיעים הבינלאומיים ממשיכים להמתין מחוץ לשוק, כמו גם חלק מהמוסדות הפיננסים בתוך ספרד עצמה. המפתח להצלחת התוכנית, לדעתנו, טמון באופן יישומה", הוסיף.

בתמורה לסיוע, ממשלת ספרד נדרשת לבצע שינויים מבניים במגזר הבנקאי במדינה, ולהדק את הפיקוח והרגולציה עליו. בעקבות אישור התוכנית, צפויה להיחתם בימים הקרובים מזכר הבנה עם ספרד. הסיוע לבנקים יועבר במלואו עד סוף שנת 2013.

נתונים שפורסמו השבוע הראו כי היקף החובות של הבנקים בספרד מסתכם ב-155.8 מיליארד יורו, וכי יתכן שחלק מחובות אלו לא ייפרעו. תוכנית חילוץ הבנקים של ספרד, יחד עם צעדי צנע חדשים שעליהם הודיע הממשלה, נועדו למנוע צורך בחילוץ אירופי כולל של ממשלת ספרד, בדומה לחילוץ ממשלות יוון, אירלנד ופורטוגל.

נתון מעודד פרסמה היום חברת BDI מסיכום אותו ערכה לנתוני שנת 2011 עולה כי הכנסות 500 החברות המובילות במשק עומדות על 963 מיליארד שקל . מדובר בעלייה של 8.5% בהכנסות החברות בהשוואה לשנה הקודמת

מניות במרכז המסחר בת"א

מניית חברת תאי הגזע, פלוריסטם , זינקה ב-22% על רקע המלצות אנליסטים שניתנו לאחר הסכם שיתוף פעולה שעליו חתמה החברה לצורך ניסוי קליני שני בפיתוח החברה. בונוס ביוגרופ השתלוללה במסחר וזינקה ב-25% במחזור התשיעי הכי גבוה בבורסה - 9.5 מיליון שקל - ללא כל הודעה מוקדמת.

מלאנוקס הישראלית ירדה ב-3.4% בעקבות פערי ארביטראז' מוול סטריט.

מניות חברות הסלולר סלקום ופרטנר נסחרו בשפל. סלקום נסחרה במחיר הנמוך ביותר בתולדותיה ופרטנר הגיע למחיר בו נסחרה בשנת 2002. לדברי אורי ליכט, אנליסט התקשורת של בית השקעות IBI, מדובר על סגירת פערי ארביטראז' מול ארה"ב ותגובה לחבילת התעריפים החדשה שפירסמה פרטנר בשבוע שעבר על רקע מלחמת המחירים בענף.

חברת דנידב השקעות הודיעה כי ג'ובו-קיט הכניסה את פעילותה לשלד בעקבות כך החברה עלתה ב 3.3%. הפעילות הינה חיבור בין מעביד לקורות חיים של מועסקים על גבי פלטפורמת האינטרנט.

חברת טבע וחברות גנריות נוספות הפסידו במשפט שניהלו נגד חברת פייזר. בית המשפט המחוזי בדלוור פסק שהפטנטים שרשמה פייזר על התרופה ליריקה (Lyrica) תקפים עד 2018, ועל כן השקת גירסה גנרית של התרופה בידי טבע וחברות נוספות תפר אותם.

אחר שבסוף חודש שעבר הצליחה לגייס רק 570 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ציבורית לעומת יעד גיוס של כ-750 מיליון שקל, מתכוונת החברה לישראל לצאת בימים הקרובים ל"מקצה שיפורים". החברה, שבשליטת עידן עופר, דיווחה בסוף השבוע כי בכוונה לבצע הנפקה הפרטית של אג"ח למשקיעים מוסדיים, בהיקף של 180 מיליון שקל, באמצעות הרחבה של סידרה ז'.

החשש מהמשך התפשטות משבר החובות באירופה הפיל ביום שישי את הבורסות באירופה. הנפילות לא פסחו על מנייתו של הבנק השווייצי קרדיט סוויס - המוחזק ב-2.36% בידי כור מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר - שירדה ב-2% ל-16.85 פרנק שווייצי. כור צונחת כעת ב-11% ודסק"ש משילה כ-5% מערכה.

חברת מלאנוקס ממשיכה לעורר עניין לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על הכנסות שיא של 133 מיליון דולר בתוצאות הכספיות לרבעון השני של 2012. מדובר בעלייה של יותר מ-50% בהשוואה לרבעון הקודם (ראשון 2012), וזינוק של 111% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה עלה ב-95% לעומת הרבעון הקודם והסתכם ב-99 סנט.

לאחר חצי שנה של מגעים עם בנקי השקעות אמריקאים לצורך הנפקת החברה בחו"ל, דיווחה היום בבילון באופן רשמי על מגעים ראשוניים להנפקה. בתגובה להודעה, זינקה מנית בבילון ב-6.2% והשלימה עלייה של 300% מתחילת השנה.

לאחר שדחתה במאי האחרון תשלום של 30 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, החלה שבוע שעבר איזי אנרגיה , חברת תחנות הדלק של אלי זהבי, הליך אגריסיבי של מימוש נכסים. בחמישי האחרון דיווחה איזי אנרגיה כי החברה הנכדה שבשליטתה, איזי ארה"ב, חתמה על הסכם למכירת כל פעילותה בארה"ב בתמורה לכ- 64 מיליון דולר בתוספת עלות המלאים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully