וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתון? שכר העוזרים הפרלמנטריים צפוי לעלות

צבי זרחיה

22.7.2012 / 20:16

בכנסת מעריכים כי לפי הצעת החוק השכר של עוזר פרלמנטרי ינוע בין 12 אלף שקל ל-16 אלף שקל בחודש. ריבלין: "אם הצעת החוק הזו תאושר, הכנסת תעשה צחוק מעצמה"

מיתון? לא בכנסת: שכרם של העוזרים הפרלמנטריים של חברי הכנסת יועלה, הם יועסקו בדרגה 43 בדירוג יועץ מקצועי בלשכת שר, ושכרם יתעדכן בהתאם להנחיות נציבות שירות המדינה. שאר תנאי העסקתם של העוזרים יהיה לפי המקובל בשירות המדינה לגבי עובדים המועסקים באותה דרגה. כך עולה מהצעת חוק שמתגבשת בכנסת להעלאת שכרם של 200 העוזרים הפרלמנטריים.

מי שיזם את הצעת החוק הוא ח"כ אבי דיכטר (קדימה) ואליו הצטרפו הח"כים שלמה מולה וישראל חסון (קדימה). על הצעת החוק חתמו כבר למעלה מ-30 ח"כים מכל הסיעות ובימים הקרובים היא תונח על שלחן הכנסת.

שכר ברוטו של העוזר הפרלמנטרי נע כיום בין 8,350 ל -12,700 שקלים בחודש. (על תנאי העוזרים הפרלמנטריים ראו תיבה) שכרו של העוזר הפרלמנטרי מושפע בין היתר מותק ומתואר אקדמי. בכנסת מעריכים כי לפי הצעת החוק השכר של עוזר פרלמנטרי ינוע בין 12 אלף שקל ל-16 אלף שקל בחודש.

לפי הצעת החוק העוזרים הפרלמנטריים יהיו עובדי כנסת המועסקים במשרות אימון. שכרם וכל התשלומים האחרים המגיעים להם ישולמו על ידי הכנסת. הח"כים הם שיבחרו את העוזרים הפרלמנטריים, והם שיקבעו את מועד תחילת העבודה של העוזר, וכן את המטלות שיבצע. עם סיום כהונתו של הח"כ תחדל העסקתו של העוזר.

בהצעת החוק נקבע כי "הצעת החוק נועדה להסדיר לראשונה בחוק את מעמד העוזרים הפרלמנטריים של הח"כ. מעמדם של העוזרים הפרלמנטריים כיום אינו קבוע בחוק ותקנון שירות המדינה אינו חל עליהם. העוזרים הפרלמנטריים מוגדרים כעובדי חברי הכנסת ולא כעובדי הכנסת עצמה. הגדרה זו מעמידה את העוזרים הפרלמנטריים במצב בעייתי, כי על אף שהם עובדים בכנסת, ומקבלים את שכר העבודה ממנה, הם אינם זוכים לאותן הזכויות שלהם זכאים עובדי הכנסת. למעשה העוזרים הפרלמנטאריים מובחנים מעובדי הכנסת ואינם זוכים להטבות סוציאליות שונות הניתנות לעובדי הכנסת או לבני משפחותיהם".

יצויין ששכרם ותנאיהם של העוזרים הפרלמנטריים נקבעים על ידי הועדה הציבורית לקביעת שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת בראשות פרופ' ראובן גרונאו. אם תאושר הצעת החוק היא בעצם תעקוף בכך את "ועדת גרונאו". לפני כמה חודשים הועלתה הצעה להעלות את שכרם של העוזרים הפרלמנטריים ב-2,000 שקלים בחודש בתמורה לכך שיתחייבו לא לעסוק בעבודה נוספת בשכר מחוץ לבית המחוקקים. בסופו של דבר ההצעה לא הועלתה לאישור ועדת הכנסת לאחר שגרונאו דרש שהח"כים לא ינסו לשפר את שכרם של עוזריהם מעבר לכך.

יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) הסתייג מן ההצעה ואמר, כי "הכנסת הסמיכה בחוק ועדה חיצונית בראשות השופט גרונאו להמליץ על תנאי השכר של חברי הכנסת ועוזריהם. אם הצעת החוק הזו תאושר, הכנסת תעשה צחוק מעצמה בעיני הציבור, שכן ביד אחת היא ממנה ועדה ציבורית חיצונית שתהיה מוסמכת לדון בעניינים אלו, וביד השנייה, היא עוקפת אותה באמצעות חוק".

ח"כ שלמה מולה הסביר אתמול כי "על חברי הכנסת לדאוג לזכויותיהם של העוזרים הפרלמנטריים שחלקם עובד 24 שעות ביממה. העוזרים הפרלמנטריים עובדים קשה מאוד ולא יתכן שישתכרו 7,000 שקלים בחודש. שכרם צריך להיות זהה לשכרם של עוזרי שרים. הכנסת צריכה להיות אור למקומות עבודה אחרים בהעמדת זכויות לעובדים".

ח"כ דיכטר שיזם את הצעת החוק הסביר כי "ראשית רצינו לקבוע את הסטטוס של העוזרים הפרלמנטרים. הם הוגדרו כ"משרות אימון" אבל לא קישרו בינם לבין בעלי תפקידים אחרים כמו: עוזרים במשרות אמון של יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה שהזוכים במעמד של עוזרי שרים. לא יתכן שעוזרים פרלמנטריים של הח"כים יהיו במעמד אחר. האכסניה לתיקון המצב הוא חקיקת חוק שישווה בינם לבין משרות אימון של עוזרי שרים שהוא עוגן סביר והגיוני. על מנת לעשות כן, לא זקוקה הכנסת להמלצותיה של "ועדה ציבורית. התחלופה של העוזרים הפרלמנטריים היא גבוה, לא טובה, לא בריאה, ולא נכונה ובנסיבות לא הוגנות ועל כן יש לשנות את המצב".

תנאי העוזרים הפרלמנטריים:

- שכר ברוטו לעוזר בין 8,350 ל-12,700 שקלים בחודש*

- שכר זה כולל בין היתר: 1,650 שקלים בחודש אש"ל ונסיעות.

- תוספת ותק ותואר אקדמי של 4%-5% בשנה עד לתקרה של 40%.

- סלולר על חשבון הכנסת עד לתקרה של 300 שקלים בחודש. מעבר לתקרה זו הח"כ יכול לשלם את ההפרש מתקציב ה"קשר עם הציבור".

- דמי הבראה.

* השכר נקבע בין היתר בהתאם לוותק, ולהשכלה האקדמאית של העוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully