וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחלקות הכוויות בביה"ח הן המחדל הלאומי הבא"

אבשלום חלוץ

22.7.2012 / 21:27

כך אמרה מנכ"לית אגודת ידידי שיבא, ורד גרינבוים. היחידה הקטנה יכולה כיום לטפל רק בארבעה נפגעי כוויות בו זמנית - והיא אחת משתי יחידות הכוויות היחידות שפועלות בישראל

את השבוע האחרון בחייו העביר משה סילמן, שהצית עצמו במהלך הפגנה של המחאה החברתית, ביחידת הכוויות בבית החולים שיבא תל השומר. היחידה הקטנה יכולה כיום לטפל רק בארבעה נפגעי כוויות בו זמנית - והיא אחת משתי יחידות הכוויות היחידות שפועלות בישראל. רק בחודש שעבר ערכה מנכ"לית אגודת הידידים של שיבא, ורד גרינבוים, ערב התרמה שנועד לסייע למחלקה שנמצאת במצוקה. "זה הולך להיות המחדל הלאומי הבא", מזהירה גרינבוים, "אם 40 הצוערים מהשריפה בכרמל היו ניצלים, פשוט לא היתה דרך לטפל בהם בדרך הראויה. אנחנו מדברים כאן על פגיעה כלל מערכתית הדורשת צוות וטיפול מיוחדים, ואנחנו יכולים לסייע רק לארבעה אנשים במקביל".

היום התאשפז במחלקה גם נכה צה"ל עקיבא מפעי שהצית את עצמו ביהוד. "יש לנו צוות מדהים בראשם של ד"ר אייל וינקלר וד"ר יוסי חייק, אבל קשה לעבוד כך", אומרת גרינבוים, רעייתו של מנכ"ל יורוקום אילן גרינבוים. "אין לנו אפשרות להעניק טיפול נמרץ, והיחידה נמצאת מאוד רחוק ממחלקת טיפול נמרץ של בית החולים". באירוע ההתרמה שערכה אגודת הידידים, אליו הגיעו אנשי עסקים רבים בהם דודי ויסמן, יו"ר כתר סמי סגול ומנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק, גויסו כספים להקמת מערך כוויות חדש, שיוכל לשרת 14 מטופלים במקביל. אך עד כה גויס רק חלק קטן מעלות הקמת המערך, העומדת על חמישה מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully