וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי הקבלן ברכבת לא קיבלו את משכורת יוני

חיים ביאור

22.7.2012 / 22:03

בכירים ברכבת: הסיבה לכך היא עיכוב הדיונים עם משרד האוצר על קבלת הלוואה לתשלום לספקים בסך 30 מיליון שקל

מאות עובדים ברכבת המועסקים בה באמצעות חברות קבלניות לא קיבלו עדיין את משכורת חודש יוני, אף שזו היתה אמורה להיות משולמת להם כבר לפני שבועיים. העובדים מועסקים בתפקידי שמירה וניקיון וכמה מהם שוקלים להגיש נגד הנהלת הרכבת תביעה על הלנת שכרם או לפתוח בשביתת מחאה אם המכורות לא ישולמו במהלך שבוע זה.

בכירים ברכבת לא ידעו לומר מתי ישולמו המשכורות לעובדי הקבלן והם תולים את העיכוב בהתמשכות הדיונים עם משרד האוצר על קבלת הלוואה לתשלום לספקים בסך 30 מיליון שקל. החוב של הרכבת לחברות השמירה המעסיקות את העובדים מגיע ל-6 מיליון שקל ואי העברתו גרמה לכך שהם לא קיבלו את שכרם.

"אם משכורת יוני התעכבה זמן רב כל כך, אנו חוששים שגם משכורת יולי לא תשולם בזמן", אמר עובדי קבלן המועסקים ברכבת. "מה שכואב הוא שהעניין עובר די בשקט, כי לפי תחושתנו, אנו האחרונים בתור".

הרכבת נמצאת בגירעון בסך 500 מיליון שקל, והיא מעכבת תשלומים לספקים ודוחה פירעון של חובות. החוב העיקרי של הרכבת הוא בגין רכשת דלק וסולר בגובה כמה עשרות מיליוני שקלים. בחודש האחרון הזרים האוצר לרכבת 85 מיליון שקל לצורך מימון צרכיה השוטפים, תפעול הרכבות ותשלום משכורות לעובדים, אך למרות זאת הסיוע לא הגיע לעובדי הקבלן, המועסקים ברכבת באמצעות 6 חברות.

דוברת הרכבת אמרה בתגובה כי "אנו מקיימים דיונים אינטנסיביים עם האוצר כדי שנוכל להעביר תשלומים לספקים, ביניהם חברות כוח האדם הקבלניות. אנו מאמינים שלפני סוף השבוע עובדי הקבלן יקבלו את משכורות יוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully