וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כחצי ממחפשי העבודה דואגים לפנסיה

הילה ויסברג

23.7.2012 / 8:41

מסקר שנערך בקרב 700 מחפשי עבודה עולה כי מרביתם לא יודע מה תהייה גובה הקצבה הפנסיונים עם פרישתם לגמלאות. רמת הדאגה עולה ככל שעלה גיל הנשאל

45% מקרב מחפשי העבודה מוטרדים מהפנסיה שלהם ו-55% מהם לא יודעים מה תהיה גובה הקצבה הפנסיונית עם פרישתם לגמלאות - כך עולה מסקר שערכו לוח הדרושים םAllJobs עם חברת כלל ביטוח בקרב 700 מחפשי עבודה. אלה נשאלו כיצד הם נערכים לגיל הפרישה ונבדק הידע שלהם בתחום החיסכון הפנסיוני.

המשיבים ציינו כי הם המחשבה אם חסכו מספיק לפנסיה מטרידה אותם - ובאופן טבעי, המבוגרים שבעובדים מוטרדים יותר מהצעירים. שיעור המוטרדים מהחיסכון הפנסיוני בגילאי 55-46 (54%) גבוה בהשוואה לשיעורם בגילאי 45-31 ובגילאי 56+ (49%) וגבוה משמעותית בהשוואה לשיעורם בגילאי 30-18 (33%). עוד עלה מהסקר כי רק 45% מהנשאלים יודעים (בדיוק או בערך) מהו גובה הקצבה הפנסיונית המצפה להם עם פרישה לגמלאות.

עוד מלמד הסקר כי קיים פער מידע גדול בנושא פנסיה וביטוחים פנסיונים. על פי תוצאות הסקר, קרן הפנסיה היא צורת החיסכון לפנסיה הנפוצה ביותר בקרב המשיבים (60%) ואחריה צורות חסכון נוספות כמו ביטוח מנהלים (38%), קרן השתלמות (30%) וקופות גמל (20%). עם זאת, רק 36% יודעים מה ההבדל בין צורות החיסכון השונות לפנסיה. בנוסף, רק כחמישית מהמשיבים (19%) העידו כי הם יודעים היכן חברת הביטוח משקיעה את כספי הפנסיה שלהם. נתון זה מלמד כי מבוטחים רבים אינם יודעים לבחור את התכנית המתאימה להם וכתוצאה מכך מפסידים כסף.

למרות שהחיסכון הפנסיוני מהווה את מקור ההכנסה העיקרי בגיל הפרישה, רק חמישית מהמשיבים (21%) ציינו כי הם יודעים להעריך את הכנסתם הצפויה עם יציאתם לגמלאות. המשמעות היא כי אחוז ניכר מהאנשים אינו יודע לקבוע האם הוא נערך כיאות לגיל הפרישה.

ההבדלים בין הנשים לגברים בתחום הביטוח ניכרים: שיעור הגברים שיודעים את ההבדל בין צורות החיסכון השונות לפנסיה גבוה משיעור הנשים שיודעות זאת (40% לעומת 31%, בהתאמה). בנוסף, שיעור הגברים שיודעים להעריך את הכנסתם הצפויה עם פרישתם לגמלאות, גבוה משיעור הנשים שיודעות להעריך זאת (24% לעומת 17%, בהתאמה).

נתון חיובי העולה מהסקר הוא שמרבית המשיבים (82%) נוהגים להתייעץ עם גורמים שונים לפני שמחליטים כיצד לחסוך לפנסיה. 67% מהמשיבים ציינו גורמים מקצועיים שונים שעימם הם מתייעצים: חשב שכר ממקום העבודה (37%), סוכן ביטוח (27%) ועוד. בנוסף, 42%המשיבים ציינו חברים ומשפחה. 80% מהמשיבים נוהגים לקבל את המלצת סוכן הביטוח ממקום העבודה, וכמחציתם מקבלים את המלצתו ללא כל בדיקה נוספת.

עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר של AllJobs, ציינה ביחס לממצאים: "הסקר מלמד, כי למרות שהחיסכון הפנסיוני הוא מקור ההכנסה העיקרי, ולעיתים היחידי, בגיל הפרישה רוב האנשים לא יודעים לצפות כיצד ייראה העתיד הכלכלי שלהם ואם יצליחו ליהנות מקצבה שתאפשר להם רמת חיים טובה".

טל שטיין, מומחה "כלל פנסיה וגמל" מוסיף: "נראה כי אנשים רבים אינם יודעים את ההבדלים בין התוכניות השונות והאם התכנית הפנסיונית שלהם אכן מתאימה לצרכים שלהם וכתוצאה מכך מפסידים כסף. כדי להבטיח סכום נאות לשמירה על רמת החיים בתקופת הפרישה, אנשים צריכים להעמיק את הידע שלהם בתחום וברור שיש צורך להקדים ולהתחיל לחסוך לפנסיה מגיל צעיר".

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully