וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הליבור: צפויים מעצרים באירופה וארה"ב

רויטרס

23.7.2012 / 14:26

חקירת פרשת הליבור - תיאום הריביות בבנקים בבריטניה - ממשיכה וכעת נודע כי צפויים מעצרים הן באירופה והן בארה"ב של חשודים במעורבות בה

הרשויות בארה"ב ובאירופה צפויות להתחיל בקרוב במעצרים של סוחרים בפרשת הליבור, כך אמרו לרויטרס גורמים המקורבים לחקירת שערוריית המניפולציה בריבית הבין-בנקאית הנקבעת בלונדון.

התובעים הפדרליים בוושינגטון יצרו לאחרונה קשר עם עורכי דין המייצגים כמה מהחשודים, והודיעו להם כי אישומים פליליים ומעצרים צפויים בקרוב, לדברי המקורבים. התביעה צפויה להתחיל לבצע את המעצרים ולהגיש את האישומים כבר בשבועות הקרובים, אמרו. בחקירות מתמשכות בסוגיות פיננסיות מקובל, כי התובעים יוצרים קשר עם הסנגורים לפני שמוגשים האישומים כדי לתת לחשודים הזדמנות לשתף פעולה או להגיע לעסקת טיעון, כך לפי עורכי הדין.

התובעים בארה"ב מקבלים כעת תמונה מלאה יותר של האופן בו סוחרים בבנקים הגדולים ניסו לכאורה להשפיע על ריבית הליבור, המשפיעה על עסקות פיננסיות בשווי מאות טריליוני דולרים ברחבי העולם.

במקביל לאישומים הפליליים, צפויים הרגולטורים להטיל קנסות על בנקים גדולים נוספים, לאחר ש ברקליס ספג קנס בסך 452 מיליון דולר. "לאישומים הפליליים האינדווידואלים לא צפויה להיות השפעה על הצעדים הרגולטוריים נגד הבנקים", אמר מקור באירופה המקורב לעניין. "אולם הבנקים מקווים שלפחות הרגולטורים יראו שהשערורייה נבעה בעיקר מהתנהגות אינדיווידואלית לא הולמת של כנופיית סוחרים".

באירופה, מתמקדים הרגולטורים בקבוצה של סוחרים מכמה בנקים באירופה, שלפי החשד ניסו לבצע מניפולציות בריביות ובליבור, אמר מקור המקורב לחקירה באירופה. לדבריו, הרגולטורים בודקים הודעות אימייל שנפוצו בין קבוצה של סוחרים וסבורים שהם קרובים להרכבת התמונה המלאה לגבי האופן שבו החשודים לכאורה קשרו קשר כדי להרוויח כסף באמצעות המניפולציה בריבית. ריבית הליבור נקבעת על בסיס יומי לפי סקר שעורך איגוד הבנקאים הבריטי בקרב נציגי הבנקים, במסגרתו מתבקשים הבנקים לדווח על רמת הריבית שהם נדרשים לשלם כדי לקבל הלוואות מבנקים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • ליבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully