וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה בנפילה החדה זה שלושה חודשים

נמרוד הלפרן, נדב פלדמן ורונית דומקה

23.7.2012 / 19:58

פרנקפורט צללה ב-3.2%, מדריד נסגרה בירידה של 1.1% לאחר שכבר נפלה ביותר מ-5% לאחר שהשעתה המסחר בשורטים

בורסות אירופה נסגרו בירידות חדות על רקע התגברות החששות באירופה כי יוון תפרוש מגוש היורו וספרד תזדקק לחילוץ מלא. התשואה על האג"ח של ספרד המשיכה לשבור שיאים. עם זאת, הירידות בבורסות מדריד ומילאנו התמתנו לקראת הסגירה לאחר שהרגולטורים של ספרד ואיטליה הודיעו על השעיית המסחר בשורט (הימור נגד נייר ערך) על כל המניות בשווקים בשתי המדינות.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 2.1%, פרנקפורט נפלה ב-3.2%, הירידה החיומית ההחדה ביותר זה שבעה שבועות; פאריס נסוגה ב-2.9%; close מדריד נסגרה בירידה של 1.1% לאחר שכבר נפלה במהלך המסחר ב-5.5%; מילאנו ירדה ב-2.8% לרמתה הנמוכה מעולם; אתונה צללה ב-7.1%. מדד סטוקס 600 הכלל האירופי ירד ב-2.5% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-10 באפריל.

הבורסה בוול סטריט. M. Spencer Green, AP
מילאנו ירדה לרמתה הנמוכה אי פעם/AP, M. Spencer Green

ספרד ואיטליה הודיעו היום בצעד חריג על השעיית המסחר בשורט (הימור נגד נייר ערך), בעקבות הירידות החדות בשווקים והחשש להתגברות המומנטום השלילי שיפתה משקיעים להמר נגד המניות האיטלקיות והספרדיות.

איטליה היתה הראשונה להודיע על השעיית המסחר בשורט, כאשר הרגולטור על השווקים הפיננסיים במדינה הודיע על הפסקה מיידית של המסחר, שתימשך לעת עתה לאורך השבוע. כשעה לאחר מכן הצטרפה להודעה גם ספרד, אולם במקרה שלה ההשעייה היא לתקופה ארוכה יותר - 3 חודשים. עם זאת, איסור המסחר בשורט בספרד לא יחול על עושי השוק בבורסת מדריד.

עוד חמישה מחוזות בספרד יבקשו סיוע

התשואה על האג"ח של ספרד המשיכה לשבור שיאים לאחר שביום שישי כבר זינקה לשיא אחרי אישור חבילת הסיוע בסך 100 מיליארד יורו לבנקים של ספרד. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים עלתה ב-0.2% לרמה של 7.45%, לאחר שמוקדם יותר כבר טיפסה לשיא של 7.565%. התשואה על האג"ח המקבילות של איטליה טיפסה ב-0.16% ל-6.39%.

לפי דיווחים בתקשורת בספרד, מחוז מורסיה במדינה עומד להצטרף למחוז ולנסיה ולבקש סיוע ממשלתי. הקרן בסך 18 מיליארד יורו הוקמה בתחילת השנה כדי לסייע לאזורים שנמצאים בקשיי מימון, ולפי התקשורת בספרד עוד חמישה מחוזות צפויים לבקש אף הם עזרה.

יוון חוזרת השבוע ללב הדיון במשבר החוב באירופה. נציגי "הטרויקה" של נושי יוון - הנציבות האירופית, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) - יגיעו היום לאתונה. "אם יוון לא תעמוד בתנאים, לא ניתן להעביר לה יותר תשלומים", אמר סגן קאנצלרית גרמניה, פיליפ רוסלר, בראיון לרשת ARD והוסיף כי הוא מטיל ספק באפשרות להציל את יוון וכי האפשרות שיוון תפרוש מגוש היורו "כבר מזמן אינו מטיל אימה".

החששות לגבי אירופה השפיעו גם על בורסות אסיה מוקדם יותר היום. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-2.4%. טוקיו נחלשה ב-1.9%; הונג קונג איבדה 2.6%; סיאול השילה מערכה 2.2%; שנחאי יורדת ב-1.2%; אוסטרליה נחלשה ב-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully