וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: השבוע נפתח במגמה שלילית

נמרוד הלפרן , דרור רייך

23.7.2012 / 23:27

התמתנות לקראת סגירה: הנפט צנח ב-4% - הנפילה החדה ביותר ב-2012; התשואה על האג"ח בארה"ב נפלה ל-1.4% - שפל של 214 שנים; מקדונלדס ירדה בכ-3% לאחר שפספסה התחזיות

בורסות וול סטריט פתחו את השבוע במגמה שלילית, ומדד S&P 500 ירד זה היום השני ברציפות, על רקע התגברות החששות באירופה כי יוון תפרוש מגוש האירו וכי ספרד תזדקק לחילוץ מלא, ובעקבות והערכות כי ההאטה בצמיחה של סין - הכלכלה השנייה בגודלה בעולם - עלולה להימשך. המדדים, אשר רשמו בתחילת יום המסחר ירידות של כ-2%, נסגרו לבסוף בירידות מתונות יחסית.

מדד דאו ג`ונס דאו ג'ונס ירד ב-0.8%; מדד S&P 500 אשר טיפס בשבוע שעבר לשיא של חודשיים וחצי ועלה בסיכום שבועי ב-0.4% - שבוע חיובי שני ברציפות - על רקע דו"חות כספיים חיוביים של חברות דוגמת יבמ וגוגל, נסוג היום ב-0.9%; מדד נאסד”ק איבד 1.2%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 1.44% לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה ל-1.4%. נתונים החל משנת 1798 מראים כי התשואה על אג"ח ארוכות מעולם לא היתה ברמה כה נמוכה. הרמה הממוצעת של התשואה על אג"ח אלו בעשור החולף היתה 3.76%. בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 88.14 דולר לחבית, נפילה של 4% - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-14 בדצמבר - בבורסת הסחורות של ניו יורק. הזהב ירד בניו יורק בראשונה זה שלושה ימים, החוזים לאוגוסט נסגרו במחיר של 1,577.4 דולר לאונקייה, ירידה של 0.3%.

משבר החוב באירופה: יוון וספרד במוקד

יוון חוזרת השבוע ללב הדיון במשבר החוב באירופה. נציגי "הטרויקה" של נושי יוון - הנציבות האירופית, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) - יגיעו היום לאתונה, על רקע התגברות החשש כי יוון לא תצליח לעמוד בתנאי תוכנית החילוץ. "אם יוון לא תעמוד בתנאים, לא ניתן להעביר לה יותר תשלומים", אמר סגן קנצלרית גרמניה, פיליפ רוסלר בראיון לרשת ARD בגרמניה והוסיף כי הוא מטיל ספק באפשרות להציל את יוון וכי האפשרות כי יוון תפרוש מגוש האירו "כבר מזמן אינו מטיל אימה". עוד באירופה: מחוז מורסיה בספרד עומד להצטרף למחוז ולנסיה ולבקש סיוע ממשלתי, לפי דיווחים בתקשורת בספרד. הקרן בסך 18 מיליארד אירו הוקמה בתחילת השנה כדי לסייע לאזורים שנמצאים בקשיי מימון, ולפי התקשורת בספרד עוד חמישה מחוזות צפויים לבקש אף הם עזרה.

יועץ בבנק המרכזי של סין צופה כי הצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלולה לרשום האטה נוספת ברבעון הנוכחי לקצב שנתי של 7.4%, וגרם בכך להתגברות החששות מפני המשך ההאטה בצמיחת הכלכלה. סונג גואוקינג, יועץ אקדמי החבר בוועדה המוניטרית של הבנק המרכזי של סין, אמר כי "אף שהקונסנזוס הוא שקצב הצמיחה הכלכלית של סין יהיה קרוב ל-8% בחודשים הקרובים, אני פסימי יותר, כיוון שיש בעיות בצד היצוא".

"קיימת סכנה כי הממשל לא נערך באופן מספק למקרה של ירידה חדה מהצפוי ביצוא הסיני", הוסיף סונג. היצוא של סין במחצית הראשונה של השנה גדל ב-9.2% ואילו היבוא צמח ב-6.7%. סונג הוסיף כי ממשלת סין תגלה זהירות רבה לגבי השקת תמריצים חדשים לכלכלה. "זהירות היא טובה כיוון שהיא מאפשרת להימנע מתנודות חדות. אך בתקופה של האטה כלכלית, זהירות עשויה גם לגרום לצעדים בלתי מספקים".

המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק, יולי 2012. AP
התמתנות לקראת סגירה/AP

עונת הדו"חות הכספיים בארה"ב תימשך השבוע, ובין החברות שצפויות לפרסם את תוצאותיהן הרבעוניות נמנות אמזון, פורד, , AT&T ו-.UPS ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק תפרסם השבוע דו"חות ראשונים מאז הנפקתה לציבור בחודש מאי. כמעט כל 188 החברות הנכללות במדד S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה דיווחו על רווחים שעלו על התחזיות. עם זאת, תחזיות האנליסטים היו נמוכות מלכתחילה. יתר על כן, רק 45% מהחברות שדיווחו עד כה על תוצאותיהן, רשמו הכנסות שעלו על התחזיות - השיעור הנמוך ביותר מאז הרבעון הראשון של שנת 2009, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי.

מקדונלדס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח והכנסות רבעוניים נמוכים מהצפוי על רקע האטה בצמיחת הכלכלה העולמית. החברה דיווח על רווח נקי של 1.35 מיליארד דולר, או 1.32 דולר למניה, ברבעון השני של השנה - ירידה של 4.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 1.38 דולר למניה. הכנסות מקדונלדס בתקופה המדווחת הסתכמו ב-6.92 מיליארד דולר, גידול של פחות מ-1% לעומת הרבעון השני של שנת 2011, ופחות מתחזית האנליסטים למכירות של 6.96 מיליארד דולר.

ענקית הטכנולוגיה אפל, החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, צפויה לדווח מחר על הצמיחה האיטית ביותר ברווחים ובמכירות זה יותר משנתיים, כך צופים אנליסטים. ההאטה במכירות צפויה על רקע המתנה של חובבי האייפון ליציאתו של הדגם הבא. כיוון שהדגם החדש של האייפון צפוי להגיע לחנויות רק בספטמבר או אוקטובר, אנליסטים מעריכים כי מכירות האייפון, שמהווה את מקור ההכנסות העיקרי של אפל, ירדו ברבעון שעבר.

ענקית האינטרנט גוגל הפסיקה לקבל הזמנות למכשיר הטאבלט החדש שהשיקה - נקסוס 7 - מהדגם בעל נפח של 16 ג'יגה-בייט בשל הביקוש הרב, כך לפי מקורות המקורבים לחברה. עוד אמרו הגורמים כי החברה העריכה שהדגם המבוקש ביותר של הטאבלט יהיה הדגם בעל הנפח של 8 ג'יגה-בייט, ולכן לא נערכה לייצור מספיק של הדגם הגדול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully