וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה תחזית הדירוג לגרמניה והולנד

רויטרס

24.7.2012 / 8:22

חוסר הוודאות מגיע גם לכלכלות החזקות ביבשת אירופה. סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של גרמניה, הולנד ולוקסמבורג ל"שלילית"

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג שלה עבור גרמניה, הולנד ולוקסמבורג ל"שלילית", על רקע חוסר הוודאות בנוגע לעתיד גוש היורו. מודי'ס ציינה כי הסיכויים שיוון תפרוש מגוש היורו גוברים, וכי מהלך זה "יגרור אחריו שרשרת של זעזועים במגזר הפיננסי, אותם קובעי המדיניות יוכלו להגביל רק במחיר גבוה ביותר". מודי'ס ציינה כי תחזית הדירוג של פינלנד נותרה יציבה, אך כי כל 4 המדינות מושפעות מחוסר הודאות.

עוד אמרה מודי'ס כי תבחן עד סוף הרבעון הנוכחי את השפעות התהליכים בגוש היורו על צרפת ואוסטריה, שתחזית הדירוג שלהן הורדה ל"שלילית" כבר בפברואר. פירוש תחזית הדירוג השלילית היא כי יתכן שהחברה תוריד את דירוג המדינות במהלך השנה הקרובה, אך בינתיים, דירוגן של 6 המדינות עודנו מושלם – Aaa.

"אנו נמצאים בתקופת מעבר, שעשויה להימשך שנים רבות, ובמהלכה אנו צופים לחץ מוגבר גם על מאזני המדינות החזקו ביותר, מה שמגדיל את הלחץ על דירוג האשראי שלהן", אמרה שרה קרלסון, מנהלת בכירה במודי'ס. במודי'ס חוששים גם מהשפעת ההתדרדרות של ספרד, והורדת התחזית משקפת את החשיפה של מדינות אלה לאג"ח של מדינות בעייתיות כמו ספרד. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים עלתה אתמול ב-0.23% לרמה של 7.49%, לאחר שמוקדם יותר כבר טיפסה לרמה של 7.565%.

בסוכנות הידיעות סטנדרד אנד פור'ס (S&P) גרמניה נהנית מדירוג מושלם ותחזית יציבה, אך ללוקסמבורג, הולנד ופינלנד תחזית דירוג שלילית, לצד דירוג האשראי המושלם שלהן. דירוג האשראי של צרפת ושל אוסטריה הורד ל-AA עם תחזית דירוג שלילית.

בפיץ', לגרמניה, הולנד, אוסטריה, לוקסמבורג ופינלנד דירוג מושלם ותחזית יציבה. צרפת עוד נהנית מדירוג מושלם, אך תחזית הדירוג שלה שלילית.

  • עוד באותו נושא:
  • מודיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully