וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי אישר אשראי של 2 מיליארד שקל לשלמה אליהו

מיכאל רוכוורגר

24.7.2012 / 9:21

הענקת האשראי אושרה על ידי דירקטוריון הבנק לצורך רכישת השליטה המתוכננת בקבוצת מגדל. המכשולים שהציב המפקח על הבנקים, דודו זקן, הוסרו

דירקטוריון לאומי , בראשות דוד ברודט, אישר אתמול מתן אשראי בסכום של 2 מיליארד שקל לשלמה אליהו לצורך רכישת השליטה (69%) במגדל מידי קבוצת ג'נרלי. מדובר בעסקת האשראי הגדולה הראשונה שמובילה מנכ"לית הבנק הנכנסת, רקפת רוסק-עמינח. האשראי ישמש את אליהו להלוואת גישור קצרת מועד, ככל הנראה לשנה עד שלוש שנים, וחלקו אף עשוי להיפרע עוד קודם לכן.

ההחלטה של לאומי התקבלה לאחר שהוסרו המכשולים של המפקח על הבנקים, דודו זקן, הנוגעים למתן אשראי כה גבוה על ידי בנק יחיד. בלאומי ערכו בדיקה מעמיקה נוספת של ההתפתחויות האחרונות בענף הביטוח על רקע הטלטלה בו לפני קבלת ההחלטה על האשראי לאליהו. החלק הכולל של לאומי באשראי יישאר פרופוציונלי לפי ההסכם המקורי כך שכנראה עשויות להיות התאמות במחיר מול ג'נרלי.

הטלטלה בענף נוצרה בעקבות ההפסדים הצפויים לחברות, לנוכח הגדלה משמעותית של העתודות בשל עליית תוחלת החיים - מה שגרם לצניחה במניות של חברות הביטוח, ובראשן מגדל שאיבדה מאז החתימה על הסכם הרכישה במארס 2011 כ-25% משוויה. שוויה של מגדל מסתכם כיום בכ-4 מיליארד שקל - נמוך יותר מהסכום שאליהו אמור לשלם על רכישת 69% ממגדל, כ-4.2 מיליארד שקל.

לפי הערכות, לא יהיה שינוי מהותי (אם בכלל) בביטחונות שיעניק אליהו ללאומי תמורת קבלת האשראי; הביטחונות יכללו שיעבוד על מניות מגדל (שאינן חלק ממניות גרעין שליטה), וייתכן גם שיעבוד על נכסים פרטיים של אליהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully