וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי בנק: "צפויה החמרה במצב הבנקים בישראל"

מיכל רמתי , שלי אפלברג

24.7.2012 / 10:45

כלכלני חטיבת המחקר של סיטי הורידו המלצה למניות בנק לאומי ובנק דיסקונט מ"קנייה" ל"נייטרלי". "מצבם של הבנקים הישראלים הולך להיות הרבה יותר גרוע לפני שישתפר"

"מצבם של הבנקים הישראלים הולך להיות הרבה יותר גרוע לפני שישתפר" - כך כותבים כלכלני חטיבת המחקר של סיטי שהורידו המלצה למניות בנק לאומי ובנק דיסקונט מ"קנייה" ל"נייטרלי" על רקע החולשה הכלכלית בישראל. לפי דו"ח האנליסטים, סיטי צופה החמרה של מצבם של הבנקים הישראלים במחצית השנייה של 2012 וב-2013. עם זאת, סיטי לא שינה את המלצתו לבנק ה פועלים , והותיר אותה על "קנייה" - המלצת הקנייה היחידה שלו עבור המגזר הבנקאי בישראל - בשל רווחיותו הגדולה ביחס לבנקים האחרים. סיטי הוריד את תחזית הרווח שלו עבור שלושת הבנקים.

סיטי נימק את השינוי במצב הכלכלי בישראל. "ההכנסות ממסים נופלות. יש ירידות במכירות הקמעוניות של מזון ומכוניות. שוק הדיור מאט. מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3% ביוני לעומת מאי. כל אלה מעידים על האטה בביקוש המקומי. המצב באירופה צפוי להפעיל לחץ על הייצוא. היקפי האשראי והעמלות צפויים להצטמצם". עוד כתב הבנק כי הגדלת דרישות ההון מהבנקים צפויות לפגוע בהלוואות שיתנו ובדיווידנדים שיחלקו.

בהמלצה הקודמת העניקה חטיבת המחקר של סיטי יעד של 7 שקל למניית דיסקונט. עתה היא צופה כי המחיר יירד ב-42.86% ל-4 שקלים בלבד. מחיר היעד הקודם למניית לאומי היה 18.1 שקל וכעת עומד על 9 שקלים בלבד - צניחה של 50% . מחיר היעד למניית הפועלים עמד בהמלצה הקודמת על 19 שקל וכעת 15.6 שקל - ירידה של 17%.

לדברי עדי סקופ, אנליסט הבנקים של IBI, "כבר מיולי התחלנו לשנות כיוון למניות כל הבנקים ל'נייטרלי'. בדיסקונט המלצנו רק לפני שבועיים למשקיעים להתחיל לרכוש שכן הבנק נסחר מתחת ל-40% על ההון העצמי. כבר הרבה זמן שמניות הבנקים אינם אטקרטיביות לקנייה ולכן השארנו את ההמלצה עליהן על נייטרלי. על פי העבודה שביצענו, קבענו את מחירי היעד : מזרחי טפחות - 37 שקל , לאומי - 11 שקל, ה בינלאומי - 47 שקל, הפועלים - 13 שקל ודיסקונט - 5.4 שקלים".

סקופ מדגיש כי מצבם של הבנקים הרבה יותר טוב וצופה כי אם המשבר באירופה יחריף וישפיע לשלילה על מניות הבנקים, כך שיירדו אף יותר במסחר, הם יהוו הזדמנות קנייה למשקיעים. "למצער אנחנו עוד לא שם", הוסיף סקופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully