וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמת השרון: "אחסום המעברים להרצליה"

נמרוד בוסו

24.7.2012 / 14:06

ראש עיריית הרצליה יעל גרמן התנגדה בוועדה המחוזית לתכנית פינוי בינוי ברמת השרון. ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר זעם: "אחסום דרכי הגישה בין הערים"

חילוקי דעות קשים אודות קידומה של תוכנית פינוי-בינוי ברמת השרון על גבול הרצליה הביאו לעימות חריף בין ראשי שתי הערים, איציק רוכברגר ויעל גרמן. בין היתר, איים רוכברגר כי בכוונתו לחסום את המעבר בין הערים תוך שימוש בחביות.

ביום ראשון נדונה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, תוכנית להתחדשות עירונית שמקדמת עיריית רמת השרון ברחוב יבנה בעיר, על גבול הרצליה. במסגרת הדיון, ביקשה העירייה להוסיף עוד 38 יחידות דיור לפרויקט, בנוסף ל-142 יחידות שכבר אישרה הוועדה בעבר, כך שבסך הכל יאושרו במקום 180 יחידות כאשר במקום נמצאים כיום 24 יחידות דיור בלבד, בבנייה צמודת קרקע. אישור תוכניתה החדשה של עיריית רמת השרון יביא את יחס הבנייה החדשה במסגרת התוכנית ל-7.5 יחידות חדשות על כל יחידה שתהרס, יחס הנחשב ליוצא דופן בתוכניות פינוי בינוי.

ראש עיריית הרצליה, שנכחה בדיון כחברת הוועדה המחוזית, הביעה את התנגדותה לתוכנית, בעיקר מטעמי עומסי תנועה שלטענתה צפויים להיגרם באיזור, שכבר היום פקוק למדי בשעות העומס. הוועדה החליטה על הפקדתה של התוכנית לבסוף להתנגדויות, אך תגובתו הזועמת של ראש עיריית רמת השרון רוכברגר לא איחרה להגיע.

עוד ביום ראשון ניהל שיחת טלפון עם מזכירתה של גרמן, השאיר את ההודעה הבאה: "צר לי על ההתנהלות שלך היום בוועדה המחוזית, שבה התערבת בשיקולי הבנייה של רמת השרון", אמר רוכברגר. "אחרי כל כך הרבה שיתוף פעולה וחברות - קילקלת. אני לא מתכוון לנהל משא ומתן איתך על הנושא. לכן, אני סוגר את המעברים מהרצליה לרמת השרון על ידי חביות ולא יהיה יותר שיתוף פעולה בינינו". עוד אמר רוכברגר: "אני מאוכזב עד עמקי נשמתי. עד עכשיו ידענו להסתדר... אם את רוצה מלחמה - תקבלי מלחמה".

בתגובה, שלחה גרמן לרוכברגר מייל בו כתבה כי "התוכנית לה התנגדתי היום בוועדה היא תוכנית שערורייתית מבחינה ציבורית. 24 יחידות דיור צמודות קרקע המקבלות זכויות ל-142 יחידות דיור וזה לא מספק אותן והן מבקשות עוד: 180 יחידות דיור. וזה בתקופה בה אנו מדברים על צדק חברתי... אם חשבת שאמנע מלומר את דעתי על תוכנית כלשהי בגלל יחסי עבודה או אפילו ידידות, כנראה שלא למדת מי אני ומה מתבקש מנציג ציבור בוועדה המחוזית. אמשיך להביע דעתי נגד עוול וחוסר צדק או נגד תוכניות שלדעתי אינן ראויות. גם אם הן של חברים שלי. מציעה לך להירגע ולהרגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully