וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדסה" בקשיים: ההנהלה תדרוש קיצוץ של 2% בשכר

רוני לינדר-גנץ

24.7.2012 / 21:14

לעובדי המרכז הרפואי בירושלים נמסר כי תידרש תוכנית הבראה ובמסגרתה - הפחתת שכר לתקופה קצובה. העובדים דורשים למנות לדירקטוריון יותר נציגים ישראלים

ארבעה חודשים בלבד לאחר פתיחתו של מגדל האשפוז החדש והמדובר של הדסה נקלע המרכז הרפואי הירושלמי לקשיים כלכליים וייאלץ להיכנס לתכנית הבראה, כך נודע ל- TheMarker.

בימים האחרונים מקיימת ההנהלה מגעים עם ועדי הרופאים והעובדים ונמסר להם כי בשל קשיים אליהם נקלעה הדסה תידרש תכנית הבראה שתכלול הפחתת שכר לתקופה קצובה, ככל הנראה של 2% מהשכר החודשי למשך שנתיים.

מנגד, העובדים דורשים כתנאי מקדים לשיתוף פעולה עם צעדי הקיצוץ את שינוי הרכב הדירקטוריון שכיום נשלט על ידי נשות הדסה, הבעלים של בית החולים, באמצעות חברי דירקטוריון מחו"ל. לפני כשנתיים וחצי פרשו בזעם חברי הדירקטוריון הישראלים בעקבות מאבק עם הנהלת ארגון נשות הדסה, ולאחר מכן הוחלפו על ידי יוסי רוזן ואסתר דומיניסיני שמכהנת כיום כיו"ר הדסה. ועדי העובדים ידרשו לשנות את מבנה הדירקטוריון כך שיהיו בו יותר נציגים ישראלים.

הדסה הוא בית חולים ציבורי השייך לעמותת נשות הדסה. הוא אינו מקבל תמיכה ממשלתית ותלוי בהכנסות מפעילות ומתרומות. מדובר במשבר הכלכלי השני אליו הוא נקלע בשנים האחרונות: בשנת 2009, בעקבות הפסד של כ-90 מיליון שקל שספגו נשות הדסה בפרשת מיידוף, הופעלה תכנית הבראה בבית החולים שכללה קיצוצי שכר (כהלוואה שתוחזר בתום שבע שנים), ימי חופש ועוד.

למרות המכה שספג בית החולים בפרשת מיידוף לא הופסק פרויקט הקמת מגדל האשפוז החדש והוא נחנך בחודש מארס השנה. עם זאת, כבר לפני כמה חודשים התעוררו שמועות על הקושי של בית החולים לעמוד במימון הקמת המבנה החדש. גם התפטרותו המפתיעה של יו"ר הדירקטוריון הקודם, יוסי רוזן, בנובמבר שעבר בתום שנה וחצי בלבד בתפקיד - התפרשה על רקע חילוקי דעות בינו לבין נשות הדסה בנוגע לפרויקט - דבר שהוכחש על ידי הארגון.

לאחרונה מעורבת הדסה במשא ומתן למיזוג עם בית החולים הירושלמי ביקור חולים במסגרתו היא צפויה לקבל מהמדינה סכום של כמה עשרות מיליוני שקלים כדי לשדרג ולהפעיל את בית החולים. לביקור חולים, שנמצא על סף קריסה כלכלית, כמה מחלקות שעדיין רווחיות ובראשן מחלקת היולדות המשגשגת שעשויה להגדיל את הכנסותיה של הדסה.

נכון לעכשיו המשא ומתן עדיין תקוע ונתקל בקשיים שונים, בהם התנגדות עמותת ביקור חולים למהלך, ויכוח על זהות המחלקות שייסגרו וכן חילוקי דעות על הסכום שהמדינה תשקיע במיזוג. גם בית החולים שערי צדק מתעניין בנושא המיזוג.

מהדסה נמסר בתגובה: "כמרבית בתי החולים בישראל גם המרכז הרפואי הדסה מתמודד בימים אלה עם אתגרים כלכליים מורכבים. במסגרת זו נבחנות, גם בשיתוף ועדי העובדים, הצעות שונות לשיפור המצב. הנושא של שינוי מבנה הדירקטוריון אינו עומד לדיון. הדסה עושה כל שביכולתה להבטיח את המשך יציבותה הפיננסית ובכל מקרה, כל צעד יישקל בכובד ראש ובאחריות יתרה".

  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully