וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה הכבידה על וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

ואדים סבידרבסקי

24.7.2012 / 23:59

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, מדד 500 S&P איבד 0.9% ונאסד"ק השיל ב-0.95%. המשקיעים ממשיכים לחכות לדיווחי חברות הטכנולוגיה - ובעיקר לדו"ח של אפל

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים אשר התמתנו לקראת הסיום. המגמה השלילית נרשמה בשל המצב המחמיר באירופה ודו"חות פושרים של החברות שפירסמו במהלך היום. המשקיעים ממשיכים להמתין לשטף דיווחי חברות מסקטור הטכנולוגיה הרשומות למסחר בארה"ב על פעילותן הפיננסית במהלך הרבעון השני 2012 ובעיקר לאפל אשר תדווח לאחר סגירת המסחר.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, מדד 500 S&P איבד 0.9% ונאסד"ק השיל ב-0.95%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-1.4%.

התשואה על אג"ח ספרד בשיא

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג שלה עבור גרמניה, הולנד ולוקסמבורג ל"שלילית" על רקע חוסר הוודאות בנוגע לעתיד גוש היורו. מודי'ס ציינה כי הסיכויים שיוון תפרוש מגוש היורו גוברים, וכי מהלך זה "יגרור אחריו שרשרת של זעזועים במגזר הפיננסי, אותם קובעי המדיניות יוכלו להגביל רק במחיר גבוה ביותר". מודי'ס ציינה כי תחזית הדירוג של פינלנד נותרה יציבה אך כל 4 המדינות מושפעות מחוסר הוודאות.

ממשלת ספרד הנפיקה היום אג"ח לטווחים של 3 חודשים ושל חצי שנה, כאשר התשואות עלו לעומת הנפקות קודמות, אך גם הביקוש עלה. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים הגיעה לשיא של 7.592% לפני כן, ירדה התשואה מעט וכעת היא 7.53%, עלייה של 0.09% לעומת שער הסגירה אתמול. בורסת מדריד הגיבה בירידה של כ-1.6%.

זירת המקרו האמריקאית: ממתינים ליום שישי

בזירת המקרו האמריקאית לא צפויים להתפרסם היום דיווחים מהותיים. המשקיעים ממתינים להמשך השבוע, אז יתפרסמו נתונים מגזרת של שוק הנדל"ן. ביום שישי יתפרסם הנתון המהותי של השבוע, התמ"ג בארה"ב, וקצב צמיחת המשק הפרטי בכלכלה הגדולה בעולם יתבהר.

מריל לינץ' צופה כי על רקע הדשדוש הכלכלי של ארה"ב, הבנק הפדרלי ינקוט צעדים נוספים בחודשים הקרובים. הכלכלן ביל אוניל כותב בדו"ח המחקר השבועי שלו כי להערכת מריל לינץ', הצמיחה בארה"ב ברבעון השני, אף שתשתפר אינה צפויה לעמוד בתחזית הבנק הפדרלי - 2.5%. לכן מעריך אוניל כי הבנק הפדרלי ידחה את התחייבותו שלא להעלות את הריבית בארה"ב לפחות עד אמצע 2015 לעומת התחייבות נוכחית עד 2014. בנוסף, מעריך אוניל כי הרחבה כמותית שלישית צפויה בחודשים הקרובים, אולי כבר בספטמבר.

מניות במרכז

אפל, החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, צפויה לדווח היום על הצמיחה האיטית ביותר ברווחים ובמכירות זה יותר משנתיים, כך מעריכים אנליסטים. ההאטה במכירות צפויה על רקע ההמתנה של חובבי האייפון ליציאתו של הדגם הבא. כיוון שהדגם החדש של האייפון צפוי להגיע לחנויות רק בספטמבר או אוקטובר, אנליסטים מעריכים כי מכירות האייפון, שמהווה את מקור ההכנסות העיקרי של אפל, ירדו ברבעון שעבר.

מפעילת סלולר הגדולה בארה"ב, AT&T, דיווחה היום על גידול של 8.7% ברווח הנקי במהלך הרבעון השני 2012 לעומת הרבעון המקביל, לסך 3.9 מיליארד דולר. הכנסות החברה גדלו ב-0.3% בלבד והסתכמו ב-31.6 מיליארד דולר, אך החברה התייעלה והציגה שיפור של 10.6% בשורה התפעולית. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-66 סנט - גבוה מתחזית המוקדמת של האנליסטים אשר ציפו לרווח של 63 סנט. יחד עם זאת, החברה פיספסה מעט את תחזית ההכנסות.

אודיוקודס הדואלית, ספקית פתרונות התקשורת מבוססי ה-VOIP הישראלית, שוב איכזבה היום את המשקיעים לאחר שפרסמה את דו"חותיה לרבעון השני של 2012. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-31 מיליון דולר - ירידה של 25% לעומת הרבעון השני של 2011. ההפסד הנקי מתואם Non-GAAP הסתכם ב-1.4 מיליון דולר או 4 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של 4.9 מיליון דולר או 12 סנט למניה ברבעון המקביל.

הרגולטור של האיחוד האירופי אישר היום את עסקת הענק של ענקית ציוד התקשורת סיסקו שרכשה את חברת NDS, העוסקת בפיתוח תוכנות לממירי טלוויזיה תמורת 5 מיליארד דולר לפני 3 חודשים. בחודש מארס השנה ענקית ציוד התקשורת סיסקו הודיעה על רכישתה של חברת NDS תמורת 5 מיליארד דולר כאשר הסכום ישמש לכיסוי החוב הקיים של NDS ולתמריצים לעובדים.

מאריסה מאייר, שמונתה לתפקיד מנכ"ל יאהו רק לפני שבוע, טרם סיפרה לעובדי החברה מהו החזון שלה לעתיד החברה, אך "ביזנס אינסיידר" לקח סיכון בפיצוח התכנית הסודית שלה להצלת יאהו.

האתר צופה כי מאייר, שהובילה את פיתוח שירות הג'ימייל של גוגל ומשתמשת בטוויטר, אינסטגרם ופינטרסט, תמקד מאמצים בתחום תוכן הגולשים, פרסונליזציה של התכנים ושיפור שירות המייל של יאהו, שעדיין נחשב למשאב היקר ביותר של החברה.

האתר מהמר כי מאייר עשויה לבקש לרכוש את פינטרסט תמורת 2 מיליארד דולר. מנגד, הנסיון הרב שצברה מאייר בפיתוח שירותי המפות והחיפוש של גוגל לא צפויים לקבל ביטוי ביאהו, משום שהחברה נמצאת בפיגור רב בתחומים האלה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully