וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי הרכבת וכוח לעובדים עתרו לבג"ץ

חיים ביאור

25.7.2012 / 8:16

בית הדין לעבודה מנע מוועד עובדי הרכבת לעבור מההסתדרות לארגון כוח לעובדים. הוועד וכוח לעובדים עתרו לבגץ בדרישה לקבוע כי הדחתו על ידי הנהלת הרכבת נעשתה שלא כדין

ועד העובדים לשעבר של הרכבת, בראשות גילה אדרעי, ביחד עם ארגון כוח לעובדים, החליטו לעתור לבג"ץ נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה למנוע מהעובדים להחליף את הארגון היציג שלהם, שהוא כיום ההסתדרות. בית הדין קבע כי ההסתדרות - ולא כוח לעובדים - היא הארגון היציג של עובדי הרכבת.

העותרים גם יבקשו מבג"ץ לקבוע כי הדחת הוועד בראשות אדרעי על ידי ההסתדרות ב-1 ביולי האחרון, נעשתה בניגוד לדין, ולפיכך יש להחזיר את המצב לקדמותו - שבו ועד זה ישוב להיות מוכר כגוף היציג של 2,000 עובדי הרכבת.

נציגים מטעם עובדי הרכבת בבית הדין לעבודה, בתמונה: גילה אדרעי, פברואר 2012. דרור עינב
"ההסתדרות ביטלה במחי יד את זכותם של עובדי הרכבת לעבור לארגון עובדים אחר"/דרור עינב

ההסתדרות החליטה להדיח את אדרעי מראשות הוועד, בטענה שהיא עברה כל גבול בהתנהגותה במהלך הדיונים שקיים בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בנושא השינויים המבניים שהנהלת הרכבת ביקשה ליישם, ובהם הקמת חברות בת והעברת חלק מעבודות התחזוקה למיקור חוץ. בהסתדרות ראו בחומרה את העובדה שאדרעי לא התייצבה בזמן לאחד הדיונים ובאחרים יצאה מהאולם, או הוצאה ממנו, תוך השמעת מלים בוטות כלפי השופטים. לאחר הדחתה, האשימה אדרעי את ההסתדרות בעשיית יד אחת נגדה עם הנהלת הרכבת.

בעקבות ההדחה, פנו כוח לעובדים והוועד המודח לבית הדין הארצי, כדי שיכיר בכך שהם המייצגים את העובדים. ואולם בית הדין, בראשות הנשיאה נילי ארד, דחה את הבקשה וציין כי מתקיים משא ומתן בין הנהלת הרכבת להסתדרות, שהגיע לישורת האחרונה לקראת חתימת הסכם המתייחס למבנה החדש.

בעתירה, שתוגש על ידי עוה"ד סיגל פעיל ומייסד כוח לעובדים, עו"ד איתי סבירסקי, נטען בין היתר שההסתדרות ביטלה במחי יד את זכותם של עובדי הרכבת לעבור לארגון עובדים אחר, דווקא בשלב שבו מתגבש הסכם קיבוצי - דבר שהוא לטענתם חדשות רעות לחופש ההתארגנות. לטענתם, המהלך מותיר את ההסתרות כמונופול ומאפשר לה להתנהג בשיכרון כוח כדי שעובדים ברכבת, ובכל מקום עבודה אחר, יישארו תמיד במסגרתה, תוך פגיעה בחירות הפרט המאפשרת לו לקבוע מי ייצג אותו בכלל ופברט לקראת החתימה על הסכם קיבוצי.

עוד טוענים כוח לעובדים והוועד המודח כי בית הדין הארצי העניק עדיפות בבירור לאינטרס המעסיק ולאינטרס נבדל של ארגון עובדים - ההסתדרות - ונתן לה זכות קיום ברכבת, במנותק מהמנדט שנתנו העובדים לארגון המתחרה.

מההסתדרות נמסר בתגובה כי "לכשנקבל את העתירה, נגיב עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully