וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה כדאי להזמין חופשה ספונטנית באוגוסט?

רינה רוזנברג

25.7.2012 / 9:05

משפחות רבות מחכות לעיתים לרגע האחרון בטרם הן מזמינות טיסות לחו"ל. אז איפה ניתן למצוא את חבילת הנופש המשתלמת ביותר למהירי החלטה?

כמעט חודש חלף מאז החלה חופשת הקיץ - הקייטנות יסתיימו בקרוב, ובאוגוסט צפויים לנהור המוני ישראלים לחופשות בחו"ל. מיד לאחר ט' באב (שיחול השנה ב-28 ביולי) תצא לדרך רכבת אווירית, שרבים מנוסעיה יהיו משפחות עם ילדים היוצאות לבלות את שארית ימי החופשה מעבר לים.

ואולם מי שחושב שכל המשפחות שתיכננו לצאת לחופשה בחו"ל באוגוסט החליטו על היעד והזמינו מקומות וטיסות, טועה. באתרי חברות תיירות כמו גוליבר, אופיר טורס והדקה ה-90 עדיין משווקות חבילות רבות לשבוע השיא שמתחיל ב-12 באוגוסט, הכוללות טיסה ושהייה בבתי מלון מבוקשים.

חבילות נופש באוגוסט. TheMarker
חבילות נופש באוגוסט/TheMarker

לא מעט ישראלים מחכים לרגע האחרון בהזמנת החופשה, והתופעה צוברת תאוצה בשנים האחרונות. חברות תיירות רבות כבר למדו שביקושים נמוכים במאי-יוני לא בהכרח מעידים על קיץ חלש. הזמנת חופשה שבועות ספורים לפני הנסיעה מתאימה לאנשים ספונטניים, שתאריכי היציאה שלהם גמישים, ושלא בהכרח חשוב להם להגיע למלון או ליעד מסוימים. אלה יצליחו למצוא עסקה של הרגע האחרון - ולחסוך מאות דולרים למשפחה.

"הקיץ התנהל בצורה סבירה עד לפיגוע בבורגס. אין ספק שכתוצאה מהפיגוע היתה עצירה בהזמנות, אבל עכשיו מתחילים לחזור למסלול", אומר מנכ"ל חברת קשרי תעופה, יורם מוטעי. "הזמנות לנופש באגן הים התיכון מאופיינות בקירבה למועד היציאה, לכן יש עדיין מקומות פנויים. באירופה, לעומת זאת, המקומות הפנויים מועטים. גם אם נותרו מקומות ליעדים מסוימים, אלה כרטיסים בודדים לתאריך ספציפי".

שחקן מרכזי אחר בענף אומר כי הפיגוע בבורגס גרם לאנשים רבים לבטל את החופשה מבעוד מועד: "אנשים פוחדים לנסוע, מבטלים, ומאיימים בתביעות ייצוגיות ובעורכי דין. עד הפיגוע הקיץ הלך לכיוון חיובי מאוד, עכשיו הרבה רוצים לבטל ולקבל את כספם בחזרה. יש עוד המון חבילות פנויות - לאן שרק רוצים".

המתנה לרגע האחרון בהזמנת חופשה בחו"ל כרוכה בשני סיכונים: האחד, שהכרטיסים ליעדים המבוקשים ייגמרו, והשני שככל שהזמן יחלוף והמועד יתקרב, יעלה הביקוש - ואתו יעלו גם המחירים. בהקשר זה מרגיע מוטעי ואומר כי בהזמנה מוקדמת אמנם היו מבצעים, אבל מאז התעדכן המחיר לגובהו הנוכיחי ולא חלו העלאות נוספות.

הכי יקר - בדקה ה-90

איפה כדאי לבצע את ההזמנה של הרגע האחרון? כדי לענות על השאלה נכנסנו לשני אתרים להשוואת מחירים: טראווליסט, שהוקם ב-2005, וזאפ טראוול, הפועל מעט יותר משנה. בכל פעם בחרנו חבילה מבוקשת, ובדקנו את המחיר הנמוך ביותר שמוצע דרך מנועי החיפוש בשני האתרים, הפועלים כאגריגטורים של כמה חברות, שרובן נחשבות בינוניות בענף. לאחר מכן בדקנו את המחיר של אותה החבילה באתרים של אותם הסוכנים במכירה ישירה - ולבסוף בדקנו את מחיר החבילה בסוכנויות חזקות בשוק, שלא מופיעות באתרי השוואת המחירים כמו הדקה ה-90, גוליבר ואופיר טורס.

בחרנו בחבילות נופש לשבוע השיא שמתחיל ב-12 באוגוסט, למשפחה עם שני ילדים. החבילות שנבדקו כוללות לינה בבית מלון וטיסה לכמה יעדים: פאריס, רומא, ברצלונה, רודוס וכרתים. הבדיקה העלתה כי המחירים הנמוכים ביותר בכל המקרים הוצעו באתרי השוואת המחירים זאפ וטראווליסט. המחירים הגבוהים ביותר במרבית המקרים היו בדקה ה-90.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חבילות נופש באוגוסט. TheMarker
חבילות נופש באוגוסט/TheMarker

מחברת הדקה ה-90 נמסר: "אנו נהנים מקיץ מצוין שבו הלקוחות בוחרים לטוס אתנו לאחר שעשו סקר שוק, בגלל המחיר והשירות. זאת ועוד, הדקה ה-90 מתמחה במתן הצעות ערך לקהל הספונטני, שמזמין את חופשותיו בטווח של יום עד עשרה ימים מיום ההזמנה. ההשוואה שנעשתה אינה מדויקת לאור השוני המובהק בתחום ההתמחות של סוכני התיירות השונים, ובהינתן העובדה שחבילות תיירות הינן דינמיות ומשתנות מרגע לרגע".

בכמה מקרים היו פערי המחיר לעומת האתרים הישירים של סוכני הנסיעות גדולים מאוד - בהיקף של עשרות ואף מאות דולרים למשפחה. כך למשל, חברת מונה טורס מציעה בטראווליסט חבילה לפאריס בבית המלון הולידיי-אין (4 כוכבים) תמורת 4,120 דולר למשפחה, לעומת 4,236 דולר באתר שלה. חבילה בבית המלון Le Havane נמכרת בטראווליסט באמצעות סוכנות קוקי טורס ב-3,724 דולר למשפחה, ואילו באתר קוקי טורס החבילה נמכרת ב-4,116 דולר. בברצלונה וברומא הפערים קטנים יותר - של עשרות דולרים. הפערים הגדולים לא קיימים בקרב כל סוכני הנסיעות שמפרסמים בזאפ וטראווליסט, ויש מקרים שנמצאו הבדלים של דולרים בודדים.

גיורא מנדל, מנהל מכירות במונה טורס, מסביר את הסיבה להפרשים במחירים ברצון להיות בכל מקום. "יש לנו ולכל חברה ארבע מדרגות מחיר: אחת לאלה שמגיעים לסניפים, שם העלויות הכי גבוהות ולכן המחירים הכי גבוהים; המדרגה הבאה היא אצל הנציג הטלפוני, שגם פה יש עלויות של קול סנטר; אחר כך הזמנות באתר האינטרנט שלנו, שגם בו יש הוצאות שיווק; ואילו בטראווליסט ובזאפ אני חוסך את הוצאות השיווק, ומוכר בלבד. עוד חודש תהיה גם אפליקציה, ושם יהיו מחירים נמוכים בהרבה. מעבר לכך, התחרות באתרים אלה משפיעה על המחירים - אנחנו מסתכלים על זה מדי שעה, זו מלחמה טובה".

השחקנים הגדולים לא במשחק

מדוע דווקא אתרי השוואת המחירים מציעים את המחירים האטרקטיביים ביותר? מנכ"ל טראווליס, ציון מדמון, מסביר: "כשסוכן נמצא באתר להשוואת מחירים הוא יודע שהוא בזירה שבה הוא מתמודד על כיסו של הלקוח, שרואה בדיוק את אותה העסקה אצל כמה חברות, וברור לו צריך להוריד את המחיר כדי למשוך את הלקוח. הסוכנים מקריבים שיעור גבוה יותר מהעמלה כדי לזכות בלקוח, או לחילופין כדי להצליח למכור כמות מסוימת של חבילות שנקבעה מראש מול הספק, ובזכותה הם יקבלו עמלת יתר".

מודל דומה מתקיים בזאפ טראוול. לדברי המנהל המסחרי של החברה, יגאל לוי, הספקים מבינים שהתמודדות מעודדת מכירות, והם מורידים את המחיר. "כל ספק יכול להחליט איזה מחיר להציג אצלנו, כי הם מבינים שהם לא לבד".

ההצעות המוזלות לא משווקות רק ללקוחות טראווליסט וזאפ. כל מי שיגיע דרך האתרים הישירים של אותם הסוכנים יקבל מחיר אחר. המודל העסקי עובד כך שכל סוכן שמקבל הפניה מהאתר משלם עמלה, ואם נסגרת עסקה העמלה אחרת. "על כל עסקה משולמת לנו עמלה של 1.2% ממנה, ואם היתה רק הפניה - העמלה היא 14-20 שקל", אומר מדמון.

באתרי השוואות המחירים לא תמצאו חברות גדולות כמו איסתא, אשת טורס, גוליבר, הדקה ה-90 ואופיר טורס. לדברי המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, לחברות הגדולות יש את האמצעים לקידום האתרים שלהן, ללא צורך באתרי השוואת המחירים. "החברות הקטנות והבינוניות אולי לא יכולות להגיע לקהל היעד בדרכים אחרות, כי תקציבי הפרסום שלהן קטנים והן מעדיפות לתת עמלה לאתר השוואות", הוא מסביר. "לנו יש אפשרויות אחרות והאתר שלנו מקודם באמצעי פרסום אחרים".

מדמון טוען כי "ברגע שהשחקנים הגדולים נמצאים בזירת המסחר ונותנים הנחה על המוצר, הם ילמדו את כל הציבור להגיע אליהם דרך טראווליסט ולקבל מחיר נמוך. לכן כל עוד החברות הגדולות יכולות להביא מספיק לקוחות אליהן במחיר המלא וכל עוד הטראפיק של טראווליסט לא מהווה את המאסה הקריטית של השוק, הן לא ממהרות לחבור אלינו".

לוי מזאפ מסכים: "יש לנו היצע רחב של ספקים, אבל לא את השחקנים המובילים, כי הם יקרים יותר ולא רוצים לחשוף את זה. אנחנו לא מספיק חזקים כדי לאיים על החברות הגדולות, אבל זו קטגוריה שצומחת".

את מי שחושש להזמין חבילת נופש דרך חברת תיירות קטנה, מרגיע יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, דרך עצה פשוטה: "ההמלצה הגורפת היא לוודא שיש כתובת, שיש למי לפנות ועם מי לדבר גם אחרי ביצוע ההזמנה והיציאה לחו"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • חופשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully