וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות הענק שילמו רק 3.3% מס על רווחים של מיליארדים"

צבי זרחיה

25.7.2012 / 13:57

בתגובה לשאילתה שהגישה ח"כ זהבה גלאון אמר סגן שר האוצר כי שיעור המס של המאיון העליון של החברות ב-2010 עמד על 3.3%. לפני כשבוע ננקב בפני גלאון אחוז מס כפול

"נחשפה ההונאה של האוצר: חברות הענק שילמו מס שערורייתי בגובה 3.3% על הכנסות של מיליארדים - מחצית ממה שטען האוצר רק לפני שבוע", כך אמרה ח"כ זהבה גלאון בתגובה לנתונים שפירסם היום סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, בעקבות שאילתא שהגישה גלאון. עוד אמרה גלאון כי "מדובר בפטורים בסכומים בלתי נתפסים שמגחיכים את רצון הממשלה להעלות את המע"מ על השכבות החלשות".

ח"כ כהן אמר היום כי "שיעור המס הממוצע שמשלם המאיון העליון של החברות המוטבות בישראל היה 2.9% בלבד בשנת 2009, על הכנסות בגובה 2.8 מיליארד שקל ו-3.3% בלבד בשנת 2010, על הכנסות בגובה 4.8 מיליארד שקל. זאת, בניגוד לנתונים שנמסרו בשבוע שעבר ע"י האוצר לפיהם שיעור המס הממוצע היה 7.9%".

עוד אמרה גלאון כי "הנתון האמיתי שנחשף היום מלמד ששיעור המס האפקטיבי בו נושאות החברות המקבלות פטורים לפי חוק עידוד השקעות הון קטן פי 9 משיעור מס החברות הרשמי בשנים הללו (26% ו-25% בהתאמה)".

לדבריה, "מהנתונים שנחשפו לבקשתי עולה שאם היו החברות במאיון העליון משלמות מס מלא באותן שנים, היו נוצרות למדינה הכנסות נוספות בגובה של 646 מיליון שקל בשנת 2009 ו-1.04 מיליארד שקל בשנת 2010."

גלאון טענה כי "נתניהו מתעקש לסגור את הגירעון בתקציב באמצעות צעדים שפוגעים בשכבות החלשות: קיצוץ רוחבי בשירותי הרווחה והעלאת מע"מ, כשמסתבר שכל מה שצריך לעשות הוא להפסיק לתת פטורים מופקרים לחברות ענק שמרוויחות מיליארדים ומשלמות עליהם שיעורי מס מגוחכים. אלו הם מספרים שהמילים הון-שלטון מתנוססות מעליהם".

עוד אמרה כי "מדובר באותן חברות שהאוצר מבקש לתת להן בימים אלה פטור גדול עוד יותר על הרווחים הכלואים שצברו, בגובה של מיליארדי שקלים נוספים שמגיעים למדינה כחוק".

גלאון טענה שהצעת "חוק הרווחים הכלואים" שמעניק פטורים נוספים לאותן חברות עדיין מקודמת באוצר, למרות שהצעת החוק בעניין לא הועלתה השבוע לאישור הממשלה. כהן סירב להכחיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully