וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הבנקים הובילו את אחד העם לעליות שערים

ואדים סבידרסקי

25.7.2012 / 16:55

על רקע התגברות החשש מפני האטה בכלכלת סין והמשבר בגוש היורו נסחרה הבורסה התל אביבית דווקא בעליית שערים. מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% ומדד ת"א 100 הוסיף 1%

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בעליות שערים בהובלת מניות הבנקים לקראת פקיעת האופציות מחר. זאת על רקע התגברות החשש מפני האטה בכלכלת סין והמשבר בגוש היורו.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% ומדד ת"א 100 הוסיף 1% והוא מרוחק כעת כ-14% מרמתו המינימלית אשר נרשמה בנובמבר 2008. מדד ת"א בנקים שינה מגמה והתחזק ב-2.2%. מדד נדל"ן 15 ירד ב-0.6% בניגוד למגמה. מחזורי המסחר הסתכמו ב-960 מיליון שקל.

מורן צור, מנכ"ל מיטב טרייד, לא מצפה למהלכים משמעותיים היום במסחר בבורסה מאחר שהשוק מתכונן לפקיעת האופציות מחר. "המחזורים ממשיכים לגרד את רף המיליארד שקל מלמטה ביום טוב, וזהו מצב בעייתי שבו שחקני מעו"ף יכולים לשלוט על ביצועים של שוק. כך בשבוע שעבר, ביום שמלאנוקס זינקה בכ-50% ורק היא לבד היתה אמורה לתרום לעליית מדד ת"א 25 כ-3.5% במקביל להתפתחויות טובות בחו"ל באותו יום, ראינו התערבות בוטה של שחקנים שלא נתנו לשוק לברוח להם למעלה. ניתן לזהות את הרמה של מדד ת"א 25 על 1,080 נקודות כבעייתית עבור אותם שחקנים - רמה שהיה טבעי כי השוק יפרוץ אותה באותו יום של זינוק מלאנוקס - וכי ללא אירועים חריגים המדד צפוי להישאר ברמות אלו".

"למרות היובש המדאיג באפיק הקונצרני שממשיך לספוג ירידות כיוון שאין מי שיקנה והקרנות רק מבצעות התאמות, ישנן הזדמנויות נוחות מאוד עבור המשקיעים לטווח ארוך. השוק חטף לא מעט והוא יעלה בסופו של דבר, אין בזה ספק בכלל. אז למי שלא מסתכל על המסכים כל יום, זה הזמן להצטייד במניות ואג"חים קונצרניים תוך כדי פיזור השקעה. בדומה לשנת 2008, נפתחו הזדמנויות מטורפות באפיק הקונצרני. גם אז הראו התשואות על פשיטות רגל של חברות אך מי שניצל הזדמנות זו הרוויח עשרות אחוזים בשנת 2009".

בעולם: סין ואפל מאכזבות

כלכלת סין צפויה ל"נחיתה רכה" על אף אי הוודאות הגוברת בכלכלה העולמית - כך מסרה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בדו"ח שקרא לסין לבצע רפורמות ולייסף את המטבע על מנת לאזן את הצמיחה ולהפחית את הסיכונים. בדו"ח של ה-IMF נכתב כי הרפורמות הכלכליות של סין עד כה הפחיתו באופן משמעותי את חוסר האיזון החיצוני, אך הגדילו את חוסר האיזון בסין עצמה, היות שהיא נשענת יותר מדי על השקעות לצמיחה ולא מתמקדת בצריכה המקומית.

ענקית הטכנולוגיה אפל , החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, דיווחה הלילה על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת הכספים שלה שהצביעו על עלייה של 23% בהכנסות - אך גם על האטה בגידול ההכנסות של החברה.

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים אשר התמתנו לקראת הסיום. המגמה השלילית נרשמה בשל המצב המחמיר באירופה ודו"חות פושרים של החברות שפירסמו במהלך היום. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, מדד S&P 500 איבד 0.9% ונאסד"ק השיל ב-0.95%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-1.4%.

תוכנית הקיצוצים של נתניהו ושטייניץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ, יביאו לישיבת הממשלה ביום שני הקרוב תוכנית לקיצוצים בתקציב המדינה ל-2012 בהיקף של 700 מיליון שקל ולהטלת מסים חדשים על אזרחי המדינה בהיקף של מעל למיליארד שקל עוד השנה, זאת כדי לסיים את תקציב השנה עם גירעון נמוך מ-4% תוצר.

החברות דואליות מצטרפות לשטף הדיווחים בארה"ב

גליה מאור, לשעבר מנכ"ל בנק , תוצג באסיפת בעלי המניות הבאה של חברת טבע כמועמדת לתפקיד דירקטורית בחברה. 4 דירקטורים במועצת המנהלים של טבע מסיימים את כהונתם ב-2012 ובעלי המניות יבחרו בהם מחדש או יחליפו אותם באסיפה הקרובה שתתקיים באוגוסט 2012.

מניית רמי לוי הגיבה בעלייה של 4.5% להמלצת "קנייה" חמה של פסגות, וקוטעת בכך רצף ממושך של ירידות. אביעד שימון, אנליסט בבית ההשקעות, סבור שירידה של 22% מתחילת יולי ותשואת החסר המשמעותית מול מדד ת"א 100 ומול הרשתות המתחרות הפכו את המניה להזדמנות קניה אטרקטיבית, שכן רמי לוי היא חברה צומחת בענף שעובר תהליך של מיזוגים ורכישות.

אלרוב נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב תנפיק מחר סדרה חדשה של איגרות חוב הצמודות למדד בהיקף עד 200 מיליון שקל. האיגרות אמורות להיפרע בשישה תשלומים שווים בין 2020-2015. האיגרות, שקיבלו דירוג A2 על ידי מידרוג, יוצעו בריבית מקסימאלית של 5.1%, כאשר המכרז יבוצע על גובה הריבית שיישאו האיגרות.

חברת א.לוי השקעות ובנין, שבשליטת משפחת לוי (70%), הפסידה בתביעה שהוגשה נגדה באפריל 2008 בנוגע לרכישת נכס בגרמניה. בית המשפט המחוזי בת"א פסק נגד החברה וחייב אותה בסכום התביעה בתוספת ריבית והצמדה, כך שסך ההפסד אותו צפויה לרשום החברה בדו"חותיה בגין התביעה מסתכם ב-11.6 מיליון שקל. כישלון זה עשוי להכביד על החברה בעת פירעון חלקי של התחייבויותיה בתקופה הקרובה.

לקראת ההצבעה על מתווה הסדר החוב של אמפל ביום ראשון הבא (לאחר שנדחתה בשלושה ימים), הודיע אתמול גם בית ההשקעות פסגות, המחזיק השני בגודלו בסדרה ב' של אמפל כי בכוונתו להתנגד להסדר. בכך, מצטרף פסגות למיטב, אפסילון ואנליסט שהודיעו גם הם בשבועיים האחרונים על התנגדותם למתווה ההסדר. גם מגדל צפויה להתנגד.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully