וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אפל ומכירות הבתים גררו את S&P ליום רביעי של ירידות

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

25.7.2012 / 23:19

שווי השוק של אפל נחתך לאחר שהחמיצה התחזיות בפעם השנייה בלבד מאז 2003; קטרפילר ובואינג הובילו את מדד דאו ג'ונס לעליות; נטפליקס צללה ב-25%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, ומדד S&P 500 ירד זה יום המסחר הרביעי ברציפות, על רקע נפילה מפתיעה במכירות הבתים בארה"ב. מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות בעקבות דו"חות כספיים מאכזבים של ענקית הטכנולוגיה אפל, ואילו מניות הבלו צ'יפ רשמו עליות על רקע העלאת תחזיות של קטרפילר ובואינג.

מדד דאו ג`ונס עלה ב-0.5%; מדד S&P 500 נסגר בירידות קלות - סגירה שלילית רביעית ברציפות; מדד נאסד"ק ירד ב-0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נפלה בתחילת השבוע לרמתה הנמוכה ביותר זה למעלה מ-200 שנה - נותרה ללא שינוי ברמה של 1.41%.

נפילה מפתיע במכירות הבתים בארה"ב

מכירות בתים חדשים בארה"ב נפלו ביוני במפתיע משיא של שנתיים שרשמו בחודש הקודם, לפי נתונים שפורסמו היום.

מכירות בתים חדשים נפלו בחודש שעבר ב-8.4% לקצב שנתי של 350 אלף, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לקצב מכירות שנתי של 375 אלף בתים. משרד המסחר תיקן כלפי מעלה את נתוני חודש מאי לקצב מכירות שנתי של 382 אלף לעומת קצב של 369 אלף - הגבוה ביותר מאז אפריל 2010 - שעליו דיווח במקור.

עם זאת, המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב ירד בחודש יוני ב-1.9% לעומת החודש הקודם לרמה של 232,600 דולרים - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש ינואר.

בדרך להרחבה כמותית שלישית?

מספר גדל והולך של פקידים בכירים בבנק הפדרלי של ארה"ב כבר הגיע למסקנה כי לא יהיה מנוס מהרחבת התמריצים של הבנק בקרוב, אלא אם כלכלת ארה"ב תפגין סימנים מיידיים של התאוששות, כולל צמיחה בשוק העבודה, דיווח היום העיתון "ניו יורק טיימס".

הסוגיה תעמוד במוקד הדיונים של בכירי הבנק הפדרלי בשבוע הבא, כשמספר חברים בוועדה לקביעת מדיניות דוחקים לבצע פעולות מיידיות, בעוד אחרים מעדיפים להשהות קבלת החלטה בנושא, לפחות עד שהוועדה תתכנס שוב בספטמבר, כשבשבועות שיחלפו עד אז יתקבלו עוד מספר נתוני מקרו.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר לקונגרס בשבוע שעבר כי האופציה להרחבה כמותית שלישית (QE3) מונחת על השולחן. ברננקי אמר כי כלכלת ארה"ב לא צפויה לשקוע בחזרה במיתון, אף שהפעילות הכלכלית הואטה במחצית הראשונה של השנה. לדבריו, הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב "תהיה איטית באופן מתסכל" בחודשים הקרובים וכי על הקונגרס האמריקאי להתערב במהירות כדי למנוע משבר כלכלי חריף.

"כלכלת ארה"ב ממשיכה להתאושש, אך הפעילות הכלכלית הואטה במובן מסוים במהלך המחצית הראשונה של השנה", אמר ברננקי. הוא חזר על דברים שאמר אתמול, כשאמר כי הבנק הפדרלי "מוכן לנקוט צעדים על מנת לקדם התאוששות כלכלית חזקה יותר".

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב, צפוי משרד המסחר האמריקאי לפרסם היום בשעה 17:00 לפי שעון ישראל את נתוני מכירות בתים חדשים של חודש יוני. כלכלנים צופים כי קצב המכירות השנתי עלה בחודש שעבר ל-370 אלף בתים לעומת קצב של 369 אלף בתים בחודש מאי.

מבול דו"חות רבעוניים

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט צוברת תנופה, וכ-71% מ-193 החברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שפירסמו עד כה את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני עלו על תחזיות האנליסטים.

ענקית המיכון הכבד קטרפילר דיווחה היום על זינוק של 67% ברווחיה ברבעון השני של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, והעלתה את תחזית הרווח השנתי. החברה צופה כעת רווח של כ-9.6 דולר למניה בשנת 2012, לעומת תחזיתה הקודמת לרווח של 9.5 דולר למניה.

יצרנית המטוסים בואינג דיווחה היום על גידול חד מהצפוי של 2.8% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה על רקע צמיחה של 21% במכירות, והעלתה את תחזיותיה לשנה כולה, לאחר ששיפור במכירות המטוסים האפיל בהשפעתו על גידול בהוצאות הפנסיה של החברה. בואינג צופה כעת רווח שנתי של 4.4-4.6 דולר למניה לעומת תחזיתה הקודמת מחודש אפריל לרווח שנתי של 4.15-4.35 דולר למניה.

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום כי רווחיה ברבעון השני נחתכו ביותר ממחצית ועל ירידה במכירותיה. החברה רשמה ברבעון רווח של 1.04 מיליארד דולר, או רווח של 26 סנט למניה, לעומת רווח של 2.4 מיליארד דולר, או רווח של 59 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 28 סנט למניה. בשורה העליונה רשמה החברה מכירות של 33.3 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 35.5 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת 2011. תחזית האנליסטים היתה למכירות של 33 מיליארד דולר.

ענקית הטכנולוגיה אפל, החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על רווח ומכירות נמוכים מתחזיות האנליסטים - זו הפעם השנייה בלבד מאז שנת 2003. יצרנית אייפד ואייפון רשמה ברבעון השני של השנה צמיחה של 23% בהכנסות וגידול של 20.5% ברווחיה - פחות מתחזיות האנליסטים.

הכנסות ענקית הטכנולוגיה גדלו בתקופה המדווחת ב-23% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והסתכמו ב-35 מיליארד דולר - פחות מתחזית האנליסטים למכירות של 37.3 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה ברבעון רווח נקי של 8.8 מיליארד דולר, לעומת 7.31 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ופחות מתחזית האנליסטים לרווח של 9.86 מיליארד דולר. אפל מכרה ברבעון 26 מיליון מכשירי אייפון - פחות מתחזית האנליסטים למכירות של 28.4 מיליון מכשירים.

נטפליקס, ספקית שירותי הצפייה בסטרימינג ושל השכרת סרטים בארה"ב, דיווחה אמש לאחר הסגירה על תוצאות רבעוניות שעלו על תחזיות האנליסטים, אולם החברה צפתה כי תרשום הפסד ברבעון הנוכחי וכי לא תעמוד ביעדי מספר המנויים החדשים.

מוטורולה סולושנס סיפקה היום תחזית לצמיחה של 3% בהכנסותיה ברבעון הנוכחי - פחות מתחזיות האנליסטים. ברבעון השני של השנה רשמה החברה רווח מפעילות מתמשכת של 70 סנט למניה על מכירות של 2.14 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 69 סנט למניה על הכנסות של 2.11 מיליארד דולר.

מניית רדיו שק נפלה היום לרמתה הנמוכה מעולם בוול סטריט לאחר שקמעונאית האלקטרוניקה דיווחה על הפסד מפתיע ברבעון השני של השנה והודיע על השעיית חלוקתם של דיווידנדים רבעוניים למשקיעים.

חברת המדיה האינטרנטית AOL דיווחה על מעבר לרווח ברבעון השני של השנה הודות למכירת זכויות פטנטים למיקרוסופט. החברה רשמה ברבעון רווח של 971 מיליון דולר לעומת הפסד של 12 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 23 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 10 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-531 מיליון דולר לעומת הכנסות של 542 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2011, אך מעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 519 מיליון דולר.

ישראליות בוול סטריט

גליה מאור, לשעבר מנכ"ל בנק לאומי, תוצג באסיפת בעלי המניות הבאה של חברת טבע כמועמדת לתפקיד דירקטורית בחברה. 4 דירקטורים במועצת המנהלים של טבע מסיימים את כהונתם ב-2012 ובעלי המניות יבחרו בהם מחדש או יחליפו אותם באסיפה הקרובה שתתקיים באוגוסט 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully